Maj w świecie e-Commerce | Blog X-Coding
maj-w-swiecie-e-commerce

Maj w świecie e-Commerce

4.06.2019 / / E-Commerce

Za oknem ciepło, przyroda budzi się do życia, a przedsiębiorcy nie zwalniają tempa, zaskakując klientów coraz to nowszymi udogonieniami. Nie próżnują też autorzy badań i raportów — w dzisiejszym podsumowaniu znajdziecie dwa nowe, merytoryczne zbiory. Zapraszamy do lektury!

Omnichannel to już codzienność

„Koniec ery dwóch światów. Wpływ narzędzi cyfrowych na zakupy Polaków 2019” to stosunkowo krótki raport — zaledwie 23 strony — ale obfitujący w merytoryczne treści.

Już sama nazwa wskazuje, jakie wnioski z niego płyną. Czasy, gdy sprzedaż internetowa i stacjonarna traktowane były jako osobne, niezwiązane ze sobą byty, odchodzą w zapomnienie. Nastała era omnichannel.

W raporcie znajdziecie wiele danych potwierdzających to założenie. Jednym z nich jest wskaźnik wpływu cyfrowego (Digital Influence Factor), który pokazuje wykorzystanie przez klientów urządzeń elektronicznych podczas wizyty w sklepie stacjonarnym. W Polsce kształtuje się on na poziomie 60%.

Żądni większej ilości liczb? Tutaj możecie pobrać raport: https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/press-releases/articles/zakupy-ze-smartfonem-w-reku-ecommerce.html

Admitad Report 2018/2019

Raport, o którym mowa, skupia się na temacie rozwoju marketingu afiliacyjnego w Europie, Azji, Ameryce i na Bliskim Wschodzie.

Z przedstawionych w raporcie statystyk wynika, że w naszym kraju udział sprzedaży internetowej w ogólnym handlu detalicznym wynosi 7% i liczba ta wzrośnie do 10% w ciągu najbliższych 2-3 lat.

Największą popularnością wśród kupujących w sieci Polaków, cieszą się kategorie „Odzież i obuwie” (2,8 mld USD w 2018 r.), „AGD i elektronika” (2,01 mld USD) oraz „Meble i urządzenia” i „Zabawki, hobby i majsterkowanie”.

Polacy najchętniej kupują online w okolicach Bożego Narodzenia, ale na popularności zaczynają zyskiwać też Black Friday i Cyber Monday

Link do pobrania raportu: https://info.admitad.com/report2018-2019/en

Take&GO — pierwszy sklep bez sprzedawcy już w czerwcu

Już w czerwcu w Poznaniu zostanie otwarty pierwszy autonomiczny sklep Take&GO, a w ciągu najbliższych 12 miesięcy ma powstać ich łącznie 21. Każdy z nich będzie wykorzystywał sztuczną inteligencję, spersonalizowane cyfrowe nośniki obrazu i CCTV w celu maksymalnej automatyzacji procesu zakupowego. W sklepach autonomicznych nie zastaniemy więc obsługi. Drzwi otworzymy za pomocą specjalnej aplikacji, a zakupów dokonać będziemy musieli sami.

„Oddajemy władzę klientom, pozwalając im decydować, kiedy chcą wejść do sklepu, o której godzinie i którego dnia tygodnia.” — obiecuje dyrektor generalny Surge Cloud — poznańskiego start-upu odpowiedzialnego za sklepy Take&GO.

Więcej informacji: http://next.gazeta.pl/next/7,151003,24837902,zabka-2-0-ma-konkurenta-powstaje-siec-autonomicznych-sklepow.html

Bankopaczkomaty

InPost rośnie w siłę. Liczba paczkomatów przekroczyła już liczbę placówek własnych Poczty Polskiej – a to nie koniec! Firma wciąż rozwija swoje flagowe urządzenia, wzbogacając je też o nowe funkcjonalności. Najnowsze z nich wynikają ze współpracy z siecią bankomatów i wpłatomatów Planet Cash oraz amerykańskim producentem bankomatów — NCR.

Bankopaczkomaty umożliwiają m.in. wypłatę gotówki, sprawdzenie salda rachunku i zmiana PIN-u karty. Więcej na ich temat przeczytacie w linku poniżej:

https://innpoland.pl/152713,bankopaczkomat-jak-skorzystac-gdzie-stoja-bankopaczkomaty-integera

Automaty do odbioru przesyłek w sklepach Biedronka

Poczta Polska za wszelką cenę nie chce dopuścić do wygranej InPostu w kategorii najpopularniejszego dostawcy w Polsce. W tym celu uruchamia automaty do odbioru przesyłek w swoich placówkach pocztowych oraz sieci sklepów Biedronka. Urządzenia dostarczy firma SwipBox. Pierwsze z nich pojawią się jeszcze przed wakacjami.

Więcej informacji: http://www.dlahandlu.pl/e-commerce/wiadomosci/poczta-polska-postawi-automaty-w-biedronce,79148.html

Podsumowanie

To wszystko jeśli chodzi o miniony miesiąc w e-Commerce. Co przyniosą kolejne dni? Śledźcie nasze social media, będziemy informować Was o tym na bieżąco.