
17 Targi eHandlu oczami X-Coding
140 wystawców, 34 prelegentów i rekordowa liczba ponad 5 tysięcy zarejestrowanych uczestników – tak można podsumować liczbowo 17-te Targi eHandlu. Oczywiście nie mogło nas tam zabraknąć. W dzisiejszym wpisie podzielimy się wrażeniami z jednego z największych polskich wydarzeń dla branży e-Commerce.
X-Coding IT Studio na Targach eHandlu
O Targach eHandlu można powiedzieć wiele, ale na pewno nie to, że było to małe wydarzenie. Organizatorzy postarali się i w Warszawskim Centrum Expo XXI, gdzie odbył się event, zapewnili ponad sto miejsc dla wystawców.
Które z nich zajęliśmy my? Cóż, w X-Coding lubimy dobrze zjeść – ulokowaliśmy się więc zaraz przy cateringu 😉
Dwa punkty obowiązkowe do odwiedzenia podczas Targów – catering i nasze stoisko 😉
Dzielimy się wiedzą
Webinary, infografiki, konferencje, content marketing i jeszcze więcej… Na pewno zauważyliście, że lubimy dzielić się wiedzą. Nie inaczej było na Targach eHandlu. Do Warszawy zabraliśmy ze sobą naszą Bazę Wiedzy w postaci e-booków. Ci, którzy nie mieli jeszcze okazji ich przeczytać, mogli pobrać je w prosty sposób za pomocą kodów QR.
Od wdrożenia Magento, poprzez systemy PIM i ERP, aż po marketing dla e-Commerce – każdy znalazł coś dla siebie:
Nie zapomnieliśmy też o drobnych upominkach dla odwiedzających. Ci, którzy podobnie jak my, nałogowo pożerają branżowe publikacje, docenili spersonalizowane zakładki od X-Coding:
Najważniejsi są ludzie
Dość o przedmiotach, przejdźmy do ludzi. Na Targi Ehandlu wybraliśmy się pięcioosobowym składem:
To my, to my!
Od lewej:
- Marek Kich, CEO
- Magdalena Kulpa, Marketing Leader,
- Aleksandra Ciemoszewska, B2B Marketing Specialist
- Agnieszka Polak, PR&Content Marketing Manager,
- Andrzej Daleszczyk, Sales Manager.
Jeśli bierzecie udział w naszych webinarach, twarz (i głos!) Marka na pewno są Wam dobrze znane. Być może mieliście też okazję rozmawiać z nami przez telefon – dziewczyny, które udzieliły odpowiedzi na wszystkie Wasze pytania, zanim jeszcze zdążyliście je zadać, to właśnie Ola i Magda. Agnieszka z kolei dba, aby treści publikowane na blogu i w social mediach były przyjemne w odbiorze i użyteczne, a Andrzej to prawdziwy mistrz zapewniania partnerom biznesowym X-Coding długotrwałych i satysfakcjonujących relacji.
Co wspominamy najlepiej z Targów? Przede wszystkim okazję, aby poznać się bliżej z naszymi odbiorcami! Przybicie piątki i porozmawianie na żywo z tymi, którym dotychczas znani byliśmy tylko jako stopka w mailu lub avatar w social mediach, było fantastycznym przeżyciem. Poznaliśmy lepiej Wasze preferencje, dowiedzieliśmy się, jakie materiały uważacie za naprawdę przydatne, a jakich Wam brakuje. Dostaliśmy naprawdę solidny feedback co do obecnych działań i ogromną motywację do tych przyszłych.
Dziękujemy każdemu kto odwiedził stoisko X-Coding – jesteście świetni!
Najciekawsze stoiska
Oczywiście nie zaszyliśmy się tylko w obrębie naszych kilku metrów kwadratowych, ale wybraliśmy się też odwiedzić inne stoiska. Mówiąc krótko – było co oglądać!
Duże wrażenie zrobiła na nas strefa zajęta przez DPD. I nie tylko na nas! Firmowe leżaki, samochód dostawczy i fotobudka przykuwały wzrok wszystkich obecnych na Targach:
Dużym powodzeniem cieszyły się też lody tajskie, którymi częstowały Przelewy24. Kolejka do stoiska nie miała końca:
InPost natomiast postawił na zdrowe przekąski – odwiedzający mogli wgryźć się nie tylko w ofertę firmy, ale też w soczyste jabłka z wytłoczonym logo:
Freshmail z kolei obdarowywał odwiedzających zabawnymi wlepkami. Stoisko już z oddali przyciągało wzrok intensywnymi kolorami:
Na Targach nie zabrakło też niezłego ambientu…
… oraz rewolucyjnych technologii. Mowa między innymi o ORBITVU – producencie rozwiązań do zautomatyzowanej fotografii produktowej 2D, 3D i 360°. Goście stoiska mogli samodzielnie przetestować oferowane przez firmę produkty:
Oczywiście to tylko kilka z aż 140 stoisk, które można było odwiedzić podczas Targów eHandlu. Producenci opakowań, firmy kurierskie, software housy, specjaliści od marketingu, SEO i wiele, wiele innych – było w czym wybierać.
Prelekcje
Targi to nie tylko okazja do obejrzenia (profesjonalnych stoisk i prezentowanych na nich rozwiązań) i porozmawiania (z wieloma ekspertami z branży) ale też posłuchania – merytorycznych prezentacji. Podczas 17 Targów eHandlu wystąpiło aż 34 prelegentów.
Poruszono m.in. tematy:
- Rozszerzonej Rzeczywistości w e-Commerce,
- omnichannel,
- marketingu dla wsparcia sprzedaży online,
- prognoz co do zmieniających się oczekiwań klientów mobilnych,
- fotografii produktowej,
- skutecznego copywritingu dla e-Commerce.
Jak widać, prezentacje przyciągnęły tłumy.
Oczywiście prawdziwą wisienkę na torcie zostawiono na sam koniec. Był nią wykład Artura Jabłońskiego o optymalizacji budżetu reklam na Facebooku na poziomie kampanii. Pomimo że, prelekcja rozpoczęła się zaledwie niecałą godzinę przed zakończeniem Targów, frekwencja była imponująca.
Targi eHandlu – opinie
Rozmawiając z gośćmi i innymi wystawcami, zauważyliśmy, że niektóre opinie powtarzały się szczególnie często. Większość pytanych chwaliła dużą liczbę uczestników:
Bardzo fajnie, że jest sporo osób – to przede wszystkim. Pozwala to dotrzeć do dużej ilości potencjalnych klientów.
— Dawid Nawrocki, AMSO
Nie zabrakło też ukłonów w stronę organizatorów:
Przyznam, że Targi eHandlu przerosły moje oczekiwania: znakomita organizacja, mnogość wystawców związanych z e-Commerce oraz wysoka frekwencja odwiedzających, w tym również odwiedzających stoisko Poczty Polskiej. Duże zainteresowanie naszą ofertą, zwłaszcza w kontekście sieci Odbiór w Punkcie, możliwość kontaktu z obecnymi klientami i szansa na pozyskanie nowych, sposobność spotkania się z pozostałymi wystawcami funkcjonującymi w e-Commerce i wymiana informacji między nami. Targi eHandlu to potężny zastrzyk inspiracji i śmiało mogę stwierdzić, że z niecierpliwością czekam na kolejną ich edycję.
— Sylwia Olszewska, Poczta Polska
Chwalono również fakt, że targi posiadają swój motyw przewodni. Nic dziwnego: zebranie w jednym miejscu tak wielu specjalistów działających w jednej branży po prostu musiało zaskutkować zadowoleniem wszystkich zainteresowanych:
Jestem już czwarty raz na targach, więc szukam nowości, które wyróżniają je na tle poprzednich. Fajne jest to, > że wszystkie obecne tu firmy łączy jedno zagadnienie – e-Commerce. To duży atut tych targów.
— Mateusz Kwiecień, AMSO
Podsumowując
Od Targów eHandlu minął już prawie tydzień. Zdążyliśmy już zgrać zdjęcia z aparatu i wymienić pierwsze wiadomości z potencjalnymi partnerami biznesowymi. To dobry moment, aby na chłodno sformułować przemyślenia co do wydarzenia. A główne z nich brzmi…
Było warto!
Wydarzenia branżowe to doskonała okazja nie tylko do rozmów biznesowych, ale też wymienienia się doświadczeniami z innymi wystawcami, wysłuchania ciekawych prelekcji i zaproponowania współpracy firmom o komplementarnej ofercie.
W X-Coding najbardziej zależy nam na ludziach. Nikogo nie zdziwi więc, że zapytani o to, co nam najbardziej podobało nam się w Targach eHandlu, zgodnie odpowiemy: mnogość uczestników – było z kim porozmawiać! – oraz fakt, że organizatorzy bez problemu podołali wyzwaniu, jakim było udźwignięcie oczekiwań tak wielu osób.
Całe wydarzenie oceniamy na mocną piątkę i już nie możemy doczekać się przyszłorocznej edycji.