Blog

potwierdzenie-zamowienia-odczucia-klientow

Potwierdzenie zamówienia – czyli jak dbać o pozytywne odczucia posprzedażowe klientów

30.04.2015 / / E-Commerce

Rozwój sprzedaży w internecie przyczynił się do powstania ogromnej ilości sklepów internetowych — zarówno tych dopieszczonych, zbudowanych z ogromną starannością, jak i tych mniej prosprzedażowych, zrobionych metodą chałupniczą, przez studentów po godzinach lub między imprezami. Na szczęście tych pierwszych jest coraz więcej — rynek wymusza zmiany i e-sklepy przygotowane niedbale dostosowują się do zmian lub […]

sztuka-tworzenia-funkcjonalnych-formularzy

Sztuka tworzenia funkcjonalnych formularzy

29.04.2015 / / E-Commerce

Formularze to niezbędna funkcjonalność serwisów internetowych. To za ich pomocą zbiera się wiele danych o użytkownikach, czy to podczas rejestracji, czy składania zamówienia (więcej o zamówieniach we wpisie – Porzucone koszyki, czyli jak powinno wyglądać składanie zamówienia). Niewiele rzeczy potrafi też tak zrazić klientów do e-sklepu jak nieprzyjazne formularze. Dlatego projektując własny serwis, warto zwrócić […]

Bądź zawsze na bieżąco

Nowości ze świata e-Commerce, raz w miesiącu, bez spamu.

w-jaki-sposob-gdzie-e-sprzedawcy-szukaja-zrodel-sprzedazy-w-social-media

W jaki sposób i gdzie e-sprzedawcy szukają źródeł sprzedaży w social media

28.04.2015 / / E-Commerce

Większość firm, z którymi mam okazję rozmawiać, a które już sprzedają online, dosyć sceptycznie podchodzi do tematu sprzedaży z wykorzystaniem social media. Jak pokazują liczne przykłady firm z Europy Zachodniej i Stanów Zjednoczonych osiągniecie sukcesu w tym segmencie jest jednak możliwe. W poniższym artykule skupię się na analizie danych zgromadzonych przez firmę Sales For Life, […]

grywalizacja-3-przykladowe-zastosowania

Grywalizacja #3 – Przykładowe zastosowania

22.04.2015 / / E-Commerce

Jak wspomniałem w poprzednich artykułach, grywalizacja jest sposobem na zwiększenie zaangażowania użytkowników w podejmowanie konkretnych działań. Aby tego dokonać, wykorzystuje się szereg sposobów, które są elementami mechaniki gier – stąd ich angażujący charakter. Przy wyborze konkretnych mechanizmów, należy wziąć pod uwagę, w jakim celu chce się je stosować. Koniecznie zobacz poprzednie artykuły z tej serii: […]

dywersyfikacja-zrodel-dochodu-w-e-commerce

Dywersyfikacja źródeł dochodu w e-Commerce

21.04.2015 / / E-Commerce

Stabilny biznes nie może opierać się tylko na oferowaniu produktów z wykorzystaniem jednego kanału sprzedaży. Optymalna sytuacja występuje wtedy, kiedy przychody z poszczególnych źródeł wzajemnie się uzupełniają. Niestety większość sklepów internetowych skupia się tylko na pozyskiwaniu klientów poprzez narzędzia online, zapominając o ogromie możliwości, które daje rynek offline, a które mogą być bardzo dobrym źródłem […]

analityka-w-sluzbie-rozwoju-sprzedazy

Analityka w służbie rozwoju sprzedaży

16.04.2015 / / E-Commerce

W zeszły czwartek poruszyłem na blogu temat poświęcony użyciu narzędzi analitycznych w e-biznesie. Pewne wnioski, które tam się pojawiły, stały się zarzewiem licznych dyskusji z moimi znajomymi i klientami. W efekcie postanowiłem rozwinąć ten temat i przedstawić sposób, w jaki firmy powinny wykorzystywać narzędzia analityczne, aby zwiększyć sprzedaż. Jeśli chcesz przeczytać poprzedni artykuł – znajdziesz […]

grywalizacja-2-mechanizmy-wykorzystywane-w-grywalizacji

Grywalizacja #2 – mechanizmy wykorzystywane w grywalizacji

15.04.2015 / / E-Commerce

Dostałem ostatnio wiadomość z programu Payback, że jeśli wypełnię quiz wiedzy, mogę otrzymać 100 dodatkowych punktów do swojego konta. Nie jest to jakoś szczególnie dużo, jednak dałem się skusić. Pytania oczywiście dotyczyły programu Payback i nim się zorientowałem, to już spędzałem czas, czytając o ofercie, warunkach i szukając odpowiedzi na zadane w quizie pytania. Odpowiedziałem […]

swiat-platnosci-mobilnych-applepay-oraz-google-wallet

Świat płatności mobilnych – ApplePay oraz Google Wallet

14.04.2015 / / E-Commerce

Płatności mobilne stały się polem walki największych gigantów technologicznych na świecie. Wielu fachowców uważa, że do czasu wprowadzenia ApplePay nikt nie był w stanie zrobić tego dobrze. Dopiero gigant z Cupertino wykorzystał swoją pozycję oraz powszechność płatności bezdotykowych i wprowadził swój standard do urządzeń spod loga nadgryzionego jabłka. W efekcie w niecały rok od wprowadzenia […]

nie-boj-sie-narzedzi-analitycznych

Nie bój się narzędzi analitycznych

9.04.2015 / / E-Commerce

W ciągu ostatniego roku badałem zarówno polski, jak i światowy rynek e-Commerce. Wykorzystując narzędzia typu Builtwith.com, odkryłem, że większość największych platform sprzedażowych korzysta z maksymalnie 14 różnych narzędzi analitycznych. Dzięki nim pozyskują informacje dotyczące zachowań klientów w ich sklepach internetowych, co stanowi bardzo ważną bazę do dalszego rozwoju. Postanowiłem skonfrontować moje obserwacje z badaniami przeprowadzonymi […]

grywalizacja-1-sposob-na-zwiekszenie-zaangazowania-klientow

Grywalizacja #1 – sposób na zwiększenie zaangażowania klientów w korzystanie z serwisu

8.04.2015 / / E-Commerce

Kółko i krzyżyk, Saper, Pasjans, World of Warcraft, Diablo, Need for Speed, a nawet poker, ruletka, szachy czy piłka nożna — to wszystko gry. Część jest komputerowa, do części potrzeba więcej niż jednego zawodnika. Ale łączy je jedno – potrafią skutecznie zaangażować uczestnika w daną aktywność, jednocześnie zajmując mu czas wolny. Różne rodzaje gier znane […]

jak-zbudowac-sprzedajacy-sklep

Jak zbudować sprzedający sklep

7.04.2015 / / E-Commerce

Rozwój technologii webowych oraz łatwiejszy dostęp do Internetu spowodowały, że coraz więcej firm zastanawia się nad zbudowaniem sklepu internetowego i sprzedażą także w tym kanale. Części osób, z którymi mam okazję rozmawiać, wydaje się, że założenie sklepu internetowego to „bułka z masłem”. Owszem, z technicznego punktu widzenia, taki krok nie musi wymagać wielkich inwestycji. Jednak […]

ile-bedzie-mnie-kosztowac

Ile będzie mnie to kosztować?

3.04.2015 / / E-Commerce

To zdecydowanie pytanie, z którym spotykam się najczęściej, rozmawiając z klientami o prowadzeniu projektu w metodyce zwinnej (Scrum). W zasadzie trudno się dziwić – rynek jest skonstruowany tak, że większość dóbr jest kupowanych po stałej cenie. Możliwość porównania kwoty końcowej, którą wydamy, daje poczucie bezpieczeństwa. W przypadku projektów informatycznych, które w większości przypadków są dedykowanymi […]

jak-skutecznie-pozyskac-pierwszego-klienta

Jak pozyskać pierwszego klienta w sklepie internetowym?

2.04.2015 / / E-Commerce

Wraz z decyzją o rozpoczęciu sprzedaży w internecie, wszystkie Twoje starania poświęcone są na zdobywaniu nowych zamówień. Jak pokazują doświadczenia e-sprzedawców, zdobycie pierwszego klienta jest najtrudniejsze. Jak przyciągnąć jego uwagę oraz zachęcić do zakupu? W niniejszym artykule skupię się na sposobach pozyskania pierwszego klienta. Dam Ci wskazówki, które pozwolą Twojemu e-biznesowi ruszyć z miejsca, a […]

projekt-funkcjonalny-strony-3-jak-go-stworzyc

Projekt funkcjonalny strony #3 – jak go stworzyć?

1.04.2015 / / E-Commerce

W pierwszym artykule opisującym projekty funkcjonalne wyjaśniłem, że projekt ten jest podstawą tworzenia stron firmowych i e-sklepów, zwłaszcza jeśli chce się to zrobić efektywnie. W kolejnym tygodniu pokazałem, jakie są typy projektów funkcjonalnych, wyróżniłem szkielet strony, makietę strony oraz prototyp. W tym artykule opiszę kilka narzędzi, z których korzystałem, tworząc projekty funkcjonalne. Szkic na kartce […]