Artykuły w kategorii: Marketing

zasada-pierwszenstwa-czyli-marketing-pr-zyciu-codziennym

Zasada pierwszeństwa, czyli Marketing i PR w życiu codziennym

Zapewne większość z Was nigdy nie zastanawiała się na tym spektakularnym zjawiskiem, ale prawie wszystkich dopadła swoim magicznym działaniem. W dzisiejszym wpisie chciałbym rozwinąć temat marketingu a konkretnie zasady pierwszeństwa oraz podać kilka przykładów prosto z naszego życia. Udowodnię również że potoczne „kto pierwszy ten lepszy” nie zawsze ma dobre odzwierciedlenie w wizerunku naszej firmy. […]

prawo-klienta-rekojmia-niezgodnosc-towaru-z-umowa

Prawo klienta: reklamacja, rękojmia, niezgodność towaru z umową

Chyba każdy z nas miał w życiu sytuację, kiedy gorączkowo poszukiwał paragonu czy faktury, żeby mieć możliwość zareklamowania kupionego produktu. Wiele osób niestety, ale nie zdaje sobie sprawy z możliwości, jakie daje prawo, przez co po pierwszej odmowie ze strony sklepu rezygnują z dalszej batalii o swoje prawa. Nie bez powodu użyłem określenia batalia, ponieważ […]

Bądź zawsze na bieżąco

Nowości ze świata e-Commerce, raz w miesiącu, bez spamu.

logo-wazna-czesc-wizerunku-twojej-firmy

Logo, ważna część wizerunku Twojej firmy

Codziennie z każdej strony bombardują nas logotypy. Patrzymy na nie już od momentu wstania z łóżka, wyłączając budzik w komórce, szczotkując zęby, szczoteczką danej marki, używając wybranych kosmetyków. Nawet nalewając wodę z czajnika, widzimy nazwę firmy, która go wykonała. Logo Android kojarzy nam się z robotem, słowo Apple nasuwa na myśl nadgryzione jabłko, zaś czekolada […]

geolokalizacja-kompanem-twojego-biznesu-cz-3

Geolokalizacja kompanem twojego biznesu cz.3

Kilka tygodni temu mieliście okazję zapoznać się z artykułami autorstwa naszego kolegi, które były poświęcone geolokalizacji i możliwościom jej wykorzystania w codziennych czynnościach. Dzisiaj znowu poruszę temat geolokalizacji, jednak w przeciwieństwie do kolegi skupię się na aspektach technologicznych. Przepraszam, gdzie jest ta ulica…? Codziennie musimy przemieszczać się między różnymi lokalizacjami. Czasami doskonale znamy drogę i […]

twoje-bledy-w-e-commerce-aspekty-techniczne

Twoje błędy w e-Commerce – aspekty techniczne

Często zdarza się sytuacja, że właściciel sklepu internetowego nie jest usatysfakcjonowany z poczynań swojego biznesu. W 99% sytuacji (nie licząc zdarzeń losowych) jest to wina jego samego lub osoby odpowiedzialnej za rozwój e-Commerce. Aby nie podzielić losu dinozaurów e-handlu, wystarczy skupić się na popełnianych błędach i systematycznie je usuwać. W dzisiejszym artykule poświęcę uwagę aspektom […]

piec-grzeszkow-reklamy

Pięć grzeszków reklamy

Budując swoją markę, musisz mieć świadomość, że bardzo duża ilość czynników ma wpływ na jej postrzeganie. Jeżeli chcesz, aby twoja firma była kojarzona w sposób, musisz wiedzieć, że nieczyste zagrania mogą stać się „gwoździem do trumny”, który pogrzebie cały PR. Jestem tego świadom, że większość firm decyduje się na pomoc zewnętrznych agencji, ale trzeba pamiętać, […]

przyszlosc-zaczela-sie-wczoraj-potrwa-co-najmniej-jutra-cz-3

Przyszłość zaczęła się wczoraj i potrwa co najmniej do jutra. Cz.3

Po krótkiej przerwie znowu mam przyjemność udać się wspólnie z Wami w technologiczną podróż w czasie. Do tej pory wspomniałem m.in. o iBeacon, autonomicznych wózkach, systemie identyfikacji klienta i niesamowitych możliwościach marketingowej machiny. Dzisiaj ponownie poruszę temat postępu technologicznego, jednak chciałbym też znaleźć czas na chwilę refleksji i spojrzeć na nas samych. Innymi słowy, chciałbym […]

geolokalizacja-kompanem-twojego-biznesu-cz-2

Geolokalizacja kompanem twojego biznesu. Cz. 2

Nadszedł czas na kontynuację tematu, który rozpocząłem w zeszłym tygodniu. Jeżeli jeszcze nie zapoznaliście się z pierwszą częścią, to zawsze możecie do niej wrócić, na przykład klikając w ten link. Ja tymczasem rozpoczynam część drugą. Dzisiaj przedstawię dwa przykłady, jak geolokalizacja może być wykorzystywana przez firmy oraz udostępniona użytkownikom, aby i oni czerpali z niej […]

geolokalizacja-kompanem-twojego-biznesu

Geolokalizacja kompanem twojego biznesu

GPS. Korzystamy z niego nadzwyczaj często, zwłaszcza gdy wybieramy się w podróż samochodową do nieznanego nam miasta, bądź podczas pieszych poszukiwań interesującej nas lokalizacji. Wykorzystywanie tej technologii może zwiększyć ruch w naszym biznesie, przyczynić się do łatwiejszego zlokalizowania naszej restauracji bądź polepszenia wykonywanych przez nas usług. W dzisiejszym wpisie przygotowałem kilka ciekawych przykładów, w jaki […]

jakie-cechy-powinna-posiadac-aplikacja-mobilna

Jakie cechy powinna posiadać aplikacja mobilna?

Kolejny piątek, kolejny wpis na blogu XC, kolejne ciekawostki, które możecie wprowadzić w ramach swojego e-biznesu. Dalej będę kontynuował temat mobile, jako że jest to dziedzina, którą upodobałem sobie najbardziej. W ostatnim wpisie skupiłem się na korzyściach z posiadania aplikacji mobilnej. Dzisiaj chciałbym skupić swoją uwagę problemach w działaniu aplikacji. Cechy aplikacji mobilnej Zapewne większość […]

przyszlosc-zaczela-sie-wczoraj-i-potrwa-co-najmniej-do-jutra-cz-2

Przyszłość zaczęła się wczoraj i potrwa co najmniej do jutra. Cz. 2

W poprzednim tygodniu miałem okazję podzielić się tylko częścią mojej niezwykłej podróży w przyszłość — znajdziecie ją tutaj. W drugiej części artykułu ponownie wybierzemy się na wycieczkę pełną futurystycznych rozwiązań. Echo przyszłości… Przez chwilę zastanawiałem się, w jaki sposób system sklepu zidentyfikował mnie poprawnie. Ponadto artykuły objęte promocją, które wyświetliły się na moim telefonie, były […]

podstawy-skutecznej-walki-konkurencyjnej-cz-2

Podstawy skutecznej walki konkurencyjnej cz. 2

W dzisiejszej odsłonie chciałbym skupić się na konkretnych rozwiązaniach marketingowych, którym warto zwrócić uwagę, aby skutecznie walczyć z konkurencją. Dodatkowo przytoczę kilka przykładów dobrej strategii, wykorzystywanej przez gigantów rynkowych. Z racji, iż studium przypadku samego marketingu jest bardzo rozbudowane, poruszę tylko najważniejsze składowe, które w przypadku e-Commerce mają kluczowe znaczenie. Mam na myśli: Internet Marketing; […]

podstawy-skutecznej-walki-konkurencyjnej-cz-1

Podstawy skutecznej walki konkurencyjnej cz. 1

„Konkurencja nigdy nie śpi” – nie wyobrażam sobie innych słów rozpoczynających ten artykuł. Wszędzie tam, gdzie prowadzony jest biznes, pojawia się zjawisko konkurencji. Jest to pożądana sytuacja dla klientów, gdyż przyczynia się do poprawy jakości świadczonych usług, lub obniżenia cen. Sprzyja też rozwojowi gospodarki i ogólnemu postępowi technologicznemu. Z racji dużego nasycenia rynku coraz ciężej […]

flat-design-czyli-aktualny-trend-w-projektowaniu

Flat design, czyli aktualny trend w projektowaniu

Flat design, czyli „projektowanie płaskie”, to stosunkowo nowy i popularny trend w projektowaniu stron internetowych. Ideą tego nurtu jest skupienie się na treści, upraszczając stronę wizualną. Od strony graficznej królują duże, jednolite przestrzenie. Elementy pozbawione są modyfikacji dekoracyjnych, takich jak cienie czy mocne gradienty, nadając stronie wrażenie zupełnie płaskiej. Kwintesencją tego stylu jest Windows 8. […]