Jak polepszyć marketing - X-Coding IT Studio

Jak polepszyć marketing

18.08.2017 / / Marketing

Wiele firm boryka się z problemem braku efektów podejmowanych działań marketingowych. Gdzie leży błąd i jak poprawić wyniki? Niestety nie ma złotego środka, ale istnieją pewne twarde zasady, których powinniśmy się trzymać.

Dobra drużyna to podstawa sukcesu

Nie ma dobrego marketingu bez dobrej, zgranej drużyny. I tutaj na wstępie kłaniam się firmom, które szukają idealnego człowieka na poważne stanowisko. Pamiętajcie, że pomimo dużej ilości osób w tym zawodzie, nie każdy z kandydatów będzie nadawał się właśnie do Twojej firmy. Branża ma duże znaczenie — nie wszyscy będą czuli się dobrze w tej, co Ty.

Warto przemyśleć też swoje nastawienie do poszukiwanego pracownika. Jeżeli maksymalną kwotę, jaką możemy zaoferować, jest ~2000zł netto, nie oczekujmy cudów. Prawdziwi wyjadacze znają swoją wartość i bardzo dobrze wiedzą ile powinni zarabiać.

Zasada pierwsza — podejdź poważnie do rekrutacji, a jeżeli tego nie zrobisz, nie oczekuj wielkich rezultatów.

Czasami trzeba stracić aby zyskać

Jestem sceptycznie nastawiony do firm, które starają się osiągnąć duży wynik najlepiej za darmo. Domyślacie się pewnie, że mam na myśli kwoty zasilające dział marketingu. Ustal odpowiedni budżet i pozwól działać ludziom, Ty zaś kontroluj wyniki. Nie zawsze chodzi tylko o pieniądze — zdarzają się też wpadki, stracone roboczogodziny, dni bez większego sukcesu… Tak bywa. Jednak jeżeli drużyna jest odpowiednio zmotywowana, to po fali walecznych dni, przyjdzie w końcu ten, w którym wszyscy będziecie zadowoleni.

Podchodź realistycznie do sprawy

Każda z firm marzy o kampaniach na poziomie Coca-Coli, niestety nie każda może sobie na to pozwolić. Podchodź do sprawy realistycznie, mierz siły na zamiary i nie wykonuj zadań „na odwal się”, aby tylko zostały jak najszybciej zakończone. Źle spożytkowane pieniądze to strata dla firmy, a źle zorganizowana kampania rzutuje na cały wizerunek. Jeśli brakuje Ci czasu lub środków, lepiej poczekać aż je uzyskasz niż brnąć w coś, co Cię przerasta.

Ufaj swoim kompanom

Obdarz ich zaufaniem, to przecież Twoja drużyna. Pozwól im działać i przestań kontrolować, bo oni są specjalistami, a nie Ty — dlatego ich zatrudniłeś. Twoim zadaniem jest stawiać realistyczne wymagania i otrzymywać wyniki.

Zbieraj wyniki i nie poddawaj się

Tak po prostu.