Twoje błędy w e-Commerce – aspekty techniczne | Blog X-Coding
twoje-bledy-w-e-commerce-aspekty-techniczne

Twoje błędy w e-Commerce – aspekty techniczne

2.12.2016 / / Marketing

Często zdarza się sytuacja, że właściciel sklepu internetowego nie jest usatysfakcjonowany z poczynań swojego biznesu. W 99% sytuacji (nie licząc zdarzeń losowych) jest to wina jego samego lub osoby odpowiedzialnej za rozwój e-Commerce. Aby nie podzielić losu dinozaurów e-handlu, wystarczy skupić się na popełnianych błędach i systematycznie je usuwać. W dzisiejszym artykule poświęcę uwagę aspektom technologicznym, które uprzykrzają życie użytkownikom sklepu.

1. Błędy podczas procesu zakupowego

Ten problem spotyka mnie wyjątkowo często, a reakcja na jego pojawianie się jest w większości przypadków identyczna. Mam na myśli moment, gdy sklep szwankuje podczas realizacji zamówienia, koszyk nagle wysypuje wszystkie produkty, a połączenie z metodami płatności po prostu nie działa. Czy będziemy chętni na ponowne wyszukiwanie wszystkich przedmiotów, ponowną przeprawę przez wszystkie kroki i obawę przed kolejną zawieszką? Ja nie.

2. Sklep jest źle zaprojektowany

Przejdźmy do kolejnego punktu, który jest dość istotny w procesie zakupowym. Mam na myśli projekt UX — dla niektórych dość błahy i niewart uwagi aspekt. Niestety takie podejście ma wiele sklepów i możemy się o tym przekonać na własnej skórze, gdy chcemy zakupić jakiś towar, a po wejściu na witrynę nie możemy odnaleźć interesujących nas rzeczy. To właśnie wina źle zaprojektowanego layoutu, obrzydzającego korzystanie i doprowadzającego do opuszczenia witryny.

Twoje błędy w e-commerce - aspekty techniczne Błędy doprowadzają w końcu do wybuchu

3. Brak widoczności w Google (SEM/SEO)

Zanim nasza marka stanie się rozpoznawalna minie wiele czasu. A skoro już wkroczyliśmy na drogę e-Commerce, to zależy nam, aby potencjalny klient trafił właśnie do nas i zrealizował swoje zamówienie. I tutaj punkt jest bardzo prosty – daj się zauważyć! Wiele sklepów nie dba o swój SEM/SEO, a to ten czynnik wpływa na postrzeganie sklepu przez Google i pozycję w wynikach wyszukiwania.

4. Wymuszenie założenia konta

Sklep, który wymusza założenie konta od kupującego, wiele traci. Nie wszyscy użytkownicy godzą się na takie rozwiązanie, bo w wielu przypadkach jest im ono niepotrzebne do niczego, dlatego bądźmy empatyczni w tej kwestii. Nie mówię tutaj o portalach takich jak Allegro, gdzie dobry wizerunek konta może rzutować na przyszłość.

5. Brak responsywności

Ostatni punkt, który postanowiłem poruszyć to brak strony mobilnej/responsywnej. Świat idzie do przodu, większość ludzi decyduje się na zakup towarów podczas podróży w komunikacji miejskiej. Brak wyżej wymienionej strony może spowodować sytuację, gdzie potencjalny klient uda się do konkurencji, aby z łatwością dokonać zakupu. Stworzenie strony responsywnej nie jest drogie, a może rzutować na konwersję i postrzeganie naszego biznesu.

Podsumowanie

Jeżeli uważacie, że Wasz sklep świeci niedoskonałością i któryś z powyższych punktów może odbijać się na jakości dostarczanych usług, nie ma co się zastanawiać tylko zakasać rękawy do pracy. W kolejnym artykule poruszę temat innych błędów, które możemy spotkać w sklepach internetowych.