Twoje błędy w e-Commerce – prowadzenie biznesu. Cz. 1 - X-Coding IT Studio

Twoje błędy w e-Commerce – prowadzenie biznesu. Cz. 1

9.12.2016 / / E-Commerce

Nadszedł czas na kontynuację ostatniego tematu, w którym poruszałem kwestię błędów popełnianych w e-Commerce a konkretnie w obrębie wpadek technicznych. Dziś zagłębimy się w nieco głębsze czeluści owego świata i skupimy się na aspektach prowadzenia e-biznesu, a konkretnie błędach, jakie popełniane są w tej sferze. Do dzieła.

Nie stój w miejscu

Nieprzypadkowo jest to pierwszy punkt mojego wpisu. Internet jest pełen sklepów, których rozwój stanął już na początku („bo przecież jest dobrze, jak jest…”) a właściciel sklepu nie przykłada się do tego, aby było lepiej. Takie sklepy najczęściej umierają śmiercią naturalna, ponieważ:

Twoje błędy w e-Commerce - prowadzenie biznesu. Cz 1

Ciemna strona marketingu

Czy mega szybki rozwój jest możliwy? Myślę, że tak, ale musi zająć się nim sztab osób, które żyją tym tematem. Niestety w większości przypadków osoby oferujące błyskawiczny wzrost konwersji zajmują się jedynie rozsyłaniem spamu i tworzeniem sztucznych komentarzy zachwalających biznes, które w rzeczywistości zniechęcają klienta od e-sklepu, zamiast to do niego przekonać. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest nabrać kogoś na takie oszustwo, a co gorsze, gdy wyjdzie to na jaw, czeka nas publiczny lincz – internet nie wybacza.

Swój światopogląd odstaw w kąt

Większość właścicieli oraz pracowników e-Commerce posiada swój własny światopogląd, którym kieruje się w życiu. Nie łącz go z biznesem. Złym posunięciem będzie:

  • promowanie partii politycznych,
  • nawoływanie do uczestniczenia w marszach/zgromadzeniach,
  • nawracanie na religie,

… chyba że profil Twojego sklepu jest ściśle z tym związany, wtedy może być to atut.

Podsumowanie

Na tym punkcie zakończę pierwszą część „Twoje błędy w e-commerce – prowadzenie biznesu”. Na kolejną zapraszam już niebawem.