Twoje błędy w e-Commerce – aspekty techniczne

Jak często zdarza się sytuacja, że właściciel e-biznesu nie jest usatysfakcjonowany z poczynań swojego biznesu. W 99% sytuacji (nie licząc zdarzeń losowych) jest to wina właściciela lub osoby odpowiedzialnej za rozwój e-Commerce. Aby nie podzielić losu dinozaurów wystarczy skupić się na popełnianych błędach i systematycznie je usuwać. Dzisiaj skupie się na aspektach technologicznych, które uprzykrzają życie użytkownikom naszego sklepu.

1. Błędy podczas procesu zakupowego

Ten problem dotyka mnie wyjątkowo często a reakcja na jego pojawianie się jest w większości przypadków identyczna. Mam na myśli moment, gdy sklep szwankuje się podczas realizacji zamówienia, koszyk nagle wysypuje wszystkie nasze produkty a połączenie z metodami płatności po prostu nie działa. Czy będziemy chętni na ponowne wyszukiwanie wszystkich przedmiotów i ponowną przeprawę przez wszystkie kroki i obawę przed ponowną zawieszką? Ja nie.

2. Sklep jest źle zaprojektowany

Przejdźmy do kolejnego punktu, który jest dość istotny w procesie zakupowym. Mam na myśli projekt UX, dla niektórych dość błahy i niewart uwagi aspekt. Niestety takie podejście ma wiele sklepów i możemy się o tym przekonać na własnej skórze, gdy chcemy zakupić jakiś towar, a po wejściu na witrynę nie możemy odnaleźć interesujących nas rzeczy. To właśnie wina źle zaprojektowanego layoutu, obrzydzającego korzystanie i doprowadzającego do opuszczenia witryny.

Twoje błędy w e-commerce - aspekty techniczne Błędy doprowadzają w końcu do wybuchu 🙂

3. Brak widoczności w Google (SEM/SEO)

Zanim nasza marka zostanie rozpoznawalna, zanim użytkownik wpisze nazwę naszej domeny zamiast interesowanego do artykułu minie wiele czasu. A skoro już wkroczyliśmy na drogę e-Commerce to zależy nam, aby potencjalny klient trafił właśnie do nas i zrealizował swoje zamówienie. I tutaj punkt jest bardzo prosty – daj się zauważyć! Wiele sklepów nie dba o swój SEM/SEO a to ten czynnik wpływa na postrzeganie sklepu przez Google i pozycję w w wynikach wyszukiwania.

4. Wymuszenie założenia konta

Sklep, który wymusza założenie konta od kupującego wiele traci. Nie wszyscy użytkownicy godzą się na takie rozwiązanie, bo w wielu przypadkach jest im niepotrzebne do niczego, dlatego bądźmy empatyczni w tej kwestii. Nie mówię tutaj o portalach takich jak Allegro, gdzie dobry wizerunek konta może rzutować na przyszłość, gdy zechcemy sprzedać swojego laptopa.

5. Brak responsywności

Ostatni punkt, który postanowiłem poruszyć to brak strony mobilnej/responsywnej. Świat idzie do przodu, większość ludzi decyduje się na zakup towarów podczas podróży w komunikacji miejskiej. Brak wyżej wymienionej strony może spowodować sytuację, gdzie potencjalny klient uda się do konkurencji, aby z łatwością dokonać zakupu. Stworzenie strony responwysnej nie jest drogie a może rzutować na konwersję i postrzeganie naszego biznesu.

Jeżeli uważacie, że Wasz sklep świeci niedoskonałością i któryś z powyższych punków może rzutować na jakość dostarczanych usług, nie ma co się zastanawiać tylko zakasać rękawy do pracy. W kolejnym (moim) artykule poruszę kolejne błędy popełniane w e-commerce.

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn