Kwiecień w świecie e-Commerce | Blog X-Coding
kwiecien-w-swiecie-e-commerce

Kwiecień w świecie e-Commerce

30.04.2019 / / E-Commerce

Pierwszy miesiąc drugiego kwartału 2019 już za nami. Co ciekawego wydarzyło się w branży e-Commerce w tym czasie? O tym w dzisiejszej prasówce. Zapraszamy!

Lidl uruchomił sklep internetowy

5 kwietnia Lidl wystartował z długo oczekiwaną sprzedażą internetową. Na start do sklepu trafiło 650 produktów przemysłowych, takich jak tekstylia czy AGD. Darmowa dostawa obowiązuje od 149 złotych a towar ma być dostarczany do domu klienta w maksymalnie 72 godziny. Dostawę produktów powierzono marce InPost.

Lidl nie ukrywa, że ma ambitne plany jeśli chodzi o e-Commerce. Do końca 2019 roku market chce znaleźć się w pierwszej piątce sklepów internetowych działających w obszarze non-food. Trzymamy kciuki!

Więcej

Microsoft otworzył Sklep Przyszłości w Warszawie

17 kwietnia w Warszawie odbyło się otwarcie Microsoft Store of the Future. Jak sama nazwa wskazuje, Sklep Przyszłości zaskakuje innowacyjnością. Nie jest on jednak klasycznym sklepem stacjonarnym ale zbiorem innowacyjnych rozwiązań dla sprzedaży.

Głównym celem tego miejsca nie jest wcale prezentowanie samych technologii, ale prezentowanie gotowych scenariuszy prowadzących do zmiany kluczowych procesów w firmie

– wyjaśnia Jarosław Sokolnicki, Head of Industry Solutions odpowiedzialny za sektor Retail & Consumer Goods w Microsoft.

W Store of the Future można znaleźć m.in.:

  • półkę, która reaguje na to czy produkt został z niej zdjęty wykorzystując do tego specjalną wagę (tensometr);
  • kioski z technologią rozpoznawania twarzy, płci i przybliżonego wieku, aby lepiej doradzić sugerowane produkty;
  • kamery i czujniki monitorujące pracę sklepu i podpowiadające jakie towary cieszą się największą popularnością.

Więcej informacji tutaj:

https://news.microsoft.com/pl-pl/features/sklep-przyszlosci-juz-otwarty https://www.spidersweb.pl/2019/04/sklep-przyszlosci-microsoft.html

Raport zadowolenie z oprogramowania

Oprogramowanie a efektywność

Jednym z ciekawszych raportów, na które warto było zwrócić uwagę w kwietniu, jest „State of Software Happiness Report 2019” od G2 Crowd – anglojęzycznej platformy, na której umieszczone jest ponad 650 tysięcy recenzji rozwiązań biznesowych, m.in. systemów CRM, CMS, PIM, ERP itd.

Badanie skupiło się na tym jak wybór oprogramowania wpływa na efektywność pracy oraz zadowolenie jego użytkowników. Liczby ukazane w raporcie są zaskakujące:

  • Prawie 52% pracowników jest lub było niezadowolonych z pracy z powodu używanego oprogramowania;
  • Aż ¼ ankietowanych przyznała, że rozważała zwolnienie z pracy z powodu braku odpowiedniego oprogramowania, a prawie 13% przeszła od słów do czynów;
  • Aż 95% ankietowanych uznało, że dobre oprogramowanie czyni ich bardziej produktywnymi.

Pokusiliśmy się o omówienie raportu oraz rozszerzenie go o naszą wiedzę. Znajdziesz je tutaj.

Nowe reklamy produktowe od Google Grafika

Google planuje rozszerzenie opcji reklam produktowych w ramach Google Grafika. Dotychczas podczas wyszukiwania danej frazy oprócz zwykłych zdjęć wyszukiwarka prezentowała też produkty do zakupu.

reklamy w google grafika

W nowej wersji zdjęcia będą zawierać produkty. “Zdjęcia znalezione w zakładce Grafika zawierać będą produkty – po najechaniu kursorem na dane zdjęcie użytkownik będzie mógł zobaczyć nazwę oraz cenę danego przedmiotu” – wyjaśnia Fabryka Ecommerce.

Więcej szczegółów tutaj: https://fabryka-ecommerce.pl/nowe-reklamy-produktowe-w-google-grafika

Premiera e-booka „Projektujemy marketing w e-Commerce”

Nam kwiecień zdecydowanie upłynął pod znakiem najnowszego e-booka. Jest już dostępny do darmowego pobrania. E-book skupia się wokół tematyki projektowania marketingu, który sprzedaje.

W środku znajdziesz:

  • porady jak zbudować Persona Buyer,
  • dużą dawkę wiedzy o mapowaniu podróży klienta,
  • szczegółowe omówienie każdego jej etapu,
  • gotowe materiały do wypełnienia, które pomogą Ci zmapować ścieżkę klienta

… a to wszystko wzbogacone opiniami ekspertów m.in. z Brand24, 7n i edrone. Jeśli jeszcze go nie pobrałeś, koniecznie nadrób zaległości!

Pobierz e-book "Projektujemy marketing w e-Commerce"

Nowy numer E-commerce w praktyce

Nowy numer E-commerce w praktyce trafił już do X-Coding – i jest tak wypełniony merytoryczną treścią, że nie wiemy od czego zacząć lekturę!

Oprócz artykułów skupiających się wokół tematyki numeru tj. strategii omnichannel, w magazynie znajdziecie też dodatek specjalny „Jak usprawnić proces zakupowy w e-sklepie” oraz kolejne teksty ze stałych cykli m.in. o sprzedaży zagranicznej oraz nowych przepisach unijnych.

Nasz CTO, Marek Kich, również podzielił się swoją wiedzą. Zachęcamy do lektury jego artykułu “Omnichannel – trudne słowo rozbite na proste działania”.

Więcej o nowym numerze: https://sklep.marketerplus.pl/strategia-omnichannelowa-magazyn-e-commerce-w-praktyce-2-5-2019

ecommerce w praktyce czerwiec 2019

To wszystko jeśli chodzi o kwietniowe nowości z e-Commerce. Na kolejną prasówkę zapraszamy już za miesiąc.