Mobilna sprzedaż to kanał,
o którym nie możes zapomnieć

Mobile Commerce

Statystyki e-Commerce

Według wszelkich raportów, w Polsce aż 58% polskich Internautów dokonuje zakupów za pomocą smartfonów — i wszystko wskazuje na to, że liczba ta będzie stale rosła. To mocny argument przemawiający za wdrożeniem m-Commerce w Twojej firmie. Co się dzieje, gdy Twój sklep internetowy jest wdrożony w RWD?

Wygoda m-Commerce

Większa wygoda klienta

Będziemy z Tobą szczerzy — stronę niedostosowaną do urządzeń mobilnych po prostu ciężko się na nich przegląda. RWD ułatwi Twoim klientom dokonywanie zakupu w dowolnym miejscu, czasie i — przede wszystkim — za pomocą dowolnego urządzenia.

M-Commerce SEO

Lepsze SEO

Google nie ukrywa, że faworyzuje strony posiadające wersje mobilne. Platforma dopasowana do urządzeń mobilnych to lepsze pozycjonowanie i tym samym większa szansa, że potencjalni klienci trafią właśnie do Twojego sklepu.

Koszt m-Commerce

Optymalizacja kosztów

Decydując się na wdrożenie RWD w swoim sklepie, niekoniecznie będziesz musiał ponosić dodatkowe koszty. Dlaczego?

  • W przypadku responsywnego sklepu internetowego platforma sprzedażowa tworzona jest raz i działa na tysiącach urządzeń o różnych parametrach ekranu.
  • Wprowadzona zmiana jest widoczna od razu, wszędzie i dla wszystkich.
  • Sklep działa w oparciu o jeden hosting i jeden adres URL.

Most pomiędzy online a offline

Mobile commerce łączy sprzedaż tradycyjną i internetową. Klienci, będąc w sklepie stacjonarnym, wyszukują na swoich telefonach:

  • informacji o produkcie
  • opinii na jego temat
  • kuponów i kodów rabatowych

Responsywna strona internetowa sprzyja zwiększeniu konwersji w obu kanałach i jest dobrym wstępem do strategii omnichannel.

Jak wdrażamy aplikacje m-Commerce?

Jest kilka sposobów na skuteczne wdrożenie m-Commerce. To jaki z nich powinieneś wybrać zależy od Twoich potrzeb. Jeśli nie interesuje Cię tylko strona dostosowana do urządzeń mobilnych, możemy zrobić osobny kanał m-Commerce na jeden z trzech sposobów Przyjrzyjmy się im bliżej.

Natywny m-Commerce

Aplikacje natywne

Aplikacje natywne to te tworzone z myślą o konkretnym systemie mobilnym (Android / iOS). Twoi klienci mogą pobrać je w Google Play lub App Store i zainstalować na swoim urządzeniu. Są co prawda droższe i ich uruchomienie wymaga więcej czasu, ale na dłuższą metę to naprawdę się opłaca.

Zaspokojenie potrzeb przedsiębiorstwa

Aplikacje natywne są skrojone na miarę danej firmy, a tym samym idealnie odpowiadają jej potrzebom. To ważne, jeśli masz dużo indywidualnych funkcjonalności w sklepie.

Łatwiejsze dla użytkowników

Korzystając ze standardowych inerfejsów, Twoim użytkownikom łatwie będzie się odnaleźć w aplikacji, a to z kolei odbije się pozytywnie na konwersji.

Więcej możliwości

Aplikacja natywna = dostęp do funkcji telefonu. A to zupełnie nowe możliwości, które zależą tylko od Twojego budżetu i kreatywności.

M-Commerce w PWA

PWA

PWA to strona WWW działająca jak aplikacja. Główną zaletą wyróżniającą Progressive Web Application jest wspólny kod dla wszystkich urządzeń — laptopów, tabletów i smartfonów. „Ok, ale to przecież ułatwienie dla programistów” – pomyślisz – „A co ja z tego będę miał?”. Spieszymy z odpowiedzią!

Oszczędność czasu

Zmiany w PWA wymagają edycji tylko jednego kodu. To znacząco obniża czas ich wprowadzenia, a jeśli z firmą programistyczną rozliczasz się w systemie godzinowym — również ich koszt.

Większa kontrola nad projektem i szybsze aktualizacje

Podobnie wygląda kwestia kontrolowania projektu. Specjaliści mają do wglądu tylko jeden kod, co ułatwia jego utrzymanie. Dodatkowo, aplikacje PWA aktualizuje się błyskawicznie. Nic dziwnego — zmiany wystarczy wprowadzić tylko w jednym kodzie, zamiast osobno aktualizować wersję na każde urządzenie.

Dostępne offline

Na koniec wisienka na torcie — duża zaleta, którą PWA dostarczy Twoim klientom. Aplikacje tego typu po uprzednim pobraniu treści pokazują je również w trybie offline. Oznacza to, że Twoi klienci mogą wrócić do aplikacji, nawet jeśli nie mają obecnie dostępu do Internetu.

Hybrydowy m-Commerce

Aplikacje hybrydowe

Z technicznego punktu widzenia główną cechą aplikacji hybrydowych jest to, że pozwalają na wspólny kod dla części projektu, która łączy systemy Android i iOS. Oszczędza to czas, a w rezultacie również pieniądze. Hybrydy to aplikacje, które Twoi klienci mogą pobrać w Google Play lub App Store i zainstalować na swoim urządzeniu.

Wiąże się z tym kilka zalet:

Niższe koszty w porównaniu do aplikacji dedykowanych

W aplikacjach hybrydowych większość kodu jest wspólna dla iOS i Androida. Eliminuje to znaczną część prac, czyniąc wdrożenie, rozwój i utrzymanie aplikacji tańszymi.

Wsparcie ze strony Google Play i App Store

Umieszczenie aplikacji w sklepie Apple lub Google to kolejny kanał promocji Twojego sklepu. Dzięki temu będziesz miał większą szansę na zbudowanie odpowiedniego zasięgu.

Brak ograniczenia ze strony przeglądarek

Aplikacje hybrydowe działają po zainstalowaniu na telefonie, dzięki czemu ich użytkownicy nie ograniczają ich funkcjonalności przeglądarki.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Jeśli chcesz z nami zrealizować swój projekt, zostaw nam informację.
Na pewno skontaktujemy się z Tobą!