Akeneo Onboarder — optymalizacja na 5 gwiazdek | X-Coding IT Studio

Akeneo Onboarder — optymalizacja na 5 gwiazdek

Ci, którzy z PIM-em — a szczególnie z jego wdrożeniem — mają już doświadczenie, wiedzą, że najbardziej czasochłonnym i skomplikowanym procesem w standardowym wdrożeniu jest przystosowanie PIM w taki sposób, aby łatwo pobrać dane produktowe z różnych źródeł. Wymaga to często customowych poprawek, analizy struktur różnych danych i dopasowanie się do niej. Akeneo stara się wyjść naprzeciw temu problemowi i proponuje swoim użytkownikom rozwiązanie w postaci Akeneo Onboarder.

Czym jest Akeneo Onboarder

Akeneo Onboarder to środowisko oparte na szablonach, które umożliwia gromadzenie informacji o produktach od dostawców w celu dodania ich do instancji Akeneo PIM Enterprise Edition. Warto zatem podkreślić, że narzędzie te skierowane jest do posiadaczy rozszerzonej licencji na Akeneo.

System przeznaczony jest dla sprzedawców detalicznych i dystrybutorów. Zapewnia dostawcom oparte na chmurze środowisko do łatwego i szybkiego dostarczania informacji o produktach bezpośrednio do Ciebie, bez konieczności dostępu do Twojego PIM-a.

Dodatkowym atutem jest możliwość proponowania produktów przez dostawców. Po zaakceptowaniu produkty trafią do Twojego systemu PIM.

W jaki sposób Akeneo Onboarder optymalizuje proces?

Onboarder ułatwia i przyspiesza proces gromadzenia informacji produktowych. Sprowadza się to do przerzucenia części procesów na dostawców informacji, którzy wprowadzając je samemu do Onboardera, przy okazji sprowadzają dane do akceptowalnej przez PIM formy. Onboarder pobiera informacje o produkcie i umieszcza je w strukturze katalogów PIM.

Zespół Akeneo jako zalety wdrożenia Onboardera wymienia:

  • szybszy TTM (Time to market),
  • zwiększenie jakości danych w PIM,
  • redukcja ilości błędów związanych z danymi od dostawców,
  • szybszy proces pozyskiwania nowych dostawców,
  • skrócenie czasu na przeglądanie informacji o produktach od dostawców.

Komentarz końcowy

Osobiście jestem ciekaw czy takie rozwiązanie się przyjmie. W rzeczywistości zazwyczaj firmy używające PIM są dystrybutorem większych przedsiębiorstw produkcyjnych, a jak to w biznesie bywa, mniejszy musi dopasować się do większego: „Jeśli dostawcy zależy na sprzedawaniu produktów, to niech sobie je wprowadzi!”.

Oczywiście nie zawsze mamy do czynienia z takim środowiskiem. Wszędzie tam, gdzie to dystrybutor jest „bardziej w centrum” lub przynajmniej na równi, albo dostawca ma interes w sprzedaży produktów właśnie u tego dystrybutora, Onboarder powinien się przyjąć i namacalnie zoptymalizować proces gromadzenia danych o produktach, który — w do tej pory znanych realiach — był czasochłonny, niewygodny i obarczony dużą szansą na popełnienie błędu.