Październik w świecie e-Commerce

9.11.2018 / / E-Commerce

Październik obfitował w badania i raporty, pomagające sprzedawcom internetowym jeszcze lepiej rozumieć potrzeby klientów. To dobry znak — branża e-Commerce coraz bardziej docenia korzyści płynące z rzetelnie przeprowadzonej analizy. Pod lupę trafiły kwestie takie jak: szybkość ładowania i cyberbezpieczeństwo w polskich e-sklepach, omnichannel oraz nawyki zakupowe generacji Z. Jakie wnioski płyną ze wspomnianych badań i co jeszcze wydarzyło się w październiku? O tym w dzisiejszej prasówce.

Omnichannel w polskim e-Commerce

Omnichannel w polskim e-commerce

Omnichannel to pojęcie, które od dawna gości na językach polskich przedsiębiorców. Mówi o nim każdy, ale czy każdy je rozumie? Firma YourCX postanowiła znaleźć odpowiedź na to pytanie, czego efektem jest seria raportów, skupionych wokół kwestii:

  • Jak konsumenci oceniają swoje zadowolenie z zakupu?
  • Jakich dróg kontaktu szukają, kupując w sklepie stacjonarnym, a jakich — w internetowym?
  • Jakich informacji poszukują na smartfonie przed sfinalizowaniem zakupu w sklepie offline (efekt ROPO)?
  • Czy są chętni do oceniania swoich wrażeń zakupowych i polecania sklepów znajomym?

Dla różnych branży przygotowane zostały inne raporty. Jest w czym wybierać — wśród materiałów YourCX znajdziesz dane dla branży usług komunikacyjnych, kinowej, odzieżowej, artykułów sportowych i hobbystycznych oraz drogerii. W przyszłości planowane są też badania dla branży dom i ogród, RTV i AGD oraz książki, muzyka, multimedia.

Pełne raporty znajdziesz tutaj. My pokusiliśmy się o przeanalizowanie danych dotyczących branży fashion oraz sport i artykuły hobbystyczne — zapraszamy do lektury artykułu, w którym przedstawiliśmy nasze wnioski.

Generacja Z w e-Commerce

Kolejnym wartym uwagi raportem jest „Generacja Z na zakupach w internecie”. Badanie zostało zrealizowane przez Trusted Shops we współpracy z SW Research. Ankietowani to pokolenie Z — następcy Millenialsów, aktualnie mający około 18-24 lat. Jako urodzeni w czasach, kiedy dostęp do internetu i nowych technologii był już powszechny, nie wyobrażają sobie bez nich życia. Kupują często i chętnie (aż 84% — przynajmniej raz w miesiącu), ale nie wydają na zakupy dużych kwot (100-249 zł — w takim przedziale cenowym kupuje większość pokolenia).

Najbardziej kłopotliwa jest dla nich dostawa — 40% ankietowanych dostało swoją przesyłkę po spodziewanym terminie, a co trzecia osoba otrzymała towar uszkodzony w transporcie lub taki, którego wygląd był niezgodny z przedstawionym w sklepie internetowym. Innym problemem jest trudny kontakt ze sprzedawcą — aż jedna trzecia badanych podała ten aspekt jako wyzwanie podczas e-zakupów.

Jeśli chodzi o zachętę do transakcji, dla Zetek najbardziej liczy się dowód społeczny. 60% ankietowanych podało recenzje innych kupujących jako kluczowy czynnik zwiększający poczucie bezpieczeństwa. Innymi czynnikami zwiększającymi zaufanie u pokolenia Z są:

  • pośrednictwo znanych systemów płatności,
  • obecność certyfikatów bezpieczeństwa sklepu bądź serwisu.

Co jeszcze można o nich powiedzieć? Tego dowiecie się już za tydzień z nowej serii na naszym fanpage’u — „e-Commerce w pigułce”.

Wyzwania e-Commerce

Rok 2018 chyli się już ku końcowi. Czego polscy przedsiębiorcy spodziewają się po 2019? Tego dowiesz się z badania „Wyzwania e-commerce” zrealizowanego przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy.

Zagrozenia w e-Commerce

Jak widać, przedsiębiorcy obawiają się przede wszystkim rosnącej konkurencji, nie odczuwają za to strachu z powodu braku wykwalifikowanych pracowników. Nic dziwnego! Nie od dziś wiadomo, że polski rynek pracy kryje w sobie wielu żądnych wiedzy specjalistów.

Najnowsze trendy w e-commerce

Jeśli chodzi o przewidywanie trendów, ankietowani na pierwszym miejscu stawiają zapewnienie klientom jeszcze lepszych doświadczeń związanych z procesem dostawy. 65% przedsiębiorców jako nowy trend na rynku e-Commerce wskazało dostawę produktu w dniu zamówienia, a 52% — w godzinach wieczornych.

Czy ich przewidywania się sprawdzą? Tego dowiemy się w ciągu najbliższych miesięcy.

Cyberbezpieczeństwo w polskim e-Commerce

Specjaliści z TestArmy — QA and Software Testing Agency przeprowadzili badanie, z którego wynika, że aż 80% polskich sklepów internetowych padło ofiarą hakerów. To szokujące dane. Pozostałe również nie są optymistyczne.

Cyberbezpieczenstwo w e-commerce

Prawie połowa ankietowanych nie ma planu działania na wypadek przerwy w funkcjonowaniu e-sklepu, a łącznie 40% nie posiada lub nie wie, czy posiada jakąkolwiek kopię zapasową.

Test Army bije na alarm — czas zadbać o bezpieczeństwo polskich sklepów internetowych! A my w pełni się z nimi zgadzamy.

Pełny raport “Stan Cyberbezpieczeństwa Polskiej Branży E-commerce” możecie pobrać tutaj

Szybkość i optymalizacja polskich sklepów internetowych

Szybkość i optymalizacja polskich sklepów internetowych 2018 (infografika)

7,28% polskich sklepów internetowych ładuje się jak błyskawica, a aż 66% robi to w tempie niezagrażającym utracie użytkownika — to wyniki badania przeprowadzonego przez Super Monitoring Polska.

Black Friday już tuż-tuż

Dni wielkich wyprzedaży — Black Friday i Cyber Monday — zbliżają się wielkimi krokami. Większość sklepów już zaczęła akcje promocyjne. Działy marketingu jak zwykle o tej porze roku nie mogą skarżyć się na brak zajęć. Jeśli w ferworze walki o klienta boisz się, że zapomniałeś ująć czegoś ważnego w swojej strategii działań, zobacz nasz przewodnik po przygotowaniach do Black Friday. Dowiesz się z niego jak promować… swoje promocje, tak, żeby faktycznie przyniosły Ci zyski. No chyba, że chcesz skończyć jak autor cytatu poniżej:

Black Friday cytat

Akeneo nowym partnerem Magento

Platforma e-Commerce o praktycznie nieograniczonych możliwościach i jeden z najbardziej znanych systemów PIM — brzmi jak połączenie idealne. Magento i Akeneo zjednoczyły siły, ogłaszając partnerstwo. To dobra wiadomość zarówno dla sprzedawców B2B jak B2C — dla obu z nich zarządzanie informacją produktową to chleb powszedni. Jako Partner Technologiczny Premium, Akeneo integruje się z Magento, pozwalając zarządzać danymi o produktach w PIM-ie i łatwo synchronizować je z Magento.

W X-Coding już nie możemy doczekać się pierwszych efektów tej współpracy. Jesteśmy jednym z trzech polskich partnerów Akeneo, a i Magento znamy i cenimy nie od dziś.

Więcej informacji o partnerstwie znajdziecie tutaj

Allegro przejmuje prawa do opisów

To koniec z pełnymi prawami sprzedawców do opisów produktów, które sprzedają za pośrednictwem Allegro. 15 paździenika portal zastrzegł sobie możliwość dowolnego korzystania z treści sprzedających. Dokładny zapis brzmi:

„15 października zaktualizujemy treść:

Regulaminu Allegro – w punktach 5. i 12.:

w punkcie 5. – dodamy zapis, że z momentem wprowadzenia przez Sprzedającego informacji lub danych do treści oferty, Allegro.pl nabywa uprawnienia do korzystania z tych treści według własnego uznania. Sprzedający natomiast oświadcza, że jest uprawniony do wprowadzenia treści do oferty, a wykorzystanie ich w ramach Allegro oraz przez Allegro.pl nie narusza praw osób trzecich.”

To kolejne z kontrowersyjnych działań, które sprawiają, że coraz więcej przedsiębiorców rezygnuje z tego kanału sprzedaży. Czy nowy zapis w regulaminie sprawi, że kolejne firmy odłączą się od Allegro? Tego nie wiemy, ale pewne jest, że nie przysporzy on im popularności.

Podsumowanie

To już tyle, jeśli chodzi o podsumowanie października w e-Commerce. Na kolejne zapraszamy już za miesiąc, a w międzyczasie odwiedzajcie nasze social media — zamieszczamy tam wszystko to, co powinien wiedzieć każdy działający w sprzedaży internetowej.