Blog X-Coding - artykuły o sprzedaży w e-Commerce B2B / B2C | Strona 2 z 16

Blog

mobile-commerce-dobry-ux-krok-po-kroku

Mobile Commerce. Dobry UX krok po kroku

18.02.2019 / / E-Commerce

Właściciele sklepów internetowych, którzy patrzą w statystyki, już wiedzą. Ci, którzy tego nie robią, dowiedzą się z tego artykułu. Coraz częściej większość ruchu, który odnotujesz na sklepie, będzie pochodziła z urządzeń mobilnych. Innymi słowy, jesteśmy już od jakiegoś czasu w erze mobile-first, a nasze sklepy powinny być projektowane w taki sposób, żeby w pierwszej kolejności […]

jakie-kpi-mierzyc-w-ecommerce

Jakie KPI mierzyć w e-Commerce?

8.02.2019 / / E-Commerce

Jedno z popularnych powiedzeń w biznesie brzmi „jeśli nie możesz tego zmierzyć, nie możesz tym zarządzać”. Prawdę mówiąc, nie do końca mogę się z nim zgodzić — jest całe mnóstwo rzeczy, którymi zarządzamy w firmie na co dzień, nie przykładając do nich konkretnych wskaźników. Zdecydowanie łatwiej jednak zarządza się tym, co można zmierzyć. Jeśli jesteś […]

Bądź zawsze na bieżąco

Nowości ze świata e-Commerce, raz w miesiącu, bez spamu 🙂

styczen-w-swiecie-e-commerce

Styczeń w świecie e-Commerce

1.02.2019 / / E-Commerce

Styczeń to wyjątkowy czas dla każdego biznesu. Pracownicy są wypoczęci i pełni nowych pomysłów oraz zapału do ich realizacji. Trwa rozpisywanie budżetów na najbliższe miesiące, a fundusze, których jeszcze w grudniu brakowało, są znów do dyspozycji. To dobry moment, aby skupić się na rozwoju swojego biznesu. W styczniowej prasówce podrzucamy link do raportu, który pomoże […]

projektujemy-marketing-w-e-commerce-7-buyer-persona

Projektujemy marketing w e-Commerce #7 — Buyer Persona

22.01.2019 / / Marketing

Jak pewnie pamiętacie, artykuł „Projektujemy marketing w e-Commerce#6 – gotowi do zakupu?” miał zakończyć przygotowania do projektowania Customer Journey Map. Ale jak zacząć zabawę z budowaniem ścieżki klienta bez naszego głównego bohatera? Może być ciężko! Dlatego oficjalnie przejmuję miano zamykającej serię „Projektujemy marketing…” i zapraszam do lektury materiału o Buyer Personie. Za sukcesem każdego biznesu […]

kiedy-zmienic-platforme-e-commerce

Kiedy zmienić platformę e-Commerce?

15.01.2019 / / E-Commerce

W świecie e-Commerce jedyną stałą rzeczą jest zmiana. Właściciele e-biznesów, którzy chcą być na czasie, nie mają łatwego życia. Nowa metoda płatności, z którą trzeba się zintegrować, zmiany w prawie, rozwijająca się konkurencja, zmienne przyzwyczajenia użytkowników, nowinki techniczne, nowe trendy stylistyczne, rozwój narzędzi… mógłbym tak wymieniać bez końca. Oczywiście zmiana to nic złego. Ci, którzy […]

grudzien-w-swiecie-e-commerce

Grudzień w świecie e-Commerce

4.01.2019 / / E-Commerce

Rok 2018 był bardzo intensywnym okresem w świecie e-Commerce. Powstało wiele merytorycznych raportów. W X-Coding pokusiliśmy się o omówienie najważniejszych z nich. Miała miejsce też długo wyczekiwana premiera Magento 2.3, a firma nawiązała partnerstwo z Akeneo — dostawcą jednego z najpopularniejszych rozwiązań klasy PIM. Wielkim echem odbił się też tegoroczny sezon wyprzedaży. Black Friday i […]

pomocne-komendy-wyszukiwarki-google

Pomocne komendy wyszukiwarki Google

2.01.2019 / / Marketing

Wyszukiwarka Google stała się na tyle popularna, że „wyguglować” (ang. Google it) weszło na stałe jako synonim znalezienia informacji w internecie. Sam korzystam z niej niemal codziennie. Mimo, że algorytmy wyszukiwania naprawdę mocno starają się dopasować do naszych intencji, nie zawsze wychodzi im to najlepiej. Wówczas wyniki nie są zbyt precyzyjne i wymagają od nas […]

raport-porzucony-e-koszyk

Raport „Porzucony e-koszyk”

11.12.2018 / / E-Commerce

Co trzeci Polak przerywa swoje zakupy w Internecie — te alarmujące dane, wynikają z badania przeprowadzonego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej na grupie 1130 polskich internautów. „Porzucony e-koszyk” to raport zawierający aż 61 stron merytorycznej wiedzy na temat powodów, dla których konsumenci porzucają koszyki, oraz tego, co skłania ich do powrotu. Cały raport znajdziecie tutaj a […]

listopad-w-swiecie-e-commerce

Listopad w świecie e-Commerce

7.12.2018 / / E-Commerce

Listopad w branży e-Commerce upłynął pod znakiem przygotowań do Black Friday i Cyber Monday. Choć tylko drugie ze wspomnianych świąt powstało z myślą o sprzedaży internetowej, większość e-sklepów oferowała zniżki podczas obu z nich. Jakie są wyniki tegorocznych Black Friday i Cyber Monday i co jeszcze wydarzyło się w ubiegłym miesiącu w świecie e-Commerce? O […]

projektujemy-marketing-w-e-commerce-6-gotowi-do-zakupu

Projektujemy marketing w e-Commerce #6 — gotowi do zakupu?

4.12.2018 / / Marketing

Skoro powiedziało się „światło” i później „kamera”, naturalnie trzeba zakończyć zdanie „akcją”. Nie inaczej skończy się poradnik projektowania marketingu w e-Commerce. Skoro udało nam się przeprowadzić klienta przez cały proces decyzyjny, co może pójść nie tak? Jak się okazuje — całkiem sporo, jeśli spojrzeć na statystyki chociażby porzuconych koszyków. I o tym właśnie dzisiaj. Oczywiście […]

omnichannel-czyli-klient-w-centrum

Omnichannel, czyli klient w centrum

29.11.2018 / / E-Commerce

W czasach ekspansji przez firmy coraz nowszych kanałów sprzedaży i rosnącego efektu ROPO (ale też odwróconego ROPO), omnichannel to klucz do dobrego customer experience. Czym właściwie jest (a przede wszystkim — czym nie jest) omnichannel i jak wdrożyć tę ideę w firmie? Omnichannel kontra multichannel Żeby dobrze odpowiedzieć na pytanie, czym jest omnichannel, warto najpierw […]

co-nowego-w-magento-2-3-jakie-zmiany-nas-czekaja

Co nowego w Magento 2.3?

21.11.2018 / / E-Commerce

W kwietniu 2018 roku Magento ogłosiło wypuszczenie nowej wersji platformy — Magento 2.3. Ponad pół roku później doczekaliśmy się premiery. Co nowego w Magento 2.3.? Czym zaskoczyła nas pierwsza nowa wersja po przejęciu Magento przez Adobe? Multi-Source Inventory (MSI) MSI to rozwiązanie pozwalające na połączenie wielu magazynów w ramach jednej platformy e-Commerce. Ma być dostępne […]

pim-czyli-skuteczne-zarzadzanie-informacja-produktowa-3

PIM, czyli skuteczne zarządzanie informacją produktową #3

16.11.2018 / / E-Commerce

Dziś podpowiemy Ci jak wybrać odpowiedni PIM i jak przekonać przełożonych, że warto w niego zainwestować. Poradnik autorstwa Christel Grizaut — Wiceprezes działu marketingu Akeneo, tłumaczenie: X-Coding IT Studio Jak wybrać właściwe rozwiązanie PIM? Na rynku istnieje wiele narzędzi PIM do wyboru, z których każde ma swoje mocne i słabe strony. Ważne jest, aby wybrać […]

projektujemy-marketing-w-e-commerce-5-procesy-decyzyjne

Projektujemy marketing w e-Commerce #5 — procesy decyzyjne

13.11.2018 / / Marketing

Kolejna część marketingu w e-Commerce przed nami. Mam dla Ciebie dobrą wiadomość — Twoje działania, które realizowałeś w poprzednich etapach, dzisiaj w końcu zaczną się zwracać. Masz przed sobą nie tylko klienta świadomego problemu i znającego możliwe rozwiązania. On jest już naprawdę blisko podjęcia decyzji zakupowej. Co dalej? Skoro klient wie, że musi rozwiązać problem, […]