13 przydatnych narzędzi marketingowych od Google | Blog X-Coding
13-najbardziej-przydatnych-narzedzi-marketingowych-udostepnionych-przez-google

13 najbardziej przydatnych narzędzi marketingowych wspierających sprzedaż, udostępnionych przez Google

5.05.2015 / / E-Commerce

Trudno wyobrazić sobie codzienną pracę przy komputerze bez wyszukiwarki Google. Czy wiesz, że dziennie korzysta z niej już ponad 1,17 miliarda osób i liczba ta ciągle rośne? To, o czym pewnie doskonale wiesz, to fakt, że Google potrafi znacznie więcej. Dziś skupię się na najważniejszych narzędziach udostępnionych przez tę firmę, które wspierają działania prosprzedażowe każdego biznesu online.

Google My Business

Google My Business

Jeśli szukasz sposobu na darmową reklamę w Internecie, to Google My Business jest narzędziem, na którym powinieneś skupić swoją uwagę. Umożliwia ono wyświetlenie informacji o Twojej firmie w lokalnych wynikach wyszukiwania, w sposób przedstawiony poniżej.

Google My Business - restauracja Tak może wyglądać Twoja firma w wyszukiwarce internetowej

Jeśli jeszcze nie dodałeś swojej firmy do Google My Business, to czas najwyższy to wykonać, aby użytkownicy znajdujący się niedaleko (np. użytkujący smartfony) mogli łatwo Cię odnaleźć i skorzystać z oferty.

Google+ Strona Biznesowa

Wraz z zakończeniem projektu Google Authorship oraz zmianami w silniku wyszukiwania, nieodłącznym elementem działalności każdej firmy w Internecie jest posiadanie aktywnego konta Google+. To dla Ciebie dodatkowe źródło reklamy, a także kontaktu, z którego należy korzystać. W niniejszym linku znajdziesz krótki poradnik jak założyć konto Google+ i jak wykorzystać potencjał tego narzędzia: https://plus.google.com/pages/create

Google Webmaster Tools

Google Webmaster Tools

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak Google ocenia Twoją stronę zarówno pod kątem zawartości, jak i technicznym, powinieneś zainteresować się narzędziem Google Webmaster Tools. O każdej czerwonej fladze, czyli złej zmianie w Twojej witrynie, zostaniesz od razu poinformowany, dzięki czemu będziesz mógł skutecznie zapobiegać potencjalnemu spadkowi lub usunięciu z wyników wyszukiwania. Poniżej zamieszczam filmik, prezentujący jak działa Google Webmaster Tools i jak skutecznie zoptymalizować Twoją stronę dzięki temu narzędziu.

Google AdWords

Google Adwords

Jeśli szukasz dodatkowego źródła promocji w wynikach wyszukiwania Google, narzędzie Google AdWords jest tym, którego poszukujesz. Płacisz w nim za każde kliknięcie w zamieszczoną przez Ciebie reklamę. Jeśli nigdy z niego nie korzystałeś, poniżej zamieszczam krótki film, pokazujący jak działa:

AdWords może w bardzo krótkim czasie przyczynić się do zwiększenia ruchu na Twojej stronie, ale równocześnie stać się bardzo drogim narzędziem marketingowym.

Reklama Google Przykład Adwords

Aby znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania, należy poświęcić dużo czasu i energii na zwiększenie konkurencyjności firmy oraz budowanie pozycji marki. Tutaj płacimy za reklamę, która niezależnie jak pozycjonowana jest Twoja firma i tak będzie się wyświetlać potencjalnym kupującym.

Google AdWords Keyword Planner

Google Adwords Keyword Planner

Jeśli szukasz sposobu na to, by polepszyć Twoją pozycję w wynikach organicznych Google, powinieneś pierwsze wysiłki ukierunkować na badanie słów kluczowych. Google Adwords Keyword Planner jest narzędziem które pomaga skutecznie planować kampanie AdWords, w oparciu o Twoje własne badania słów kluczowych. Aplikacja oferuje także podpowiedzi co do fraz, którymi możesz się zainteresować. Narzędzie to jest bardzo pomocne wtedy, kiedy chcesz poszukać nowej frazy w kierunku której będziesz pozycjonować swoją witrynę.

Google Trends

Google Trends

Google Trends, w połączeniu z Google AdWrods Keyword Planner, staje się doskonałym narzędziem pomagającym wybrać właściwe słowa kluczowe. Pomaga sprawdzić popularność określonych fraz, porównać je między sobą, stworzyć różne wariacje, analizować je, a przede wszystkim uzyskać dzięki temu odpowiedź, która z nich będzie potencjalnie najlepsza dla Ciebie.

Google Dokumenty, Arkusze, Prezentacje, Formularze

Google Drive

Dokumenty Google skutecznie wspierają jednoczesną pracę na dokumentach. To narzędzie, które zastępuje podstawowe elementy pakietu biurowego:

  • Google Dokumenty to uproszczona wersja Microsoft Word;
  • Google Arkusz – to uproszona wersja Microsoft Excel;
  • Google Prezentacja – to uproszczona wersja Microsoft Power Point;
  • Google Formularz – to narzędzie do łatwego zbierania informacji z ankiet i formularzy.

Używanie tych rozwiązań powoduje łatwy dostęp do kontroli nad poszczególnymi wersjami dokumentów tworzonych przez członków zespołu i możliwość pracy kilku osób nad jednym projektem w tym samym czasie, z poziomu różnych urządzeń.

Google Drive

Google Drive

Google Drive to darmowy dysk umieszczony w chmurze, który daje każdemu użytkownikowi 15 GB powierzchni do wykorzystania na m.in. przechowywania zdjęć, dokumentów, plików wideo itp.

Google Alerts

Google Alerts

Google Alerts umożliwia monitorowanie zasobów internetu pod kątem określonych słów i fraz kluczowych. Za każdym razem, kiedy ktoś doda artykuł lub notatkę, zawierające frazę, którą wskazałeś, uzyskasz natychmiast informacje e-mailem lub kanałem RSS. Google Alerts staje się idealnym narzędziem dla działów PR, które muszą monitorować informacje o marce i firmie – każda nowa wzmianka od razu pojawia się w skrzynce pocztowej właściwych osób.

Google News

Google News

Jeśli chcesz skutecznie reagować na działania konkurencji w zakresie marketingu i PR-u, zainteresuj się narzędziem Google News. Więcej się na temat „newsjackingu”, znajdziesz w artykule zamieszczonego na blogu HubSpot: http://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/32983/The-Inbound-Marketer-s-Complete-Guide-to-Newsjacking.aspx

Kalendarz Google

Google Calendar

Zaplanowanie wszystkiego jest jedną z największych trudności w pracy każdej osoby w firmie, zaczynając od pracowników biurowych a kończąc na dyrektorze i członkach zarządu. Narzędzie Kalendarz Google ułatwia planowanie poszczególnych działań. Dzięki niemu wszyscy pracownicy mogą w łatwy sposób rezerwować sale konferencyjne i spotkania – przepływ informacji o tym fakcie odbywa się w czasie rzeczywistym.

Google Analytics

Google Analytics

Jeśli szukasz informacji o ilości osób odwiedzających Twoją stronę, powracających na nią, czasu jaki na niej spędzają, to znajdziesz je wszystkie w narzędziu Google Analytics. Jest to zarazem promil możliwości tego narzędzia analitycznego, udostępnianego za darmo przez firmę Google. Jest ono jednym z najważniejszych narzędzi pozwalających kontrolować rozwój Twoich platform sprzedażowych oraz witryn internetowych. Co więcej, dzięki Google Analytics będziesz mógł lepiej zrozumieć zachowania klientów.

YouTube

YouTube

YouTube jest własnością Google od 2006 roku i od tego czasu liczba jego użytkowników ciągle rośnie. Już dzisiaj ponad 1 miliard osób dziennie odwiedza ten serwis, oglądając ponad setki milionów filmów. Tak ogromna ilość odbiorców sprawiła, że stało się ono potężnym narzędziem marketingowym. Jeśli zamierzasz tworzyć materiały wideo w celu promocji Twojej firmy, to posiadanie konta na YouTube staje się obowiązkiem. Pamiętaj, że oprócz samego Video Contentu możesz w takich materiałach dodawać wezwania do akcji, co sprzyja aktywizacji audytorium.

Podsumowanie

To już wszystkie narzędzia Google wspierające działania marketingowe i sprzedażowe. Z pewnością jednak z czasem ich liczba będzie rosła. Nie pozostaje nic innego jak przyglądać się z ciekawością co jeszcze Google nam zaoferuje.