Marketing nie musi być nudny - X-Coding IT Studio

Marketing nie musi być nudny

2.06.2017 / / Marketing

Marketing posiada dwie strony medalu, tą nudną – sztampową, która napotykamy bardzo często przeglądając zasoby internetu. Drugą wywierająca na nas ogromne wrażenie, zapadającą w pamięci i zdobywającą wiele nagród… jedną z nich, najważniejsza – rzeszę nowych klientów.

Dzisiaj przestawię cztery kampanie, które zapadły w mojej pamięci. Te, do których często wracam gdy moja głowa zostanie przesycona nudnymi Adwordsami, reklamami na Facebooku czy SPAMem lądującym na mojej skrzynce.

Ceneo

Od zawsze jestem fanem kampanii marketingowych, które pomimo wydźwięku promocji swojej marki dają od siebie nie tylko błahy gadżet na ruchliwym przejściu dla pieszych, ale coś więcej. Na pierwszy rzut wybrałem porównywarkę Ceneo i ich projekt „Ceneo Plaże”. Czemu? To proste, po pierwsze ciekawa promocja ich produktu, po drugie dostarczenie rozrywki uczestnikom nadmorskich miejscowości. W ich kampanii wyczuwam taką dawkę pozytywnej, energii, tonę luzu.. tym samym żałuję, że nie miałem okazji być na jednej z plaż. Marka nie powinna uciekać od kontaktu z ludźmi, wychodzenie im naprzeciw wyjdzie obu stronom na dobre.

Idea Hub

Druga kampania, wychodząca naprzeciw ludziom… tym razem uderzająca w sektor biznesu, tak, bo my wszyscy gdzieś pracujemy jest Idea Hub oraz Idea Hub Express. Miejsca pozwalające klientom banku Idea pracować w miejscach w pełni wyposażonych w sprzęt biurowy, bogatych z WiFi i nie tylko. Idea Hub Express jest wisienką na torcie, bo pomaga rozwiązywać problemy z mobilnym biurem – i to mi się podoba.

Sprite

Chyba brakuje mi urlopu, szumu fal i ciepłego piasku bo znowu zawracam w stronę plaży i kampanię Sprite, która polegała na ustawieniu wielkich pryszniców kształcie dystrybutora napojów. Dając ludziom miejsce do schłodzenia swojego ciała i pokazując ze Sprite orzeźwia.

Coca-Cola

Co zrobić, gdy nie możemy uczestniczyć na jednym z eventów? Zapytajcie Coca-Colę, bo oni stworzyli robota, dzięki, któremu mogliśmy oglądać oraz komunikować się z ludźmi, który aktualnie rozpoczynali dobrą zabawę na „Coca-Cola Summer Love”.

Co możesz zrobić?

Co zrobić, aby marketing w Twojej firmie nie był nudny? Nie bój się zainwestować w dobry pomysł, bo on na pewno się opłaci. Pozwól myśleć ludziom, którzy mają odmienny, mniej sztampowy tom myślenia… i czekaj na efekt.