Październik w świecie e-Commerce | Blog X-Coding
pazdziernik-w-swiecie-ecommerce

Październik w świecie e-Commerce

31.10.2019 / / E-Commerce

Ciężko uwierzyć, że 2019 rok już pomału dobiega końca. Został już niecały miesiąc do Black Friday i Cyber Monday – dwóch ważnych dni dla każdego przedsiębiorcy- i następującego niedługo po nich okresu świątecznego. Zanim jednak rzucimy się w wir przygotowań do powyższych okazji, wróćmy myślami do tego, co wydarzyło się w październiku. A jest co wspominać!

Targi eHandlu

x coding it studio na targach ehandlu

Gdybyśmy mieli wskazać jedno najważniejsze wydarzenie ubiegłego miesiąca, zdecydowanie byłoby nim prawdziwe święto e-Commerce – 17-te Targi eHandlu. 140 wystawców, 34 prelegentów i ponad 5 tysięcy zarejestrowanych uczestników – te liczby robią wrażenie.

Nas też nie mogło tam zabraknąć. Podczas wydarzenia mieliśmy okazję osobiście poznać naszych odbiorców, porozmawiać o biznesie z przedsiębiorcami i wymienić się spostrzeżeniami z innymi specjalistami. Już nie możemy doczekać się przyszłorocznej edycji!

Zobacz relację z Targów eHandlu na naszym blogu

Forum Retail Channels 360°

Kilka dni wcześniej niż Targi eHandlu odbyło się jeszcze jedno ciekawe wydarzenie, dedykowane branży e-Commerce. Forum Retail Channels 360°, bo o nim mowa, zgromadziło aż 130 prelegentów i 500 uczestników. Tegoroczna edycja była ósmą w historii Forum.

Ranking Clutch

14 października, Clutch – platforma zbierająca opinie o przedsiębiorstwach – opublikowała swój coroczny raport dotyczący topowych firm B2B. Sprawa była dla nas o tyle ważna, że wyróżniono nas w zeszłorocznym zestawieniu. Nic dziwnego więc, że tego roku z niecierpliwością oczekiwaliśmy wyników – i nie przeliczyliśmy się!

Tym razem znaleźliśmy się na 7 miejscu w kategorii Development (Ecommerce), o czym Clutch wspomniał też w notce prasowej, podsumowującej ranking.

Automat do wydawania zamówień w Zarze

Zara robi kolejny krok w kierunku omnichannel. Do salonu, który mieści się w krakowskim centrum handlowym Bonarka City Center, trafił pierwszy w Polsce automat do wydawania zamówień ze sklepu internetowego. Klienci mogą odbierać paczki z maszyny po uprzednim zeskanowaniu kodu QR lub podaniu numeru PIN, otrzymanego wraz z potwierdzeniem wysyłki.

Czy inne sklepy pójdą w ślady Zary? Tego dowiemy się w najbliższych miesiącach, a tymczasem po więcej informacji zapraszamy na stronę Business Insider: https://businessinsider.com.pl/finanse/handel/najwieksza-zara-w-polsce-z-automatem-do-wydawania-zamowien/nnhhrkw

Reserved wdraża elektroniczne metki

We wszystkich sklepach Reserved – jednej z marek należących do portfolio polskiego przedsiębiorstwa odzieżowego LPP – wprowadzono technologię RFID. Zajęło to zaledwie około roku, co wiceprezes firmy śmiało skomentował jako “najszybsze wdrożenie RFID na świecie”. Brzmi nieźle!

RFID pozwala na identyfikację przedmiotów na odległość za pomocą fal radiowych. Dzięki niemu pracownicy mogą kontrolować przesyłki przychodzące i wychodzące bez otwierania kartonów. RFID skraca też czas dostawy i pozwala lepiej panować nad przepływem towarów między zapleczem a ekspozycją w salonie.

RFID ma zasypać przepaść technologiczną, która dzieli stacjonarny kanał sprzedaży od kanału online. Ten projekt > obok e-commerce i data science jest kluczowym projektem wspierającym fashion tech.

— Jacek Kujawa, wiceprezes LPP

Czytaj więcej tutaj: https://businessinsider.com.pl/technologie/nowe-technologie/technologia-rfid-elektroniczne-metki-w-sieci-reserved/5t5w21k

Dostawa prosto do lodówki

Dostawa prosto do drzwi to już za mało! – stwierdziła amerykańska sieć supermarketów Wallmart i zaczęła oferować swoim klientom dostawę prosto do… lodówki.

Chętni muszą najpierw zainstalować inteligentny zamek. System generuje jednorazowy kod dostępu, z którego korzysta kurier, aby zostawić zakupy w lodówce – w kuchni czy garażu odbiorcy. Właściciel jest informowany o wizycie kuriera i może śledzić jej przebieg na smartfonie. Pracownik Walmarta nosi na sobie kamerkę, która w czasie rzeczywistym transmituje całą operację. Jeśli kamera nie jest włączona, inteligentny zamek nie otworzy drzwi do domu klienta

— tak opisują innowację Wiadomości Handlowe.

Naszym zdaniem brzmi to jak prawdziwa rewolucja!

Czytaj więcej: https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/walmart-uruchomil-usluge-dostaw-prosto-do-lodowki-klienta,57799

Na koniec

To już koniec podsumowania października, ale nie koniec dobrych wiadomości. Już teraz zapraszamy na nasz kolejny webinar:

webinar x coding jak wybrać agencję ecommerce

Tym razem nasz CEO, Marek Kich, opowie jak podejść do wybierania agencji e-Commerce tak, aby później nie żałować tego wyboru.

Zapisz się na bezpłatny webinar: http://bit.ly/wybor_agencji