Twoja firma na Allegro, czyli co warto wiedzieć | Blog X-Coding
twoja-firma-na-allegro

Twoja firma na Allegro, czyli co warto wiedzieć

Kolejny wpis poświecę najbardziej popularnemu serwisowi aukcyjnemu w Polsce — Allegro. Czemu akurat jemu? To proste, wiele sklepów właśnie tam sprzedaje swoje produkty, a klienci chętnie zaglądają na portal w poszukiwaniu dóbr. Poprosiłem Wojtka z Kartkuje.pl (znacie go z publikacji „100 i jedno pytanie o Twój nowy e-Commerce”) o pomoc w rozwinięciu tematu i tak oto powstała lista najważniejszych rzeczy, które warto wiedzieć, sprzedając na Allegro.

Bądź na bieżąco

Na wstępie warto mieć na uwadze, że na Allegro zmiany następują często, toteż namawiam do korzystanie z dobrodziejstw, takich jak fanpage Allegro, newsletter i inne źródła informacji o nowościach na tym portalu.

Wysoka jakość obsługi klienta

Duży odsetek sprzedawców na Allegro śmiało możemy nazwać „Januszami biznesu” — chodzi o firmy, których nie interesuje wysoka jakość obsługi klienta. A wiadomo, że z roszczeniowym sprzedawcą nie będziemy dyskutowali w przyszłości, co zamyka nam drogę do kolejnych odwiedzin w ich sklepie. Dbajmy o kulturę sprzedaży, pozwólmy, aby klient czuł się komfortowo w kontakcie z nami.

Komentarze

Komentarze to wyznacznik jakości naszej działalności. Jeżeli widzimy, że dany sprzedawca jest wybitnym kolekcjonerem negatywów, automatycznie zamykamy profil i udajemy się na dalsze poszukiwania. Wiadomo, że różnie z tym bywa, ludzie wystawiający są różni, ale stosując się do powyższego punktu, zebrana ilość pozytywów przełoży się na zaufanie.

Komentarze na Allegro Pilnuj komentarzy jak oka w głowie!

Estetyczny wygląd oferty

Wzbudźmy większe zainteresowanie, dajmy się poznać jako firma premium. Ma na to wpływ między innymi wygląd prezentowanej oferty, opis sprzedawanych produktów i najważniejsze informacje dotyczące aukcji. Dodaj również kontakt telefoniczny czy e-mail. Konsument, który się waha, bez problemu będzie mógł dopytać.

Wojtek z Kartkuje

Tymczasem oddaję głos Wojtkowi, aby wypowiedział się w kwestii najważniejszych rzeczy.

Na wstępie dziękuję za zaproszenia na współtworzenie wpisu, bardzo chętnie korzystam z takich inicjatyw. Swoje przemyślenia podzieliłem na dwa najważniejsze punkty.

Warto korzystać

Samo stworzenie aukcji to za mało, ważna jest również taktyka jej promocji. Czasami trzeba zapłacić więcej, aby zarobić więcej. Tutaj mam na myśli opcję „promowanie”, która ma na celu wypozycjonowanie oferty wyżej niż inne, dzięki czemu nie lądujemy na szarym końcu.

Na Allegro można również wykupić reklamy, które będą na samej górze w wynikach wyszukań (wyżej niż promowanie). Reklamy zajmują dwie pierwsze rubryki i są zmienne, czyli z puli wszystkich wykupionych reklam w danej kategorii wyświetlają się losowo.

Warto przestrzegać

Allegro.pl ma swoje zasady, które chronią zarówno użytkowników, jak i interes firmy. Jednym z nich jest koszt wysyłki, który powinien być zgodny z cennikiem Poczty Polskiej. Jeżeli Twój koszt jest wyższy niż realny, Allegro może dać upomnienie lub usunąć aukcje.

Nie możemy również dodawać żadnym linków zewnętrznych, które kierują do naszego sklepu. Podobnie jest z namawianiem na kupno poza Allegro, grozi to permanentnym banem.

Ostatnimi czasy Allegro wprowadziło zaostrzenia standardów w miniaturkach, tutaj najlepszą odpowiedzą jest cytat z FAQ (nowe standardy miniaturek):

Cechy miniaturek Zgodność z nowymi standardami
Może przedstawiać wyłącznie oferowany przedmiot lub zestaw produktów, jeśli przedmiotem oferty jest zestaw tak
Tło zdjęcia w kolorze białym (RGB 255. 255. 255) tak
Zdjęcie samych okładek książek, komiksów, gier, płyt muzycznych tak
Przedmioty takie jak wirtualne kupony, doładowania, abonamenty – nazwa przedmiotu/ usługi na białym tle tak
Prezentowanie przedmiotów w kontekście ich użycia, np. kanapa w salonie tak*
Modele i modelki mogą występować na zdjęciach przedmiotów wszystkich kategorii tak
Prezentowanie logotypów marek nie**
Zamieszczanie na miniaturkach takich elementów jak: nazwy użytkowników, sklepów, logotypy sklepów nie
Zamieszczanie na miniaturce znaku wodnego nie
Dodatkowe teksty, ramki, ikony, infografiki i rozszerzające informacje o produkcie nie
Prezentowanie kilku wariantów tego samego przedmiotu na jednym zdjęciu, np. różne kolory tego samego modelu buta nie

*Możliwe jest to tylko w wybranych kategoriach:

  • Przedmioty z parametrem „używane” wystawiane przez konto Zwykłe (bez statusu Firma).
  • Przedmioty z parametrem „używane” wystawione przez konto Firma w kategorii: Motoryzacja > Części samochodowe
  • Przedmioty z parametrem „używane” wystawione przez konto Firma w kategorii: Motoryzacja > Części i akcesoria motocyklowe
  • Przedmioty z parametrem „używane” wystawione przez konto Firma w kategorii: Motoryzacja > Części do innych pojazdów
  • Przedmioty z parametrem „używane” wystawione przez konto Firma w kategorii: Motoryzacja > Części do maszyn
  • Przedmioty z parametrem „używane” wystawione przez konto Firma w kategorii: Motoryzacja > Opony
  • Przedmioty wystawione na licytację w kategorii Moda i Uroda> Odzież, Obuwie, Dodatki
  • Dom i Zdrowie > Dom i Ogród > Ogród > Rośliny
  • Dom i Zdrowie > Dom i Ogród > Zwierzęta > Żywe zwierzęta
  • Dom i Zdrowie > Dom i Ogród > Zwierzęta > Akwarystyka > Zwierzęta akwariowe
  • Kolekcje i Sztuka > Antyki i Sztuka (z wyłączeniem Akcesoria malarskie – w nich obowiązuje białe tło).
  • Kolekcje i Sztuka > Kolekcje
  • Kategorie ogłoszeniowe
  • Kategorie usług
  • Dziecko > Pokój dziecięcy> Meble> Komplety mebli
  • Dom i zdrowie > Dom i Ogród> Meble > Kuchnia > Zestawy mebli kuchennych
  • Dom i zdrowie > Dom i Ogród> Meble > Pokój młodzieżowy > Komplety mebli
  • Dom i zdrowie > Dom i Ogród> Meble > Pokój dziecięcy > Komplety mebli
  • Dom i zdrowie > Dom i Ogród> Meble > Łazienka i toaleta > Zestawy mebli łazienkowych
  • Dom i zdrowie > Dom i Ogród> Meble > Sypialnia > Komplety mebli
  • Dom i zdrowie > Dom i Ogród> Meble > Sypialnia > Łóżka
  • Dom i zdrowie > Dom i Ogród> Meble > Salon > Kanapy
  • Dom i zdrowie > Dom i Ogród> Meble > Salon > Zestawy mebli
  • Dom i zdrowie > Dom i Ogród> Meble > Salon > Narożniki
  • Dom i zdrowie > Dom i Ogród> Meble > Salon > Komplety wypoczynkowe
  • Dom i zdrowie > Dom i Ogród> Ogród > Architektura ogrodowa > Altany

** Stosowanie logotypów marek możliwe jest wyłącznie w Strefie Marek lub w sytuacji, gdy logotyp znajduje się na sfotografowanym przedmiocie. Zasada ta dotyczy także zdjęć przedmiotów w kontekście ich użycia, gdzie niedopuszczalne jest wykorzystywanie logotypów jako tło kompozycji.

Na końcu mojej wypowiedzi chciałbym zwróci uwagę na opłacalność naszych działań. Przed wystawieniem aukcji bardzo dobrze zapoznaj się z tabelą opłat, może się okazać, że będziesz musiał zapłacić 9% kwoty zakupu, a nie zawsze może to być dla Ciebie rentowne.

Podsumowując

Rozważcie na spokojnie, czy wystawianie aukcji Waszych produktów będzie dobrym posunięciem, wypiszcie za i przeciw, a jeśli zdecydujecie się na ten krok — przemyślcie strategię promocji. Wojtkowi dziękuję za poświęcenie czasu. Do następnego!