Blog

17 Targi eHandlu oczami X-Coding
140 wystawców, 34 prelegentów i rekordowa liczba ponad 5 tysięcy zarejestrowanych uczestników – tak można podsumować liczbowo 17-te Targi eHandlu. Oczywiście nie mogło nas tam zabraknąć. W dzisiejszym wpisie podzielimy się wrażeniami z jednego z największych polskich wydarzeń dla branży e-Commerce. X-Coding IT Studio na Targach eHandlu O Targach eHandlu można powiedzieć wiele, ale na […]

Historia Magento
Ostatnie lata to prawdziwe ukoronowanie wieloletniej podróży Magento ku staniu się znanym na całym świecie rozwiązaniem dla e-Commerce. W tym roku platforma po raz trzeci z rzędu zyskało tytuł najlepszej w kategorii Leaders wg badania „Magic Quadrant for Digital Commerce Platforms” od Gartner Inc. Zanim jednak Magento podbiło serca przedsiębiorców, przeszło długą drogę, która rozpoczęła […]

X-Coding liderem e-Commerce w rankingu Clutch
Od blisko dekady w X-Coding IT Studio pomagamy wdrażać i rozwijać sprzedaż online — i są tego efekty. Klienci cenią sobie pracę z nami, czego skutkiem ubocznym jest m.in. wyróżnienie jako liderzy e-Commerce w rankingu Clutch. Dla przypomnienia: Clutch to platforma zbierająca opinie o firmach, która doceniła nas także w ubiegłym roku. Tym razem znaleźliśmy […]

Jak przygotować się do wdrożenia systemu ERP?
Zacznijmy od podstawowej kwestii: ERP to tylko narzędzie. W zależności od tego, jakie powody Tobą kierują, jak zabierzesz się za wdrożenie i przygotujesz swoją organizację – będziemy mówić o „rozwiązaniu” (super!) lub wciąż o narzędziu (niedobrze). Nie osiągniesz żadnej przewagi, jeśli wdrożysz tylko narzędzie. Technologie zostały stworzone po to, żeby pracować na rzecz ludzi, a […]

Higher Order Functions w JavaScript
Dzięki funkcjom wyższego rzędu (ang. Higher Order Functions) Twój kod może być bardziej jednoznaczny a co za tym idzie krótszy, prosty i przede wszystkim – bardziej czytelny. Warto więc wiedzieć jak się nimi posługiwać. Czym są Higher Order Functions? Funkcje wyższego rzędu to zwyczajnie funkcje, które akceptują jako parametr lub zwracają inne funkcje. Nazywamy je […]

Wrzesień w świecie e-Commerce
Pierwszy jesienny miesiąc już za nami i choć wydaje się, że Black Friday oraz Święta majaczą jeszcze daleko na horyzoncie, przedsiębiorcy już zaczynają się do nich przygotowywać. Z pomocą przyjdzie nowa usługa InPost Fullfillment, ułatwiająca procesy logistyczne; z merytorycznym wsparciem – raport Blue Media “Jak kupujemy w internecie 2019” a użytkownicy Magento ucieszą się na […]

Jak kupujemy? Omówienie raportu od Blue Media
Raport „Jak kupujemy w internecie 2019” to zaledwie część większego badania „Innowacje finansowe 2019” od Blue Media. Na jej 35 stronach znajdziesz dane dotyczące aktualnych motywacji i preferencji zakupowych Polaków. Dziś przyjrzyjmy się niektórym z nich. Dlaczego kupujemy w sieci? Źródło: Raport „Jak kupujemy w internecie 2019”, Blue Media Zacznijmy od dobrej wiadomości — odsetek […]

Cross-selling i up-selling – na czym polega różnica i jak wykorzystać te strategie w praktyce
Dziś zaczniemy od zagadki — jakie jedno krótkie pytanie przyniosło ponoć sieci McDonalds aż 200 milionów dolarów rocznie? Może było to zapytanie o optymalizację sprzedaży, zadane przez geniusza growth hackingu, podczas spotkania kadry zarządzającej? A może wyjątkowo błyskotliwa księgowa znalazła fantastyczny sposób na zmniejszenie kosztów? Jak brzmi pytanie warte aż 200 milionów dolarów rocznie? Brzmi […]

Sierpień w świecie e-Commerce
Sierpień to miesiąc raportów. Wyłoniliśmy dla Ciebie trzy najważniejsze i do ich lektury gorąco zachęcamy. Dla tych, którzy nie śledzą na co dzień naszych social media, mamy też dwie niespodzianki — ale o tym na końcu. Zaczynamy! Marketplace’y w Polsce „Elektroniczne platformy sprzedażowe (marketplace’y) w Polsce” to raport od GS1 — organizacji non-profit, dbającej o […]

MVP w e-Commerce – czym jest i jak je wdrożyć?
Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się podzielić wdrożenie sklepu internetowego na kilka etapów, rozpoczynając od wersji MVP (ang. Minimum Viable Product). Pozwala ona oszczędzić czas i pieniądze, skrócić Time To Market i zebrać opinię użytkowników końcowych o sklepie. Z tego artykułu dowiesz się: Czym jest MVP; Jakie są zalety MVP; Czym grozi brak MVP w projekcie; […]

Akeneo PIM 3.2
Akeneo PIM 3.2 kontynuuje rozwój funkcji, które zostały wprowadzone w wersji 3.0. Nowe wydanie zapewnia ulepszenia w Reference Entities oraz Franklin Insights, a także w zakresie Workflow, wydajności i API. Wersja 3.2 jest wersją o krótkim terminie wsparcia (STS) i będzie wspierana przez 3 miesiące. Klienci Akeneo PIM korzystający z wersji chmurowej w trybie Serenity […]

Lipiec w świecie e-Commerce
Tegoroczny lipiec obrodził w wiele merytorycznych e-booków. W dzisiejszym podsumowaniu wspominamy o trzech z nich – i gorąco zachęcamy do lektury ich wszystkich! Oprócz linków do najciekawszych newsów online, mamy też dla Ciebie naszą najnowszą publikację. Więcej szczegółów na końcu dzisiejszej prasówki. “E-Commerce w Polsce 2019” – raport od Gemius Jak co roku, Gemius Polska […]

E-Commerce w Polsce 2019. Omawiamy raport Gemius
Publikacja raportu “E-Commerce w Polsce” od Gemius to niewątpliwie jedno z najbardziej wyczekiwanych przez branżę e-Commerce corocznych wydarzeń. Ten obszerny (ponad 200 stron!), merytoryczny raport to ogromna dawka wiedzy o zachowaniach polskich konsumentów. Przyjrzyjmy się bliżej wnioskom z tegorocznej, siódmej już, edycji. Kto kupuje online? Charakterystyka kupujących Zanim przejdę do charakterystyki przeciętnego kupującego, mam dla […]

Omni-commerce. Omówienie raportu od e-Izby
Raport, który omówimy w dzisiejszym artykule, nie bez powodu nosi podtytuł “Kupuję wygodnie”. Podejście omnichannel zdecydowanie czyni zakupy wygodnymi. Powiem więcej — to jego brak często bywa przyczyną sporych niedogodności. Za przykład weźmy zaledwie kilka z nich: Przymus jechania na drugi koniec miasta, aby zwrócić produkt w tym samym sklepie, w którym się go kupiło; […]