Listopad w świecie e-Commerce | Blog X-Coding
listopad-w-swiecie-e-commerce

Listopad w świecie e-Commerce

7.12.2018 / / E-Commerce

Listopad w branży e-Commerce upłynął pod znakiem przygotowań do Black Friday i Cyber Monday. Choć tylko drugie ze wspomnianych świąt powstało z myślą o sprzedaży internetowej, większość e-sklepów oferowała zniżki podczas obu z nich.

Jakie są wyniki tegorocznych Black Friday i Cyber Monday i co jeszcze wydarzyło się w ubiegłym miesiącu w świecie e-Commerce? O tym w dzisiejszej prasówce.

Magento 2.3

W tym roku fani Magento swój świąteczny prezent otrzymali nieco szybciej. 28 listopada miała miejsce długo wyczekiwana premiera pierwszej nowej wersji tej popularnej platformy e-Commerce od czasów przejęcia Magento przez Adobe. Choć od momentu ogłoszenia powstawania Magento 2.3 do jego wydania minęło ponad pół roku, warto było czekać.

Magento 2.3 opinie

Magento przygotowało dla swoich użytkowników wiele przydatnych funkcjonalności:

  • Multi-Source Inventory (MSI) — rozwiązanie pozwalające na połączenie wielu magazynów w ramach jednej platformy e-Commerce;
  • PWA Studio — narzędzie dla programistów, pełne funkcjonalności, ułatwiających projektowanie PWA we front-endzie Magento;
  • Declarative Schema — funkcjonalność pozwalająca definiować struktury i zmiany w XML i przywracać wcześniejsze wersje modułów i funkcjonalności;
  • Page Builder — program umożliwiający budowanie stron w technologii Drag and Drop (Przeciągnij i Upuść), niewymagający umiejętności kodowania.

Dokładny opis tych i innych nowości od Magento znajdziecie w naszym artykule „Co nowego w Magento 2.3?”. Zapraszamy do lektury!

Black Friday i Cyber Monday już za nami

Black Friday i Cyber Monday to dni, kiedy klienci polują na promocje, a firmy – na klientów. Jak udały się tegoroczne łowy?

Jak podaje Magento — Black Friday i Cyber Monday 2018 przejdą do historii jako najbardziej udane. Dane z Adobe Analytics jasno wskazują, że konsumenci jeszcze przed końcem Czarnego Piątku na zakupy online wydali aż 6,22 miliardów dolarów. To o 23,6 procent więcej niż w zeszłym roku. To nie wszystko! Pod koniec Cyber ​​Monday, sprzedaż online przekroczyła 7,9 miliarda dolarów.

Te imponujące liczby nie dotyczą tylko znanych marek. Kawałkiem tego tortu poczęstowali się też mniejsi sprzedawcy — ich klienci zostawili w sklepach aż 3,5 miliarda dolarów.

Wszystkie dane znajdziecie w artykule od Magento. Gorąco polecamy!

Jak kupuje Generacja Z?

W poprzedniej prasówce wspominaliśmy o raporcie „Generacja Z na zakupach w internecie”, który stanowi bogate źródło informacji dla firm, których grupą docelową są 18-24-latkowie.

Obiecaliśmy Wam też infografikę podsumowującą badanie. Ci, którzy uważnie śledzą nasze social media, z pewnością już ją widzieli, a całą resztę zapraszamy do nadrobienia zaległości. W poście znajdziecie rozwinięcie informacji, które zawarliśmy w poniższej informatyce.

Jak kupuje generacja Z — link do posta

Generacja Z w e-Commerce

Premiera raportu “Porzucony e-koszyk”

Co trzeci Polak przerywa swoje zakupy w Internecie — to alarmujące dane, wynikające z badania zrealizowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej.

Poznanie przyczyn porzuceń koszyków — a przede wszystkim znalezienie sposobu jak im zapobiegać — jest szczególnie ważne w zbliżającym się okresie przedświątecznej walki o klienta. Co ciekawe, czynnik, którego najbardziej obawiają się przedsiębiorcy, czyli znalezienie produktów gdzie indziej taniej, konsumenci umieścili dopiero na szóstym miejscu, jeśli chodzi o przyczyny porzucenia koszyków.

To nie jedyna zaskakująca informacja, jaką znajdziecie w raporcie “Porzucony e-koszyk”. W przyszłym tygodniu przyjrzymy się sprawie trochę bliżej. Śledźcie naszego bloga w oczekiwaniu na kompleksowe omówienie wyników badania, a w międzyczasie zapoznajcie się z “Powodami porzucenia koszyków w pigułce”. Dokładne omówienie poniższej infografiki znajdziecie w tym linku:

https://www.facebook.com/XCodingITStudio/photos/a.553729151385710/1990637541028190

Powody porzucenia koszyków

Dzien Darmowej Dostawy

Dzień darmowej dostawy

EKomercyjnie po raz dziewiąty zorganizowało Dzień Darmowej Dostawy — akcję, której celem jest zachęcenie Polaków do robienia zakupów online. Inspiracją do jej zapoczątkowania był Free Shipping Day, który od 2008 r. odbywa się w USA (Źródło).

Organizatorzy mają nadzieję, że inicjatywa przekona do zakupów w Internecie konsumentów, którzy do tej pory byli wierni sklepom stacjonarnym, oraz dotrze do tych, którzy kupują często, poszukując promocji.

Ubiegłoroczne wydarzenie zakończyło się dużym sukcesem. Klienci mogli liczyć na darmową dostawę ponad 5 milionów produktów w ponad 1800 e-Commerce, którze przyłączyły się do akcji. Podczas samego Dnia Darmowej Dostawy na oficjalnej stronie wydarzenia odnotowano prawie 2,2 miliona przekierowań do sklepów biorących udział w akcji.

W X-Coding popieramy takie inicjatywy. Gorąco zachęcamy Was do wzięcia udziału w kolejnej edycji. Więcej informacji o Dniu Darmowej Dostawy znajdziecie w Magazynie Ekomercyjnie.pl.

To już wszystko, jeśli chodzi o wydarzenia ze świata e-Commerce, które miały miejsce w listopadzie. Już za miesiąc wracamy do Was z kolejną prasówką!