Marzec w świecie e-Commerce | Blog X-Coding
marzec-w-swiecie-e-commerce

Marzec w świecie e-Commerce

29.03.2019 / / E-Commerce

Dwa merytoryczne raporty, najkrótszy proces zakupowy od BLIK-a, wyszukiwanie obrazem od Allegro i udoskonalone narzędzie do optymalizowania stron mobilnych od Google — początek wiosny obfitował w wiele nowości. Zapraszamy na podsumowanie minionych czterech tygodni w branży e-Commerce.

Dlaczego warto słuchać klientów? Raport Customer Listening 2.0

Tradycyjnie rozpoczynamy naszą prasówkę od mocnego uderzenia. Raport Customer Listening 2.0 to duża dawka merytorycznej wiedzy od Mobile Institute. Głównym tematem publikacji są opinie o marce. Raport omawia skłonność Polaków do dzielenia się nimi, jaki wpływ mają one na ich decyzje zakupowe, a także jak marki powinny (zdaniem konsumentów) na nie reagować. Ale to nie wszystko! Poruszone zostały też inne kwestie, m.in. najlepszych i najgorszych doświadczeń zakupowych klientów, reakcji marek na reklamacje i współpracy na linii konsument-marka.

Oto kilka ciekawych liczb z „Customer Listening 2.0”:

  • Konsumenci chętnie dzielą się zarówno pozytywnymi, jak i negatywnymi doświadczeniami (44%)
  • Dla 60% Polaków ważne jest, aby marka była dostępna mobilnie;
  • 67% badanych konsumentów deklaruje, że właściwa reakcja marki na ich reklamację sprawi, że pozostaną oni jej klientami, a nawet zwiększą zakupy.

Więcej w naszym podsumowaniu raportu.

Jak robimy zakupy w sieci?

Innym wartym uwagi badaniem jest „Jak robimy zakupy w sieci?” od Picodi.com. Jak podaje firma, powstało ono w wyniku przeanalizowania „setki tysięcy transakcji internetowych za 2018 rok”. Brzmi obiecująco!

W podsumowującym badanie raporcie znajdziesz kilka interesujących danych, m.in.:

  • Średnia wartość zakupu, dokonanego z telefonu komórkowego jest o kilkadziesiąt złotych niższa, niż zakupów z komputerów;
  • Zdecydowana większość Polaków preferuje zakupy w „tradycyjny” sposób – za pomocą komputerów i laptopów (72%);
  • Najwięcej transakcji (35%) odbywa się w godzinach popołudniowych, tj. od 12 do 18.

Cały raport znajdziesz tutaj. Zachęcamy też do przyjrzenia się infografice od Picodi, podsumowującej zebrane przez firmę dane:

Raport Picodi zakupy online w Polsce infografika

Płatność z poziomu banera reklamowego

BLIK wychodzi naprzeciw sprzedającym online i skraca proces zakupowy do minimum. Mowa o płatności bezpośrednio w banerze reklamowym. Tak uproszczony checkout minimalizuje ryzyko porzucenia koszyka i owocuje większą liczbą konwersji.

Tę nowoczesną metodę pierwszy raz wykorzystano w ramach wspólnej akcji Polskiego Standardu Płatności i WWF Polska, mającej na celu ratowanie Sóweczek — najmniejszych polskich sów.

Tutaj możesz przeczytać oraz zobaczyć, jak działa płatność w banerze reklamowym.

Wyszukiwanie wizualne i inne nowości od Allegro

Pod koniec 2019 roku Allegro planuje wprowadzić wyszukiwanie wizualne i nawigację wizualną. Pozwoli to użytkownikom platformy za pomocą przesłanego zdjęcia odnaleźć aukcje, gdzie można kupić dany produkt lub podobny do niego odpowiednik. Podobne udogodnienia oferuje już eBay i Aliexpress.

To nie jedyne nowości, jakie Allegro szykuje w 2019 roku. Możemy spodziewać się też:

  • panelu „Jakość mojej sprzedaży”, ukazującego sprzedawcom ich własne statystyki zestawione z danymi o konkurencji,
  • możliwości zapłaty w ciągu 30 dni od otrzymania produktu;
  • gwarantowanego czasu dostawy oraz dostawy tego samego dnia w przypadku bliskej lokalizacji;
  • usługi zamówienia kontaktu z konsultantem,
  • rozbudowy programu Allegro Smart!.

Tego, jak wspomniane zmiany w praktyce wpłyną na sprzedaż na Allegro, dowiemy się w najbliższych miesiącach. Jeśli sprzedajesz na tej platformie, już teraz zachęcamy jednak do zapoznania się z oficjalnym stanowiskiem Allegro.

Dowiedz się więcej o swojej stronie mobilnej

Google zaktualizowało Test My Site – narzędzie pomocne w optymalizacji stron mobilnych. To żadna nowość, że Google stawia na mobile. Najbardziej znana wyszukiwarka już od dawna faworyzuje strony o dobrze zoptymalizowanych wersjach mobilnych.

„Jak ważne jest szybkie doświadczenie mobilne? Zgodnie z raportem SOASTA „The State of Online Retail Performance”, jednosekundowe opóźnienie w czasie ładowania strony mobilnej może mieć wpływ na współczynnik konwersji nawet o 20%.”

Google

Po zaktualizowanym Test My Site możemy spodziewać się:

  • informacji o szybkości ładowania zarówno całej strony, jak i indywidualnych podstron,
  • porównania szybkości strony/podstrony z wynikami z poprzednich miesięcy,
  • porównania wyników z konkurencją,
  • pełnej listy rekomendacji zmian, które poprawią wyniki strony,
  • raportu z możliwością udostępnienia.

Lista wszystkich nowości znajduje się tutaj.

Podsumowanie

Na dziś to już wszystko. Następna prasówka już za miesiąc, a w międzyczasie odwiedź nasze social media (Facebooka, Twittera i LinkedIna) — zamieszczamy tam wszystkie nowości ze świata e-Commerce, o których powinieneś wiedzieć.