Podstawy SEO, czyli jak pozycjonować swoją stronę | Blog X-Coding
podstawy-seo-czyli-jak-pozycjonowac-swoja-strone

Podstawy SEO, czyli jak pozycjonować swoją stronę

5.07.2018 / / Marketing

Decydując się na wejście w świat e-Commerce, stajemy przed wieloma decyzjami, a następnie ciężką pracą, aby wszystko działało, jak należy. Jednym z kluczowych zadań jest pozycjonowanie strony internetowej. Dzisiaj podzielę się z Wami podstawowymi informacjami, które warto wiedzieć, biorąc się za SEO.

Tytuł strony

  • Tytuł strony powinien mieć maksymalnie 65 znaków ze spacjami;
  • Jest najważniejszym elementem SEO Twojej witryny;
  • Ma ogromny wpływ na CTR;
  • Powinien zawierać słowa kluczowe.

Tytuł strony pozycjonowanie, SEO Dobrze wyglądający tytuł zwiększy CTR a słowa kluczowe — ilość wyszukiwań

Description (opis strony)

  • Uwzględniany podczas marketingowych działań SEO;
  • Wpływa na klikalność i wyszukiwanie organiczne.

Meta tagi (opisy artykułów, podstron)

  • Meta tagi powinny być oryginalne;
  • Powinno umieszczać się je na każdej podstronie;
  • Opisy powinny wzbudzać zainteresowanie;
  • Duplikaty opisów nie są mile widziane.

Meta tagi pozycjonowanie, SEO Meta tagi mają przekonać użytkownika, aby odwiedził właśnie NASZĄ stronę

Symbole specjalne (atut zwiększający widoczność)

  • Symbole wyróżniają nasz opis;
  • Ich najważniejsze zadanie to przyciąganie uwagi.

Pomocny link: http://konfiguracja.c0.pl/webpl/encje.html

Nagłówki (jeden z najważniejszych elementów SEO)

  • Nagłówki nie powinny posiadać duplikatów;
  • W nagłówkach powinno umieszczać się słowa kluczowe;
  • Nagłówek nie powinien być zbyt ogólny.

Nagłówki pozycjonowanie, SEO Słowa kluczowe zawarte w nagłówkach są bardzo ważne

Planer słów kluczowych Adwords: https://adwords.google.com/intl/pl_pl/home/tools/keyword-planner/

Google Trends: https://trends.google.pl/trends/

Treści na stronie (czyli to, co GoogleBot lubi najbardziej)

  • Nie publikuj stron z małą ilością treści;
  • Szukaj potencjału na słowa kluczowe (np. w Google Adwords, Google Trends);
  • Dbaj o content, twórz blogi – pomoże to w pozyskaniu ruchu.

Optymalizacja plików graficznych

  • Ważnym elementem są atrybuty ALT (opis obrazka dla GoogleBota);
  • Staraj się, aby obrazki były lekkie (ciężkie obrazki wydłużają wczytywanie strony, co obija się czkawką zwłaszcza na urządzeniach mobilnych).

Struktura adresów

  • Adres powinien zawierać słowa kluczowe;
  • Powinien być krótki, czytelny i łatwy do zapamiętania;
  • Nie wykorzystujemy polskich znaków;
  • Używamy wyłącznie małych liter;
  • Nie potrzebujemy rozszerzeń np. „.html”;
  • Adresy powinny być spójne (zachowywać identyczną strukturę).

Jak budować adresy, pozycjonowanie, SEO Dobrze zaprojektowane adresy posiadają słowa kluczowe i są łatwe do zapamiętania

Indeksowanie (codzienna praca GoogleBota)

  • Powinniśmy zablokować GoogleBotowi strony, które nie chcemy indeksować;
  • Przygotujmy też mapę strony, to ułatwi i przyśpieszy indeksowanie.

Niedziałające linki, błędy URL

  • Nie pozwólmy, aby niedziałające linki zostały zaindeksowane przez GoogleBota;
  • Cyklicznie sprawdzajmy Google Search Console. Narzędzie wyświetli wszystkie problemy z odnośnikami i podstronami.

Google Serch Console: https://www.google.com/webmasters/tools/

Pamiętaj o stronie z błędem 404

  • Podstrona powinna być ciekawa, zatrzymująca użytkownika na stronie;
  • Umieść tam linki do najważniejszych podstron;
  • Nie bój się dodawać innych ciekawych opcji.

Stona błędu 404 SEO Dobrze zaprojektowana strona 404 pomoże zatrzymać użytkownika

Liczę, że wyciągnęliście coś z powyższego artykułu i Wasze strony internetowe będą działać o wiele lepiej, a pozycje w Google wzrosną w ekspresowym tempie. Jeżeli macie swoje przemyślenia, to śmiało dzielcie się nimi w komentarzach.