Geolokalizacja kompanem twojego biznesu | Blog X-Coding
geolokalizacja-kompanem-twojego-biznesu

Geolokalizacja kompanem twojego biznesu

7.10.2016 / / Marketing

GPS. Korzystamy z niego nadzwyczaj często, zwłaszcza gdy wybieramy się w podróż samochodową do nieznanego nam miasta, bądź podczas pieszych poszukiwań interesującej nas lokalizacji. Wykorzystywanie tej technologii może zwiększyć ruch w naszym biznesie, przyczynić się do łatwiejszego zlokalizowania naszej restauracji bądź polepszenia wykonywanych przez nas usług. W dzisiejszym wpisie przygotowałem kilka ciekawych przykładów, w jaki sposób geolokalizacja została już wykorzystana, co może zainspiruje również i Was.

Google Maps i oznaczenie stacji benzynowych

Zacznę od najbardziej z oczywistych przykładów na wykorzystanie geolokalizacji do celów marketingowych. Gdy znajdziemy się w miejscu mało znanym, a bak naszego samochodu będzie wołał o uzupełnienie, zapewne pierwszą rzeczą, którą zrobimy, będzie zlokalizowanie najbliższej stacji benzynowej. Google Maps oferuje swoim użytkownikom oznaczenie wyżej wspomnianych stacji benzynowych z możliwością bezpośredniej nawigacji do interesującego nas miejsca, oceny placówki, ilości kupujących ze względu na godzinę i wiele więcej.

Geolokalizacja kompanem Twojego biznesu

Kto na tym skorzysta?

W mojej opinii profit z aplikacji Google posiadają wszyscy:

  • my otrzymujemy darmową aplikację, która z biegiem czasu oferuje coraz to nowe rozwiązania;
  • nie musimy już błąkać się po nieznanym mieście i tracić zbędnego czasu na poszukiwania;
  • stacje benzynowe otrzymują możliwość oznaczenia placówki na mapie i pozyskania potencjalnych klientów dzięki Google Maps;
  • Google zaś nabija licznik osób pobierających mapy, zbiera dane i czerpie z tego swoje profity.

Ten pierwszy przykład doskonale pokazuje jak jeden projekt związany z geolokalizacją, potrafi stać się użyteczną rzeczą, jednocześnie dającą możliwość czerpania korzyści wielu podmiotom.

Geolokalizacja kompanem Twojego biznesu 2

Pokemony, czyli Pikachu w dziale marketingu

Kto nie zna Pokemonów ręka w górę! Tak samo jak kreskówka, tak i gra podbiła świat w bardzo krótkim czasie. Jak wyglądało wykorzystanie geolokalizacji w tym przypadku? To za chwilkę, najpierw trzy słowa o samej mechanice gry. Za sprawą naszego smartfona wcielamy się w postać trenera, który kroczy po świecie, łapie kolorowe stworki, i po porządnym wytrenowaniu udaje się do sali treningowej (w grze nazywanej Gym), aby stać się liderem danego miejsca. W słowie Gym tkwi słowo klucz całego interesu — są one umiejscowione przy muzeach i pomnikach przyrody. Z połączenia wysoko uczęszczanych miejsc i szczęśliwej lokalizacji biznesu pojawiło się mnóstwo promocji i ofert dla wędrujących trenerów.

Co w przypadku gdy nasz biznes znajduje się daleko od sali treningowej? Niestety twórcy gry zablokowali opcje propozycji lokalizacji Gym’u, dlatego będziemy musieli kombinować inaczej, ale głowa do góry — wystarczy, że legendarny Pokemon pojawi się obok nas i w efekcie… Zresztą, zobaczcie sami:

Przygotowałem jeszcze więcej inspiracji, jak można wykorzystywać geolokalizację do w biznesie — ich kolejną porcję przedstawię w części drugiej. Do usłyszenia!