10 ciekawych stron platform sprzedażowych w wersji mobilnej – RWD

Po ostatnich artykułach poświęconych rewolucji mobilnej dostałem od was liczne pytania dotyczące wersji mobilnych waszych platform e-Commerce, za które bardzo dziękuję. To, co rzuciło mi się w oczy, to fakt, że bardzo wielu z was narzeka na to, że wersje mobilne sklepów są po prostu brzydkie, w szczególności te RWD. Jest to dla mnie sporym zaskoczeniem, ponieważ możliwości technologii RWD umożliwiają naprawdę ciekawe przeniesienie sklepu na wersje mobilną, stosunkowo niewielkim kosztem i przy zachowaniu atrakcyjnego wyglądu.

W niniejszym artykule skupię się na prezentacji 10 platform sprzedażowych, które w odczuciu ich klientów oraz moim są ładne i użyteczne, zarówno w wersji desktopowej, jak i mobilnej. Gdybyś chciał poczytać pozostałe artykuły o rewolucji – Płatności w sklepach mobilnych i Google polubi bardziej strony przyjazne użytkownikom smartfonów i tabletów.

1. Skinny Ties

Jest to jedna z moich ulubionych platform sprzedażowych (tak, uwielbiam krawaty), która dostarcza naprawdę ciekawe doświadczenia dla konsumentów (User Experience). Patrząc na tę stronę, widać ewidentnie, że projektanci postawili na hasło „Mobile First” w procesie twórczym. Dlatego też większość elementów jest łatwa do naciśnięcia i znalezienia, a całość sprawia wrażenie spójnej.

Skinny Ties

2. Tommy Hilfiger

Zostałem pozytywnie zaskoczony przez stronę Tommy Hilfiger, ponieważ większość dużych marek inwestuje w aplikacje mobilne, a strony mobilne trafiają na dalszy plan priorytetów realizacyjnych. Uważam, że marka Tommy Hilfiger wykonała kawał naprawdę dobrej roboty rozbudowując swoją platformę sprzedażową, aby stała się przyjazna dla użytkowników mobilnych. Może nie jest ona idealna, ale pokazuje bardzo dobry trend, że nawet duzi gracze rynku odzieżowego mogą przenieść w fajny sposób swoją platformę sprzedażową na wersję mobilną z wykorzystaniem technologii RWD.

Tommy Hilfiger

3. Burton

Marka Burton znana jest bardzo dobrze wszystkim osobom, które jeżdżą na snowboardzie. Wraz z modyfikacjami swojej platformy sprzedażowej, wprowadzili oni także możliwość obsługi jej przez użytkowników urządzeń mobilnych. I trzeba przyznać że strona prezentuje się ciekawie. Sam sposób nawigowania mógłby być lepszy, ale bardzo podoba mi się styl z jaką marka używa zdjęć oraz innych elementów graficznych, aby przykuć uwagę użytkownika niezależnie od urządzenia, z jakiego przegląda zawartość sklepu.

Burton

4. Suit Supply

Suit Supply jest jednym z ciekawszych sklepów internetowych oferujących garnitury. Jego innowacyjność polega na połączeniu minimalistycznego wygląd z intrygującymi, wysokiej jakości zdjęciami prezentującymi ofertę sklepu. W wersji pełnoekranowej sklep działa normalnie, natomiast fajne docięcie w wersji mobilnej pozwala odkryć pełnię jego potęgi.

Suit Supply

5. Allegro

Allegro jako potentat rynku polskiego i prekursor bardzo wielu zmian i wprowadzania innowacji, oprócz stworzenia rozbudowanej aplikacji mobilnej, udostępnia klientom wersję mobilną swojej platformy, wykonaną w technologii RWD. Co bardzo ważne, największe zalety tej platformy zostały skutecznie przeniesione na wersję mobilną, dzięki czemu można dokonywać zakupów przy pomocy wersji mobilnej bez konieczności zainstalowania dedykowanej aplikacji.

Allegro

6. CABAS.pl

Projekt CABAS.pl, to innowacyjna platforma umożliwiająca dokonanie w łatwy sposób zakupów świeżych produktów bezpośrednio od ich producentów, małych rzemieślników itp. Działa ona zarówno w wersji desktopowej, jak i mobilnej. W wersji RWD użytkownicy dostają pełną funkcjonalność etapów zamawiania produktów. Pomimo tego, że proces ten odbiega strukturą od innych e-sklepów to korzysta się z niego w sposób intuicyjny.

CABAS.pl

7. ELMARK Automatyka

Platforma sprzedażowa Elmark, jest jedyną z sektora B2B, która w niniejszym zestawieniu została wzięta pod uwagę i która została przerobiona na RWD. W większości przypadków firmy, które działają w sektorze tak wyspecjalizowanym jak Elmark, nie skupiają się na tworzeniu wersji mobilnych platform, stwierdzając że i tak ich klienci przeglądają ich platformy z laptopa lub komputera stacjonarnego. Jak pokazują statystki własne firmy Elmark oraz nasze obserwacje jest to błędne założenie, ponieważ coraz więcej klientów woli wykonać zakupy przy pomocy tabletu niż laptopa. Sama platforma Elmark wymaga wprowadzenia kilku poprawek, ale jest to krok we właściwym kierunku.

ELMARK Automatyka

8. W. Kruk

Firma W. Kruk, to jeden z bardziej znanych na rynku Polskim producentów biżuterii. Podczas ostatnich zmian w platformie sprzedażowej firma zdecydowała się na przekształcenie i dostosowanie jej do urządzeń mobilnych. W efekcie wszyscy klienci mają możliwość korzystania z jej funkcjonalności także na mniejszych urządzeniach niż laptop. Na plus wdrożonych zmian należy zaliczyć fakt, że platforma nie straciła na swojej intuicyjności obsługi oraz atrakcyjności wizualnej. Dzięki temu nie przeżywamy dysonansu estetycznego pomiędzy wersją pełną a mobilną.

W. Kruk

9. Reserved

Marka Reserved należąca do grupy LPP S.A. to potentat na rynku mody w Polsce. Jako jedna z pierwszych zdecydowała się na wdrożenie swojej platformy sprzedażowej do wersji mobilnej. Muszę przyznać, że efekty są więcej niż zadowalające. Obsługa sklepu z poziomu urządzeń mobilnych jest naprawdę intuicyjna i prosta, choć przyciski mogłyby być większe – to pozytywnie wpłynęłoby na jeszcze lepsze doświadczenia użytkowników.

Reserved

10. Media Expert

Sklep internetowy Media Expert oferujący elektronikę użytkową jest jednym z niewielu, który zdecydował się na przekształcenie swojej platformy sprzedażowej do wersji mobilnej zgodnie z zasadami RWD. Dziwi trochę fakt, że konkurencja tak ociąga się z wykonaniem takich zmian, niemniej należy tym bardziej docenić te, które zostały prowadzone w tej platformie. Dzięki nowemu podejściu do projektowania stała się ona przede wszystkim lżejsza, a samo nawigowanie po niej nie powinno nikomu sprawić trudności. To jest bardzo ważne przy tak dużej ofercie produktowej jaką można znaleźć w tym sklepie.

Media Expert

Podsumowanie

Polski rynek e-Commerce nie obfituje w tak liczne rozbudowane i ciekawe wdrożenia platform sprzedażowych do wersji mobilnej, jak to ma miejsce w sklepach europejskich i amerykańskich firm. Natomiast nie można stwierdzić, że nie ma tutaj ciekawych wdrożeń, a powyższe przykłady to potwierdzają. Zdaję sobie sprawę, że polskie firmy sceptycznie podchodzą do koncepcji „mobile first”, ale jeśli tylko regularnie analizują dane z narzędzi statystycznych, to mogą z pewnością zauważyć trend wzrostowy ilości odwiedzin na ich platform sprzedażowych przy pomocy urządzeń mobilnych. Decyzja o przejściu do świata mobile już zapadła i nie należy tego tematu odkładać na przyszłość, bo oczekuje tego od Ciebie nie tylko wyszukiwarka Google, ale i Twoi potencjalni klienci. Jeśli posiadasz lub znasz ciekawą platformę sprzedażową w wersji RWD i chciałbyś się nią pochwalić proszę napisz do mnie maila lub pozostaw komentarz pod artykułem, a podczas tworzenia nowego zestawienia wezmę ją pod uwagę.

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn