17 Targi eHandlu oczami X-Coding | Blog X-Coding
17-targi-ehandlu-relacja-xcoding

17 Targi eHandlu oczami X-Coding

29.10.2019 / / News

140 wystawców, 34 prelegentów i rekordowa liczba ponad 5 tysięcy zarejestrowanych uczestników – tak można podsumować liczbowo 17-te Targi eHandlu. Oczywiście nie mogło nas tam zabraknąć. W dzisiejszym wpisie podzielimy się wrażeniami z jednego z największych polskich wydarzeń dla branży e-Commerce.

X-Coding IT Studio na Targach eHandlu

17 targi ehandlu relacja

O Targach eHandlu można powiedzieć wiele, ale na pewno nie to, że było to małe wydarzenie. Organizatorzy postarali się i w Warszawskim Centrum Expo XXI, gdzie odbył się event, zapewnili ponad sto miejsc dla wystawców.

Które z nich zajęliśmy my? Cóż, w X-Coding lubimy dobrze zjeść – ulokowaliśmy się więc zaraz przy cateringu 😉

xcoding it studio targi ehandluDwa punkty obowiązkowe do odwiedzenia podczas Targów – catering i nasze stoisko 😉

Dzielimy się wiedzą

Webinary, infografiki, konferencje, content marketing i jeszcze więcej… Na pewno zauważyliście, że lubimy dzielić się wiedzą. Nie inaczej było na Targach eHandlu. Do Warszawy zabraliśmy ze sobą naszą Bazę Wiedzy w postaci e-booków. Ci, którzy nie mieli jeszcze okazji ich przeczytać, mogli pobrać je w prosty sposób za pomocą kodów QR.

Od wdrożenia Magento, poprzez systemy PIM i ERP, aż po marketing dla e-Commerce – każdy znalazł coś dla siebie:

xcoding it studio ebooki

xcoding it studio ebooki 2

Nie zapomnieliśmy też o drobnych upominkach dla odwiedzających. Ci, którzy podobnie jak my, nałogowo pożerają branżowe publikacje, docenili spersonalizowane zakładki od X-Coding:

xcoding it studio targi ehandlu 2

Najważniejsi są ludzie

Dość o przedmiotach, przejdźmy do ludzi. Na Targi Ehandlu wybraliśmy się pięcioosobowym składem:

xcoding na targach ehandluTo my, to my!

Od lewej:

  • Marek Kich, CEO
  • Magdalena Kulpa, Marketing Leader,
  • Aleksandra Ciemoszewska, B2B Marketing Specialist
  • Agnieszka Polak, PR&Content Marketing Manager,
  • Andrzej Daleszczyk, Sales Manager.

Jeśli bierzecie udział w naszych webinarach, twarz (i głos!) Marka na pewno są Wam dobrze znane. Być może mieliście też okazję rozmawiać z nami przez telefon – dziewczyny, które udzieliły odpowiedzi na wszystkie Wasze pytania, zanim jeszcze zdążyliście je zadać, to właśnie Ola i Magda. Agnieszka z kolei dba, aby treści publikowane na blogu i w social mediach były przyjemne w odbiorze i użyteczne, a Andrzej to prawdziwy mistrz zapewniania partnerom biznesowym X-Coding długotrwałych i satysfakcjonujących relacji.

Co wspominamy najlepiej z Targów? Przede wszystkim okazję, aby poznać się bliżej z naszymi odbiorcami! Przybicie piątki i porozmawianie na żywo z tymi, którym dotychczas znani byliśmy tylko jako stopka w mailu lub avatar w social mediach, było fantastycznym przeżyciem. Poznaliśmy lepiej Wasze preferencje, dowiedzieliśmy się, jakie materiały uważacie za naprawdę przydatne, a jakich Wam brakuje. Dostaliśmy naprawdę solidny feedback co do obecnych działań i ogromną motywację do tych przyszłych.

Dziękujemy każdemu kto odwiedził stoisko X-Coding – jesteście świetni!

Najciekawsze stoiska

Oczywiście nie zaszyliśmy się tylko w obrębie naszych kilku metrów kwadratowych, ale wybraliśmy się też odwiedzić inne stoiska. Mówiąc krótko – było co oglądać!

Duże wrażenie zrobiła na nas strefa zajęta przez DPD. I nie tylko na nas! Firmowe leżaki, samochód dostawczy i fotobudka przykuwały wzrok wszystkich obecnych na Targach:

dpd na targach ehandlu

dpd na targach ehandlu 2

dpd na targach ehandlu 3

Dużym powodzeniem cieszyły się też lody tajskie, którymi częstowały Przelewy24. Kolejka do stoiska nie miała końca:

przelewy24 na targach ehandlu

przelewy24 na targach ehandlu 2

InPost natomiast postawił na zdrowe przekąski – odwiedzający mogli wgryźć się nie tylko w ofertę firmy, ale też w soczyste jabłka z wytłoczonym logo:

inpost na targach ehandlu

Freshmail z kolei obdarowywał odwiedzających zabawnymi wlepkami. Stoisko już z oddali przyciągało wzrok intensywnymi kolorami:

inpost na targach ehandlu

Na Targach nie zabrakło też niezłego ambientu…

targi ehandlu relacja

… oraz rewolucyjnych technologii. Mowa między innymi o ORBITVU – producencie rozwiązań do zautomatyzowanej fotografii produktowej 2D, 3D i 360°. Goście stoiska mogli samodzielnie przetestować oferowane przez firmę produkty:

orbitvu na targach ehandlu

Oczywiście to tylko kilka z aż 140 stoisk, które można było odwiedzić podczas Targów eHandlu. Producenci opakowań, firmy kurierskie, software housy, specjaliści od marketingu, SEO i wiele, wiele innych – było w czym wybierać.

Prelekcje

Targi to nie tylko okazja do obejrzenia (profesjonalnych stoisk i prezentowanych na nich rozwiązań) i porozmawiania (z wieloma ekspertami z branży) ale też posłuchania – merytorycznych prezentacji. Podczas 17 Targów eHandlu wystąpiło aż 34 prelegentów.

prelekcje na targach ehandlu

Poruszono m.in. tematy:

  • Rozszerzonej Rzeczywistości w e-Commerce,
  • omnichannel,
  • marketingu dla wsparcia sprzedaży online,
  • prognoz co do zmieniających się oczekiwań klientów mobilnych,
  • fotografii produktowej,
  • skutecznego copywritingu dla e-Commerce.

prelekcje na targach ehandlu 2

Jak widać, prezentacje przyciągnęły tłumy.

Oczywiście prawdziwą wisienkę na torcie zostawiono na sam koniec. Był nią wykład Artura Jabłońskiego o optymalizacji budżetu reklam na Facebooku na poziomie kampanii. Pomimo że, prelekcja rozpoczęła się zaledwie niecałą godzinę przed zakończeniem Targów, frekwencja była imponująca.

artur jabłoński na targach ehandlu

prelekcje na targach ehandlu 2

Targi eHandlu – opinie

Rozmawiając z gośćmi i innymi wystawcami, zauważyliśmy, że niektóre opinie powtarzały się szczególnie często. Większość pytanych chwaliła dużą liczbę uczestników:

Bardzo fajnie, że jest sporo osób – to przede wszystkim. Pozwala to dotrzeć do dużej ilości potencjalnych klientów.

— Dawid Nawrocki, AMSO

Nie zabrakło też ukłonów w stronę organizatorów:

Przyznam, że Targi eHandlu przerosły moje oczekiwania: znakomita organizacja, mnogość wystawców związanych z e-Commerce oraz wysoka frekwencja odwiedzających, w tym również odwiedzających stoisko Poczty Polskiej. Duże zainteresowanie naszą ofertą, zwłaszcza w kontekście sieci Odbiór w Punkcie, możliwość kontaktu z obecnymi klientami i szansa na pozyskanie nowych, sposobność spotkania się z pozostałymi wystawcami funkcjonującymi w e-Commerce i wymiana informacji między nami. Targi eHandlu to potężny zastrzyk inspiracji i śmiało mogę stwierdzić, że z niecierpliwością czekam na kolejną ich edycję.

— Sylwia Olszewska, Poczta Polska

Chwalono również fakt, że targi posiadają swój motyw przewodni. Nic dziwnego: zebranie w jednym miejscu tak wielu specjalistów działających w jednej branży po prostu musiało zaskutkować zadowoleniem wszystkich zainteresowanych:

Jestem już czwarty raz na targach, więc szukam nowości, które wyróżniają je na tle poprzednich. Fajne jest to, > że wszystkie obecne tu firmy łączy jedno zagadnienie – e-Commerce. To duży atut tych targów.

— Mateusz Kwiecień, AMSO

Podsumowując

Od Targów eHandlu minął już prawie tydzień. Zdążyliśmy już zgrać zdjęcia z aparatu i wymienić pierwsze wiadomości z potencjalnymi partnerami biznesowymi. To dobry moment, aby na chłodno sformułować przemyślenia co do wydarzenia. A główne z nich brzmi…

Było warto!

Wydarzenia branżowe to doskonała okazja nie tylko do rozmów biznesowych, ale też wymienienia się doświadczeniami z innymi wystawcami, wysłuchania ciekawych prelekcji i zaproponowania współpracy firmom o komplementarnej ofercie.

W X-Coding najbardziej zależy nam na ludziach. Nikogo nie zdziwi więc, że zapytani o to, co nam najbardziej podobało nam się w Targach eHandlu, zgodnie odpowiemy: mnogość uczestników – było z kim porozmawiać! – oraz fakt, że organizatorzy bez problemu podołali wyzwaniu, jakim było udźwignięcie oczekiwań tak wielu osób.

Całe wydarzenie oceniamy na mocną piątkę i już nie możemy doczekać się przyszłorocznej edycji.