Krótko o początku nowego roku a sprzedaży i inwestycjach w B2B

Nowy rok to najlepszy okres dla usługodawców i sprzedawców z sektora B2B.. dlaczego?

  • Jakie przesłanki każą nam wysuwać takie wnioski?
  • Jak wyglądają statystyki?
  • Czym styczeń i luty różni się od innych miesięcy?
  • W jaki sposób przygotować się do tego okresu, aby maksymalnie zwiększyć zyski?

Na te i więcej pytań postaram się odpowiedzieć w tym artykule.

Aby usystematyzować treść i ułatwić nawigację po niej, podzielę wszystko na dwa główne rozdziały i kolejne podrozdziały. Pierwszy rozdział traktować będzie o tym, dlaczego styczeń i luty różnią się od pozostałych miesięcy. W drugim rozdziale omówię możliwości, jakie daje wspomniany okres i jak się do nich przygotować. Zapraszam do lektury!

Dlaczego styczeń i luty są wyjątkowe dla B2B?

Zaskoczeniem nie będzie stwierdzenie, że sektor B2B rządzi się innymi prawami niż B2C. Przedsiębiorcy oferujący sprzedaż i usługi innym przedsiębiorstwom muszą wiedzieć, jak działają główne procesy w owych. Muszą rozumieć sposób funkcjonowania firm w wybranym sektorze, tak aby wybrać najlepszy moment do współpracy.

Początek roku to rozpisywanie budżetu

Większość przedsiębiorstw właśnie w styczniu/lutym kończy rozpisywanie budżetów. To jest najbardziej istotny z argumentów świadczących za tym, że okres po nowym roku jest decydujący. Kiedy na etapie rozpisywania budżetu uda nam się zainteresować leada naszą usługą bądź produktem, istnieje duże prawdopodobieństwo, że partner ujmie nas w budżecie a dostępność funduszy to aspekt, którego nie da się przeskoczyć. Wielu z nas, handlowców i sprzedawców, usłyszało nie raz, szczególnie w okresie jesiennym, argument, że “budżet nie pozwoli nam już na rozpoczęcie prac/zakup w tym roku”.

Wypoczęci i zmotywowani pracownicy

Tak naprawdę w ciągu roku są tylko dwa okresy, w których większość z nas może w pełni wypocząć, przemyśleć wiele spraw, nabrać motywacji i chęci do rozwoju. Jeden z tych okresów to wakacje a drugi to okres świąteczno-noworoczny. W nowym roku ludzie wracają do pracy po odpoczynku z rodziną, po zabawie sylwestrowej. Ze świeżymi pomysłami i motywacją, aby je realizować. Jeśli Twoja sprzedaż jest zależna od tego, w jaki sposób przebiegać będą rozmowy np. z działem handlowym partnera, to ich pozytywne nastawienie i motywacja mogą znacznie ułatwić Ci pracę.

Ograniczona rekrutacja

Przedsiębiorcy zazwyczaj nie rekrutują w okresie zimowym. Zdarzają się od tego drobne wyjątki, ale jak zgodnie potwierdzają pracownicy HR, grudzień, styczeń i luty to miesiące, w których rekrutacje wyraźnie spowalniają. Czy ma to jakiś wpływ na nas? Zdecydowanie! Możemy dzięki tej zależności przypuszczać, że pracownicy partnera nie będą świeżo zatrudnionymi osobami w trakcie szkolenia, tylko dobrze przygotowanymi i doświadczonymi osobami, z którymi współpraca będzie o wiele łatwiejsza i owocniejsza.

Wykorzystajmy grudzień!

Grudzień to jeden z tych miesięcy, w których bardzo ciężko o atencje innych firm. Wszyscy gorączkowo zapinają najważniejsze tematy przed świętami, w ludziach jest też mniej ogólnej motywacji, w końcu mają już w głowie świąteczny odpoczynek i zabawę. Wykorzystajmy zatem ten okres do tego, aby możliwie najlepiej przygotować się do początku roku. Przede wszystkim przygotujmy dobry plan razem z terminami. Niech ten plan obejmuje wszystkie działania, znane nam, które podejmujemy w celu zwiększenia sprzedaży naszych produktów lub usług. Jeśli zdarza nam się publikować artykuły sponsorowane, to weźmy je pod uwagę w planie, jeśli wysyłamy kampanie mailingowe lub newslettery to także umieśćmy je w planie.

Mając już taki plan, przejdźmy do przygotowania wszystkich niezbędnych materiałów. Napiszmy artykuł, sporządźmy kampanię mailingową, zaprojektujmy bannery i reklamy do social media. Dzięki tym czynnościom wejdziemy w nowy rok pewni siebie i nadchodzących zysków.

Pamiętajmy o tych, którym budżetu brakło w zeszłym roku

Jeśli jako sprzedawcy i handlowcy zderzyliście się z argumentem o braku środków w tegorocznym budżecie, powiadomcie osobę zainteresowaną, że odezwiecie się w nowym roku. Warto także sporządzić listę tego typu kontaktów i regularnie ją uzupełniać. W nowym roku można wówczas odezwać się do tych osób, a szansa na sukces będzie o wiele większa, wszak jeden powód do domowy pokonaliśmy!

Jak podaje np. One Page CRM, w styczniu i w lutym sprzedaż usług potrafi być wyższa nawet o 100% niż końcowych miesiącach roku. Pamiętajmy o tym i działajmy!

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn