Blog

badania-stron-5-mapa-sciezki-klienta-w-serwisie

Badania stron #5 – Mapa ścieżki klienta w serwisie

27.01.2016 / / E-Commerce

Mapa ścieżki klienta (ang. Customer Journey Map, CJM) to metoda polegająca na opracowaniu dróg poruszania się po serwisie, umożliwiające realizację celów klientów. Czyli jeśli klient chce kupić odpowiednią koszulę w sklepie, to mapa powinna pokazać, jak to zadanie wykonać. Badając obecnych użytkowników serwisu i aktualne rozwiązania można znaleźć miejsca, gdzie potrzebna jest optymalizacja procesu. Rozważając […]

budujemy-samochod-1-model-wodospadu

Budujemy samochód #1 – model wodospadu

14.12.2015 / / E-Commerce

Model wodospadu (ang. Waterfall) jest najczęściej stosowanym podejściem prowadzenia projektów w branży IT. W skrócie polega on na podzieleniu projektu na fazy, do których dołączamy dane wejściowe i opisujemy półprodukt końcowy (np. analiza, implementacja, testy, wdrożenie). Na koniec otrzymujemy oczywiście gotowy produkt. Powyższy opis wygląda całkiem nieźle. Mamy dobrze opisany proces — wiemy, czego i […]

Bądź zawsze na bieżąco

Nowości ze świata e-Commerce, raz w miesiącu, bez spamu.

badania-stron-4-sortowanie-kart-sposob-na-czytelne-menu

Badania stron #4 – Sortowanie kart – sposób na czytelne menu

9.12.2015 / / E-Commerce

Sortowanie kart (ang. card sorting) to metoda wspomagająca proces projektowania lub sprawdzenia architektury informacji. Umożliwia takie zorganizowanie treści na stronie, które będzie miało sens z perspektywy użytkowników. Dzięki tej metodzie można również dobrać odpowiednie nazwy do poszczególnych elementów menu. By przeprowadzić sortowanie kart, wystarczy posiadać kartki – zwykłe papierowe lub samoprzylepne. To badanie można również […]

badania-stron-3-przeprowadzanie-ankiet

Badania stron #3 – Przeprowadzanie ankiet

25.11.2015 / / E-Commerce

Aby dowiedzieć się więcej o stronie, warto zwrócić się do jej użytkowników. Od nich można uzyskać ciekawe informacje — kim są, czym się zajmują, dlaczego korzystają ze strony, co na niej szczególnie lubią, a co uważają za zbędne. Użytkownicy w badaniach z zakresu User Experience są niezastąpionym źródłem informacji, ponieważ to oni będą ostatecznie korzystać […]

niekorzystna-opcja-czyli-zwieksz-sprzedaz-drozszego-wariantu-oferty

Niekorzystna opcja, czyli zwiększ sprzedaż droższego wariantu oferty

11.11.2015 / / E-Commerce

Dzisiejsi konsumenci, nie tylko Ci internetowi, na każdym kroku spotykają się z ofertami. Robiąc zakupy wybieramy spośród wielu rodzajów bułek, chleba, masła czy wody. W ramach jednego rodzaju produktu często mamy do czynienia z wieloma wariantami, chociażby w postaci różnych producentów czy opcji dodatkowych. Skąd więc wiadomo, który produkt wybrać? Punkt odniesienia Dan Ariely, wybitny […]

badanie-2-audyt-ekspercki

Badania stron #2 – Audyt ekspercki

28.10.2015 / / E-Commerce

Audyt ekspercki to metoda sprawdzenia strony, programu lub systemu, pod kątem użyteczności i User Experience. Polega na tym, że ekspert w tej dziedzinie sprawdza rozwiązanie, znajdując ewentualne problemy i proponując rozwiązania, które pomogą je przezwyciężyć. Kiedy przeprowadzać? Audyt ekspercki jest najbardziej użyteczny na początku projektu, np. re-designu strony. Jeśli budżet nie pozwala na prowadzenie kosztownych […]

badania-stron-1-analiza-konkurencji

Badania stron #1 – Analiza konkurencji

14.10.2015 / / E-Commerce

Oferując określone produkty i usługi w Internecie, należy liczyć się z tym, że znajdą się firmy prowadzące działalność konkurencyjną. Nie jest to wcale zła informacja. Konkurencja potrafi pozytywnie stymulować rozwój firmy oraz polepszać poziom świadczonych usług, co w efekcie przekłada się na zadowolenie klientów. Aby skorzystać jak najwięcej na jej istnieniu, warto przeanalizować ich ofertę, […]

badania-jako-istotny-element-procesu-projektowania

Badania jako istotny element procesu projektowania

30.09.2015 / / E-Commerce

Proces projektowania stron czy aplikacji przez osoby zajmujące się User Experience często kojarzy się z prostym narysowaniem przysłowiowych „kilku kwadratów w Paincie”, które później zostają poddane obróbce graficznej. W dzisiejszym wpisie opowiem o tym, dlaczego projektowanie nie powinno ograniczać się do „namalowania” widoku strony czy aplikacji, oraz jak wzbogacić ten proces, by był jak najbardziej […]

landing-page-5-zasad-zwiekszania-skutecnosci

Landing page – 5 zasad zwiększania ich skuteczności

3.06.2015 / / E-Commerce

Landing page jest stroną, która ma za zadanie zaprezentować klientowi konkretną usługę lub produkt, a następnie przekonać go do wykonania akcji — zapisania się na newsletter, zamówienia nowego modelu telefonu itp. Dużą zaletą stosowania tej formy reklamy jest oszczędność czasu oraz środków. Stworzenie landing page dopasowanego do własnego produktu jest dużo szybsze i tańsze niż […]

teksty-na-stronie-2-rozmieszczenie

Teksty na stronie #2 – Rozmieszczenie

27.05.2015 / / E-Commerce

Tydzień temu opisałem ważne informacje dotyczące wyboru czcionek na stronę. Wyjaśniłem, że typografia odpowiada za takie zagadnienia jak odpowiednie prezentowanie treści na stronie. Pokazałem, że czcionka składa się z kilku ważnych elementów, m.in.: trzon, ramię, wydłużenie górne, wydłużenie dolne, szeryfy, kerning oraz wysokość x (wysokość średnia). Wielkość tych elementów jest różna dla czcionek i wpływa […]

teksty-na-stronie-1-wybor-czcionek

Teksty na stronie #1 – Wybór czcionek

20.05.2015 / / E-Commerce

Strony internetowe tworzy się po to, by zaprezentować za ich pomocą jakąś konkretną zawartość. Najczęściej jest ona w formie tekstu, we flat designie (wspomnianym przeze mnie tutaj) jest to bez wątpienia najważniejszy element. Dlatego tak ważne jest, by dobrać do strony odpowiedni krój czcionki, rozmiar, czy kolorystykę. Zasady dotyczące budowy czcionek czy ich stosowania nazywa […]

skeumorfizm

Skeumorfizm

13.05.2015 / / E-Commerce

Skeumorfizm jest odmianą projektowania, polegającą na odwzorowaniu wyglądu jednej rzeczy w innym przedmiocie. To rozwiązanie stosuje się, by podpowiedzieć użytkownikom do czego służy dany element, tak by spotykając się z czymś nowym nie musieli zgadywać jak to działa. Przykładem jest czajnik elektryczny, zamieszczony poniżej. Aby nie było wątpliwości, że to właśnie czajnik, zaprojektowano go tak, […]

flat-design-czyli-aktualny-trend-w-projektowaniu

Flat design, czyli aktualny trend w projektowaniu

6.05.2015 / / Marketing

Flat design, czyli „projektowanie płaskie”, to stosunkowo nowy i popularny trend w projektowaniu stron internetowych. Ideą tego nurtu jest skupienie się na treści, upraszczając stronę wizualną. Od strony graficznej królują duże, jednolite przestrzenie. Elementy pozbawione są modyfikacji dekoracyjnych, takich jak cienie czy mocne gradienty, nadając stronie wrażenie zupełnie płaskiej. Kwintesencją tego stylu jest Windows 8. […]

13-najbardziej-przydatnych-narzedzi-marketingowych-udostepnionych-przez-google

13 najbardziej przydatnych narzędzi marketingowych wspierających sprzedaż, udostępnionych przez Google

5.05.2015 / / E-Commerce

Trudno wyobrazić sobie codzienną pracę przy komputerze bez wyszukiwarki Google. Czy wiesz, że dziennie korzysta z niej już ponad 1,17 miliarda osób i liczba ta ciągle rośne? To, o czym pewnie doskonale wiesz, to fakt, że Google potrafi znacznie więcej. Dziś skupię się na najważniejszych narzędziach udostępnionych przez tę firmę, które wspierają działania prosprzedażowe każdego […]