6 stron produktów, które zarabiają: Jak zamienić konsumenta w klienta

Zwróciłem uwagę, że zbyt często przy projektowaniu sklepu skupiamy się w większości na przepięknej stronie głównej, często zapominając, że strona produktu ma zbliżony udział w całkowitej sprzedaży. Po początkowym efekcie wow i przejrzeniu witryny wystawowej (strony głównej), klient wchodzi do środka i zaczyna bliżej przyglądać się produktom. W tym momencie następuje niemiłe zderzenie z rzeczywistością i zarazem rozczarowanie, które niejednokrotnie prowadzi do tego, że klient nie dodaje produktu do koszyka. W niniejszym artykule przedstawię kilka stron produktów, które według mnie potrafią w skuteczny sposób utrzymać efekt pierwszego wrażenia i w konsekwencji konwertować klientów.

Answear - Karta produktu

Best Made - Karta produktu

Harry's - Karta produktu

Johnny Cupcakes - Karta produktu

Vintage Teaworks - Karta produktu

Zoku - Karta produktu

Best Made Company

Firma Best Made została założone w 2009 roku, przez Petera Buchanan-Smith, który zauważył, że na rynku nie ma dobrych sklepów dla specjalistów związanych z obróbką drewna. Dlatego też w oparciu o posiadane ogromne doświadczenie zaprojektował katalog produktów wraz z bardzo ciekawą stroną produktu.

Best Made - Karta produktu

1. Ciekawy opis produktu

To, co świadczy o ogromnej sile danego sklepu, to opisy produktów. Warto również o opisach myśleć w kategoriach wyników wyszukiwania. Firmie Best Made, jako jednej z niewielu, udało się znaleźć kompromis pomiędzy fachowością języka i jego prostotą, co skutkuje tym, że nawet laicy są wstanie bez większego problemu go zrozumieć. Dzięki użyciu odpowiednich zabiegów stylistycznych, klient czytając ten tekst angażuje się, dzięki czemu nabiera coraz większej potrzeby posiadania produktu.

2. Bardzo dobrej jakości zdjęcia

Kupujemy oczami, zwłaszcza wtedy kiedy nie możemy dotknąć jakiegoś przedmiotu. Przykład firmy Best Made pokazuje, że dobrej jakości zdjęcia oraz ich różnorodność są wstanie pozytywnie wpłynąć na ostateczną decyzję zakupową klientów.

Johnny Cupcakes

Powstanie i rozwój tej firmy to typowy przykład „American Dream”. Początkowo właściciel firmy (19 latek) sprzedawał swoje produkty ze starej Toyoty Camry, a jego produkty tak się spodobały, że w przeciągu 13 lat wybudował prężnie działającą firmę, która sprzedaje swoje produkty nie tylko online, ale także posiada dość pokaźną liczbę sklepów stacjonarnych na całym świecie.

Johnny Cupcakes - Karta produktu

1. Ciekawy sposób prezentacji informacji

Sklep dociera ze swoimi produktami głównie do osób młodych, dlatego też dobrym pomysłem było wdrożenie mniej tradycyjnej karty produktu. Sam projekt prezentacji dostępności towaru oraz innych elementów jest na tyle ciekawy i odważny, że nikt obojętnie obok niego nie przejdzie. Jeśli dostępność produktu spada, na ekranie pojawia się humorystyczna informacja, która tym bardziej oddziałuje na kupujących, zachęcając ich do zostawienia swoich pieniędzy.

2. Social media

W dzisiejszych sklepach istnienie wtyczek do serwisów społecznościowy nikogo nie dziwi, ale powiązanie nazwy produktu „hashtagiem” już tak. Jest to bardzo sprytne i przemyślane działanie, bo nie dość że pomaga lepiej wypromować produkt, to jeszcze jak wirus rozprzestrzenia się po wszystkich portalach społecznościowych.

3. Sprawdzenie rozmiaru

W przypadku sklepów z odzieżą lub butami, największym problemem staje się odpowiednie dopasowanie produktu do rozmiarów klienta. Dlatego też tak ważne jest, aby zaprezentować w sposób czytelny, jakie dokładnie wymiary ma zakupywany produkt – sama informacja o rozmiarze nie wystarczy.

Harry’s

Sklep Harry’s specjalizuje się w sprzedaży wysokiej jakości maszynek do golenia. Dlatego też podczas budowy sklepu, bardzo ważnym stało się takie zaprojektowanie karty produktu, aby klient miał wrażenie, że obcuje z marką klasy premium. Ten cel udało się osiągnąć.

Harry's - Karta produktu

1. Usunięcie tła

Prezentowane produkty pozbawione są tła. Dzięki temu karta produktu, jak i cały sklep, wyglądają bardzo lekko, czytelnie, a zarazem ekskluzywnie. Prostota okazała się w tym przypadku najlepszym rozwiązaniem i doprowadziła do sukcesu.

2. Czytelne informacje o dostawie

Jak pokazują liczne badania i artykuły (przykład Shopify), a także własne doświadczenia, źle zaprojektowany przekaz dotyczący czasu oraz kosztów przesyłki może skutecznie zniechęcić klienta do zakupu. W przypadku sklepu Harry, informacja zawarta jest bezpośrednio w elemencie opisu produktu, dzięki czemu klient wszystkie informacje ma w widocznym miejscu. Po raz kolejny prostota zapewniła firmie sukces.

3. Dostosowanie do pory roku

Bardzo ciekawym elementem zastosowanym w sklepie jest zmieniający się motyw graficzny w zależności od pory roku, zbliżających się świąt itp. Nie dodaje to bezpośrednio żadnej nowej funkcjonalności do sklepu, ale zapewnia przyjemniejsze doznania. Zdecydowanie warte rozważenia

Vintage teaworks

Sklep dedykowany jest entuzjastom herbaty, a także osobom, które chcą spróbować ręcznie przygotowanych herbat o niespotykanym zapachu i smaku.

Vintage Teaworks - Karta produktu

1. Specjalistyczny opis procesu przygotowywania herbaty

Przygotowywanie tego napoju jest w tym sklepie traktowane jak sztuka. Krok po kroku, przy pomocy prostych infografik, widzimy jak należy przygotować idealną herbatę. Nie bez znaczenia jest tu także fakt, że ta infografika umieszczona jest pomiędzy przyciskiem dodaj do koszyka a social media.

2. Recenzje

Osoby, które zakupiły liście herbat w sklepie, po spróbowaniu ich są bardzo chętne do dzielenia się swoją opinią. Wykorzystali to właściciele sklepu, w efekcie czego uzyskali dostęp do znacznej liczby interesujących recenzji, które podnoszą wiarygodność produktu.

3. Subskrypcja

W przypadku oferowania tak specjalistycznych produktów, posiadanie stałej grupy odbiorców jest bardzo ważne. Informacja ta skutecznie została wykorzystana przez właścicieli sklepu, którzy wprowadzili model, dzięki któremu klienci co miesiąc mogą otrzymywać nowe zestawy herbat, a dzięki temu poznać nowe smaki.

Zoku Home

Firma Zoku znana jest na całym świecie z tworzenia przepięknych, finezyjnych a równocześnie bardzo funkcjonalnych produktów, które usprawniają i uprzyjemniają pracę wszystkich domowników. Ich produkt Quick Pop Maker jest chyba jednym z najbardziej pożądanych urządzeń w domu przez dzieci – dzięki niemu można w łatwy sposób otrzymać przepyszne lody.

Zoku - Karta produktu

1. Czytelność i łatwość użycia

Sklep Zoku jest bardzo prosty w obsłudze, zupełnie jak ich produkty. W celu przybliżenia sposobu działania produktów, na karcie produktu zostały wprowadzone przyciski, po których kliknięciu, albo w formie tekstu albo wideo, prezentowany jest prawidłowy sposób użycia oferowanego produktu. To kolejny przykład na to, jak skutecznie radzić sobie z faktem, że kupujemy oczami.

2. Ciekawe i interesujące zdjęcia

Wysokiej jakości zdjęcia, połączone z ciekawą prezentacją skutecznie działają na wyobraźnię. Nie tylko możemy zobaczyć ujęcia produktu z różnych kątów, ale i także poznać do czego służą poszczególne przyciski, a to wszystko w formie ciekawych fotografii.

Answear.com

Sklep Answear.com jest jedną z ikon polskiego e-Commerce branży fashion. Biorąc pod uwagę, do jakiej grupy docelowej kierowana jest oferta, firma świetnie poradziła sobie z prezentacją produktu. Mamy okazję nie tylko zobaczyć produkt, ale także prezentację na modelu, zbliżenie na fakturę materiału, jak również video z modelem. To ułatwia proces decyzyjny. Pamiętaj – pokazuj produkt tak, jak klient go będzie używał. W ten sposób zmniejszysz dyskomfort, jaki istnieje podczas kupowania produktów online, kiedy to też nie możemy ich wziąć do ręki, dotknąć, przymierzyć.

Answear - Karta produktu

1. Breadcrumbs

Breadcrumbs to jeden z elementów w kategorii „must have”. Ułatwisz w ten sposób nawigację po strukturze sklepu, umożliwisz powrót w dowolne miejsce „powyżej” odwiedzanej strony. Szczególnie przydatne przy wielu poziomach kategorii.

2. Zdjęcia

Jest to element, który jest jednym z najmocniejszych atutów sklepu answear.com. Próżno tutaj szukać słabej jakości lub małych zdjęć. Możemy każde z nich powiększać, przeglądać pod różnymi kątami. Są to działania, które powodują, że klient będzie mógł wirtualnie zobaczyć interesujący go produkt w najmniejszych detalach i zarazem w sposób świadomy podjąć decyzję o jego zakupie. Zredukowano w ten sposób plagę zwrotów towarów do sklepu z powodu niespełnionych oczekiwań np. jakościowych co do kupowanego produktu.

Podsumowanie

Jak pokazują powyższe przykłady, strona produktu nie musi być bajecznie piękna i kolorowa, najważniejsze jest aby skutecznie przekonała do dodania produktu do koszyka. Aby osiągnąć ten cel musi ona ciekawie i czytelnie prezentować produkt, bo na tej podstawie klienci podejmują ostateczną decyzję o zakupie. Dlatego też tak ważne są dobrej jakości zdjęcia, rozbudowany i unikatowy opis, ciekawy materiał wideo dotyczący produktu. Warto posiłkować się opinią innych np. rzeczywistymi recenzjami klientów, którzy zakupili dany produkt. Te wszystkie elementy podnoszą jakość karty produktu i zwiększają jej wiarygodność. Nie należy przy tym oczywiście zapominać o przycisku “dodaj do koszyka”, który musi być umieszczony w taki sposób, aby intuicyjnie odnalazł go każdy. Szkoda potencjału, który zbudowałeś na wizerunku produktu, żeby teraz utrudniać zakup.

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn