Wrzesień w świecie e-Commerce | Blog X-Coding
wrzesien-w-swiecie-e-commerce

Wrzesień w świecie e-Commerce

1.10.2019 / / E-Commerce

Pierwszy jesienny miesiąc już za nami i choć wydaje się, że Black Friday oraz Święta majaczą jeszcze daleko na horyzoncie, przedsiębiorcy już zaczynają się do nich przygotowywać. Z pomocą przyjdzie nowa usługa InPost Fullfillment, ułatwiająca procesy logistyczne; z merytorycznym wsparciem – raport Blue Media “Jak kupujemy w internecie 2019” a użytkownicy Magento ucieszą się na wieść, że ta platforma kolejny rok z rzędu utrzymała miano lidera.

To wszystko i jeszcze więcej w dzisiejszym podsumowaniu września.

Ruszył pierwszy sklep bezkasowy

Redakcja Business Insider wybrała się do pierwszego w Polsce sklepu stacjonarnego umożliwiającego zakupy poprzez specjalną aplikację.

Take & Go, bo o nim mowa, od przełomu sierpnia i września, działa przy ul. Półwiejskiej w Poznaniu. Aby go odwiedzić, należy najpierw zainstalować aplikację, która jest też niezbędna do dokonania zakupu.

W artykule od Business Insider krok po kroku prowadzeni jesteśmy przez proces zakupowy – od zeskanowaniu kodu QR z aplikacji przy wejściu do sklepu, aż po zapłatę za wybrane produkty. Zachęcamy do lektury!

InPost wprowadza usługę fullfillment

Z miesiąca na miesiąc InPost rośnie w siłę, wprowadzając coraz to nowsze rozwiązania, mające na celu ugruntowanie pozycji marki jako jednego z liderów wśród dostawców. Najnowszym z nich jest InPost Fullfillment, pozwalająca przedsiębiorcom na korzystanie z całej gamy usług logistycznych: od magazynowania przez konfekcjonowanie, aż po szybką dostawę do Paczkomatu lub przez kuriera InPost.

Więcej informacji o InPost Fullfillment znajdziesz w tym linku.

Magento liderem e-Commerce

Już trzeci rok z rzędu Magento zyskało miano najlepszej platformy w kategorii Leaders w raporcie “Magic Quadrant for Digital Commerce Platforms” od Gartner Inc. W badaniu brało udział 13 platform, które oceniane były pod kątem tego, jak bardzo pomagały spełniać cele sprzedawców podzielonych na 4 kategorie:

  • Challengers,
  • Leaders,
  • Niche Players,
  • Visionaries.

Więcej informacji tutaj.

Koszyk roku 2019

“Magic Quadrant for Digital Commerce Platforms” to nie jedyne warte uwagi badanie, którego wyniki we wrześniu ujrzały światło dzienne. Polscy przedsiębiorcy z zapartym tchem wyczekiwali też ogłoszenia zwycięzców tegorocznej edycji rankingu “Koszyku roku”. Dla tych z Was, którym nic nie mówi ta nazwa, przypominamy, że celem “Koszyku” jest wyłonienie spośród stu najczęściej odwiedzanych e-Commerce, tych najbardziej przyjaznych klientom.

W tym roku miejsce na podium zajęli kolejno:

  • cyfrowe.pl
  • sport-shop.pl
  • wittchen.com

Cały raport znajdziecie tutaj.

Intermarche Drive – ciekawe połączenie offline i online

Nowa usługa Drive od Intermarche to interesujący przykład omnichannel. Marka opisuje ją w następujący sposób:

“W ramach usług Drive produkty zamówione przez Internet są pakowane i dostarczane przez obsługę sklepu bezpośrednio do samochodu klienta w specjalnej strefie znajdującej się przed supermarketem”.

Na odbiór zamówienia klienci mają 24 godziny, ale może być ono gotowe już dwie godziny po jego złożeniu.

Intermarche podtrzymuje podejście omnichannel, oferując identyczne ceny offline i online, oraz nie pobierając dodatkowej opłaty za przygotowanie zakupów do odbioru.

Źródło.

Jak kupują Polacy?

To pytanie codziennie zadaje sobie niejeden przedsiębiorca. Firma Blue Media już od kilku lat dostarcza na nie odpowiedzi w cyklicznym raporcie „Jak kupujemy w internecie”. Z tegorocznej edycji dowiadujemy się m.in, że:

  • najchętniej kupują mieszkańcy małych i średnich miast (90% z ankietowanych kupujących online), następnie wsi (89%), a na końcu dużych i wielkich miast (79%);
  • z BLIK-a korzysta już 24% ankietowanych, za to z Google Pay i Apple Pay zaledwie 7% i 3%;
  • aż 83% Polaków nie wie jak działa chargeback lub w ogóle nigdy o nim nie słyszało; Polacy najchętniej kupują w chińskich (58%), niemieckich (34%) i angielskich (29%) e-sklepach.

Więcej danych z raportu znajdziecie w omówieniu na naszym blogu.

Do zobaczenia za miesiąc!

To wszystko we wrześniowym podsumowaniu miesiąca. Jeśli jest coś, o czym chciałbyś poczytać w październiku, śmiało daj nam znać w komentarzu lub wiadomości prywatnej. Do zobaczenia za miesiąc!