Geolokalizacja kompanem twojego biznesu. Cz. 2 - X-Coding IT Studio

Geolokalizacja kompanem twojego biznesu. Cz. 2

14.10.2016 / / Marketing

Nadszedł czas na kontynuację tematu, który rozpocząłem w zeszłym tygodniu. Jeżeli jeszcze nie zapoznaliście się z pierwszą częścią, to zawsze możecie do niej wrócić, na przykład klikając w ten link. Ja tymczasem rozpoczynam część drugą. Dzisiaj przedstawię dwa przykłady, jak geolokalizacja może być wykorzystywana przez firmy oraz udostępniona użytkownikom, aby i oni czerpali z niej korzyść.

Facebook — meldowanie się może pomóc

Portale społecznościowe są miejscem, gdzie możemy kontaktować się ze znajomymi, zabijać czas przeglądając ciekawe profile, wyrażać swoje zdanie, a także promować swój biznes. Tutaj warto przedstawić zależność, że bez biznesu nie ma konsumenta, a bez konsumenta nie ma biznesu. Dodajmy do tego wszystkiego szczyptę geolokalizacji i mamy kolejną opcję na promocję swojej firmy.

Może nie wszyscy, ale część użytkowników Facebooka melduje się w miejscu, które wyjątkowo im się spodobało bądź jest na tyle popularne, że wywoła nie lada dyskusję wśród ich znajomych. Co możemy z tym zrobić, będąc właścicielem biznesu? Weźmy za przykład hotel:

  • jeżeli posiadamy fanpage, to meldujący się gość może zwiększyć ilość fanów,
  • informacja o naszym hotelu dotrze do potencjalnych klientów,
  • zadowolony użytkownik poprawi postrzeganie naszego biznesu,
  • może zaistnieć efekt viralu, jeżeli post zostanie skomentowany, udostępniony bądź polubiony.

Pomysły na wykorzystanie geolokalizacji

Przyjemne z pożytecznym, czyli MPK Wrocław ulepsza komunikację miejską

Jako że piszemy właśnie z Wrocławia, ten przykład będzie przedstawiony z życia codziennego. Korzystając z komunikacji miejskiej, na pewno trafiliście na wyświetlacz, który informuje, w jakim czasie przyjedzie np. tramwaj linii 31. To wszystko dzięki geolokalizacji, czyli zamontowanym czujnikom GPS w komunikacji miejskiej oraz przesyłanie sygnału do systemu, który określa odległość od danego przystanku i szacunkowy czas dotarcia.

Ta opcja ma jeszcze jedno udogodnienie. Jeżeli mieszkamy w części miasta, gdzie MPK Wrocław nie dotarło z budową tablic, do przystanku jest daleko, a korki często opóźniają przyjazd naszego autobusu, możemy śmiało skorzystać z aplikacji mobilnej oraz opcji na stronie internetowej. Wskaże nam dany pojazd na mapie, a my będziemy mogli ocenić czy warto wybrać na przystanek już teraz, czy może jeszcze mamy czas na poranną herbatę.

Aplikacja MPK Wrocław

Jak już wiecie, geolokalizacja niejedno ma imię, i nie wiąże się tylko z nawigacją w naszym telefonie. Przykładów jej wykorzystania jest wiele — jeden ciekawszy od drugiego — ale tak naprawdę to od Was zależy, co z nią zrobicie i jaki profit przyniesie. To nie koniec naszej podróży z geolokalizacją. W kolejnej części skupimy się bardziej na technicznych aspektach tematu.