Przykład 6 stron produktów, które zarabiają | Software house Wrocław
6-stron-produktow-ktore-zarabiaja-jak-zamienic-konsumenta-w-klienta

6 stron produktów, które zarabiają: Jak zamienić konsumenta w klienta

27.01.2015 / / E-Commerce

Zbyt często przy projektowaniu sklepu skupiamy się w większości na przepięknej stronie głównej, często zapominając, że zbliżony udział w całkowitej sprzedaży ma też strona produktu. Po przejrzeniu witryny wystawowej (strony głównej), klient wchodzi do środka i zaczyna bliżej przyglądać się produktom. W tym momencie często następuje niemiłe zderzenie z rzeczywistością i zarazem rozczarowanie, które niejednokrotnie prowadzi do tego, że klient nie dodaje produktu do koszyka. W niniejszym artykule przedstawię kilka stron produktów, które według mnie potrafią w skuteczny sposób utrzymać efekt pierwszego wrażenia i w konsekwencji konwertować klientów.

Answear - Karta produktu

Best Made - Karta produktu

Harry's - Karta produktu

Johnny Cupcakes - Karta produktu

Vintage Teaworks - Karta produktu

Zoku - Karta produktu

Best Made Company

Firma Best Made została założona w 2009 roku przez Petera Buchanan-Smith, który zauważył, że na rynku nie ma dobrych sklepów dla specjalistów związanych z obróbką drewna. Dlatego też w oparciu o posiadane doświadczenie, zaprojektował sklep internetowy z bardzo ciekawą stroną produktu.

Best Made - Karta produktu

1. Ciekawy opis produktu

To, co świadczy o sile danego sklepu, to opisy produktów. Warto myśleć o nich w kategoriach wyników wyszukiwania. Firmie Best Made, jako jednej z niewielu, udało się znaleźć kompromis między fachowością języka i jego prostotą. Skutek jest taki, że nawet laicy są w stanie bez większego problemu go zrozumieć. Dzięki użyciu odpowiednich zabiegów stylistycznych klient czytając tekst angażuje się i zaczyna odczuwać potrzebę posiadania produktu.

2. Bardzo dobrej jakości zdjęcia

Kupujemy oczami, zwłaszcza wtedy kiedy nie możemy dotknąć jakiegoś przedmiotu. Przykład firmy Best Made pokazuje, że dobrej jakości zdjęcia oraz ich różnorodność są w stanie pozytywnie wpłynąć na ostateczne decyzje zakupowe klientów.

Johnny Cupcakes

Powstanie i rozwój tej firmy to typowy przykład „American Dream”. Początkowo 19-letni właściciel firmy sprzedawał swoje produkty ze starej Toyoty Camry. Cieszyły się one takim sukcesem, że w ciągu 13 lat zbudował prężnie działającą firmę, która sprzedaje swoje produkty nie tylko online, ale też posiada pokaźną liczbę sklepów stacjonarnych na całym świecie.

Johnny Cupcakes - Karta produktu

1. Ciekawy sposób prezentacji informacji

Sklep dociera ze swoimi produktami głównie do osób młodych, dlatego też dobrym pomysłem było wdrożenie mniej tradycyjnej karty produktu. Sam projekt prezentacji dostępności towaru oraz innych elementów jest na tyle ciekawy i odważny, że nikt nie przejdzie obok niego obojętnie. Kiedy dostępność produktu spada, na ekranie pojawia się humorystyczna informacja, która oddziałuje na kupujących, zachęcając ich do zostawienia w sklepie swoich pieniędzy.

2. Social media

W dzisiejszych sklepach istnienie wtyczek do serwisów społecznościowy nikogo już nie dziwi, ale powiązanie nazwy produktu z „hashtagiem” już tak. Jest to bardzo sprytne i przemyślane działanie, bo nie dość, że pomaga lepiej wypromować produkt, to jeszcze jak wirus rozprzestrzenia się po wszystkich portalach społecznościowych.

3. Sprawdzenie rozmiaru

W przypadku sklepów z odzieżą lub butami, największym problemem staje się odpowiednie dopasowanie produktu do rozmiarów klienta. Dlatego też tak ważne jest, aby zaprezentować w sposób czytelny, jakie dokładnie wymiary ma produkt.

Harry’s

Sklep Harry’s specjalizuje się w sprzedaży wysokiej jakości maszynek do golenia. Dlatego też, podczas budowy sklepu, bardzo ważne było zaprojektowanie karty produktu tak, aby klient miał pewność, że obcuje z marką klasy premium. Ten cel udało się osiągnąć.

Harry's - Karta produktu

1. Usunięcie tła

Prezentowane produkty pozbawione są tła. Dzięki temu karta produktu, jak i cały sklep, wyglądają bardzo lekko, czytelnie, a zarazem ekskluzywnie. Prostota okazała się w tym przypadku najlepszym rozwiązaniem i doprowadziła do sukcesu.

2. Czytelne informacje o dostawie

Źle zaprojektowany przekaz dotyczący czasu oraz kosztów przesyłki może skutecznie zniechęcić klienta do zakupu. W przypadku sklepu Harry, informacja zawarta jest bezpośrednio w elemencie opisu produktu, dzięki czemu klient wszystkie informacje ma w widocznym miejscu. Po raz kolejny prostota zapewniła firmie sukces.

3. Dostosowanie do pory roku

Bardzo ciekawym elementem zastosowanym w sklepie jest zmieniający się motyw graficzny w zależności od pory roku, zbliżających się świąt itp. Nie dodaje to bezpośrednio żadnej nowej funkcjonalności do sklepu, ale zapewnia przyjemniejsze doznania. Zdecydowanie warte rozważenia.

Vintage teaworks

Sklep dedykowany jest entuzjastom herbaty i osobom, które chcą spróbować ręcznie przygotowanych herbat o niespotykanym zapachu i smaku.

Vintage Teaworks - Karta produktu

1. Specjalistyczny opis procesu przygotowywania herbaty

Przygotowywanie tego napoju jest w tym sklepie traktowane jak sztuka. Krok po kroku, przy pomocy prostych infografik, widzimy, jak należy przygotować idealną herbatę. Nie bez znaczenia jest tu także fakt, że ta infografika umieszczona jest pomiędzy przyciskiem dodaj do koszyka, a social media.

2. Recenzje

Osoby, które zakupiły liście herbat w sklepie, po spróbowaniu ich są bardzo chętne do dzielenia się swoją opinią. Wykorzystali to właściciele sklepu, w efekcie czego uzyskali dostęp do znacznej liczby interesujących recenzji, które podnoszą wiarygodność produktu.

3. Subskrypcja

W przypadku oferowania tak specjalistycznych produktów, posiadanie stałej grupy odbiorców jest bardzo ważne. Informacja ta została skutecznie wykorzystana przez właścicieli sklepu, którzy wprowadzili model, pozwalający klientom co miesiąc otrzymywać nowe zestawy herbat i dzięki temu poznać nowe smaki.

Zoku Home

Firma Zoku znana jest na całym świecie z tworzenia przepięknych, finezyjnych i równocześnie bardzo funkcjonalnych produktów, które usprawniają i uprzyjemniają pracę wszystkich domowników. Ich produkt Quick Pop Maker jest chyba jednym z najbardziej pożądanych urządzeń w domu przez dzieci – dzięki niemu można w łatwy sposób otrzymać przepyszne lody.

Zoku - Karta produktu

1. Czytelność i łatwość użycia

Sklep Zoku jest bardzo prosty w obsłudze, zupełnie jak ich produkty. W celu przybliżenia sposobu działania produktów, na karcie produktu zostały wprowadzone przyciski, po których kliknięciu, albo w formie tekstu albo wideo, prezentowany jest prawidłowy sposób użycia oferowanego produktu. To kolejny przykład na to, jak skutecznie radzić sobie z faktem, że kupujemy oczami.

2. Interesujące zdjęcia

Wysokiej jakości zdjęcia połączone z ciekawą prezentacją skutecznie działają na wyobraźnię. Nie tylko możemy zobaczyć ujęcia produktu z różnych kątów, ale także poznać, do czego służą poszczególne przyciski.

Answear.com

Answear.com jest jedną z ikon polskiego e-Commerce branży fashion. W sklepie mamy okazję zobaczyć nie tylko sam produkt, ale też prezentację na modelu, zbliżenie na fakturę materiału i video z modelem. To ułatwia proces decyzyjny. Pamiętaj – pokazuj produkt tak, jak klient go będzie używał. W ten sposób zmniejszysz dyskomfort, jaki istnieje podczas kupowania produktów online, kiedy to nie możemy ich wziąć do ręki, dotknąć, przymierzyć.

Answear - Karta produktu

1. Breadcrumbs

Breadcrumbs to jeden z elementów w kategorii „must have”. Ułatwisz w ten sposób nawigację po strukturze sklepu, umożliwisz powrót w dowolne miejsce „powyżej” odwiedzanej strony. Szczególnie przydatne przy wielu poziomach kategorii.

2. Zdjęcia

Jest to jeden z najmocniejszych atutów sklepu answear.com. Próżno tutaj szukać słabej jakości lub małych zdjęć. Każde z nich możemy powiększyć i przejrzeć pod różnymi kątami. Pozwala to klientowi zobaczyć interesujący go produkt w najmniejszych detalach i zarazem w sposób świadomy podjąć decyzję o jego zakupie. Zredukowano w ten sposób plagę zwrotów towarów do sklepu z powodu niespełnionych oczekiwań np. co do jakości kupowanego produktu.

Podsumowanie

Jak pokazują powyższe przykłady, strona produktu nie musi być bajecznie piękna i kolorowa — najważniejsze jest, aby skutecznie przekonała do dodania produktu do koszyka. Aby osiągnąć ten cel, musi ona ciekawie i czytelnie prezentować produkt, bo to na tej podstawie klienci podejmują ostateczną decyzję o zakupie. Dlatego też ważne są dobrej jakości zdjęcia, rozbudowany i unikatowy opis, ciekawy materiał wideo dotyczący produktu. Warto posiłkować się opinią innych np. rzeczywistymi recenzjami klientów, którzy zakupili dany produkt. Te wszystkie elementy podnoszą jakość karty produktu i zwiększają jej wiarygodność. Nie należy przy tym oczywiście zapominać o przycisku “dodaj do koszyka”, który musi być umieszczony w taki sposób, aby każdy odnalazł go intuicyjnie. Szkoda potencjału, który zbudowałeś na wizerunku produktu, żeby teraz utrudniać zakup.