Omnichannel to strategia
dojrzałych organizacji

Dlaczego Twój klient powinien być w centrum

Omnichannel to słowo, które gości ostatnio na językach wielu marketerów. Oznacza zapewnienie klientowi spójnych wrażeń we wszystkich kanałach online i offline. Brzmi skomplikowanie? Omówimy to na prostym przykładzie.

Omnichannel - wyjaśnienie

Wyobraź sobie, że chcesz wymienić zakupiony towar na inny i kontaktujesz się w tym celu z firmą przez jeden z kanałów social media. Po dokładnym opisaniu sytuacji otrzymujesz odpowiedź, żeby wysłać w tej sprawie maila do działu reklamacji. Opisujesz wszystko raz jeszcze i… w odpowiedzi zostajesz poproszony, aby zadzwonić na infolinię. Czujesz się poirytowany? Myślisz, że dokonasz jeszcze zakupu w tym sklepie? Prawdopodobnie nie.

Omnichannel - wyjaśnienie

Teraz wyobraź sobie alternatywne rozwinięcie tej historii. Już w momencie pierwszego kontaktu, firma przyjmuje Twój wniosek i uruchamia procesy wewnętrzne, a Ty nie musisz już martwić się o nic więcej. Brzmi dużo lepiej, prawda?

Właśnie dlatego potrzebujesz omnichannel

Co daje Ci omnichannel?

  • Omnichannel pozwoli Ci na łatwiejsze zarządzanie cenami i ofertą.
  • Spójna komunikacja we wszystkich kanałach pomoże utrzymać jednolity wizerunek firmy.
  • Wyraźny i pozytywny wizerunek firmy wzmocni zaufanie klienta i zwiększy jego lojalność
  • …a lojalny klient będzie regularnie powracał do Twojego sklepu – odnotujesz więc wzrost sprzedaży.
  • warunki handlowe klientów.

Wdrożenie e-Commerce z uwzględnieniem omnichannel

Jak widzisz, omnichannel nie jest konkretną technologią, ale raczej ideą, która stawia klienta w samym centrum sprzedaży.

Oznacza to, że możesz wdrożyć e-Commerce, nie zwracając uwagi na omnichannel. Jednak jeśli oferujesz klientom wiele kanałów kontaktu, warto o tym pomyśleć. Skuteczne wdrożenie skupi w jednym miejscu — i ujednolici — procesy, rozwiązania, model sprzedaży i warunki handlowe panujące w Twojej firmie.

Czy warto? Zobacz na statystyki:

Omnichannel - klienci

Firmy, które postawiły na omnichannel uzyskały aż o 91% lepsze wyniki utrzymania klientów w porównaniu do pozostałych

Omnichannel - oczekiwania

87% konsumentów uważa, że marki powinny wkładać więcej wysiłku w zapewnienie odbiorcom spójnych doświadczeń we wszystkich kanałach

Omnichannel - spójność

90% klientów oczekuje spójnych interakcji pomiędzy kanałami

Jak możemy pomóc?

Jeśli chcesz z nami zrealizować swój projekt, zostaw nam informację.
Na pewno skontaktujemy się z Tobą!

Możesz także napisać lub zadzwonić: