Wdrożenie sklepu internetowego
YourHomeStory.com.pl

O Your Home Story
Your Home Story to jedna z marek FLHF S.A. — dystrybutora tekstyliów i akcesoriów dekoracyjnych do mieszkania.
Początkowo firma prezentowała swoją ofertę wyłącznie za pośrednictwem portali takich jak Allegro lub eBay. Wraz z rozwojem firmy, Kinga i Paweł Sawiccy — właściciele marki Your Home Story — zadecydowali o uruchomieniu dodatkowego kanału sprzedażowego, umożliwiającego klientom zakupy bez udziału pośrednika. W planach pojawił się własny sklep internetowy, który umożliwiłby automatyzację poszczególnych elementów obsługi klienta, usprawnił proces realizacji zamówień i jednocześnie zachował wysoką wydajność strony, która charakteryzuje duże portale pośredniczące w sprzedaży.
Wiedząc już, czego oczekują od swojego e-sklepu, właściciele Your Home Story zaczęli poszukiwać partnera biznesowego, który rzetelnie przeprowadzi wdrożenie. Prawie 10-letnie doświadczenie X-Coding we wdrażaniu średnich i dużych projektów e-Commerce sprawiło, że wybór padł właśnie na nas.
Cele i założenia

Współpraca pomiędzy Your Home Story a X-Coding rozpoczęła się od dokładnej analizy potrzeb, która pomogła nadać kierunek przyszłym działaniom. Do najważniejszych celów należało:
- automatyzacja procesu realizacji zamówień,
- ułatwienie zarządzania stanem magazynowym,
- umożliwienie zarządzania wszystkimi kanałami sprzedaży z poziomu jednej platformy,
- zachowanie wysokiej wydajności strony pomimo rozwijającego się asortymentu oraz rosnącej liczby klientów.
Ze względu na specyfikę branży dekoracyjnej, dla Your Home Story oprócz niezbędnych funkcjonalności istotny był również sam wygląd sklepu. Stanęliśmy więc przed wyzwaniem stworzenia sklepu, który nie tylko zaspokoi bieżące potrzeby klientów i usprawni pracę pracowników, ale będzie też równie atrakcyjny wizualnie, jak produkty marki.
Proces wdrożenia

Agile
W procesie realizacji projektu zastosowaliśmy metodykę Scrum, co pozwoliło na zoptymalizowanie kosztów oraz czasu pracy nad rozwiązaniem.
Proces wdrożenia został podzielony na dwutygodniowe sprinty, planowane i opisywane na bieżąco przez zespół projektowy złożony z przedstawicieli obydwu firm. Takie zaangażowanie ze strony zarówno realizującej projekt agencji, jak i klienta, pozwala na bieżące reagowanie na zmiany i ulepszanie produktu, tym samym zapewniając większą świadomością na temat zastosowanych rozwiązań, oraz optymalne wykorzystanie czasu i środków finansowych.
Rozwiązania

Technologia
Aby w pełni sprostać oczekiwaniom klienta, zdecydowaliśmy się na wykorzystanie platformy sprzedażowej Magento 2. Pozwala ona na właściwie dowolną modyfikację bazowych funkcjonalności, dodawanie spersonalizowanych rozwiązań oraz integrację z wieloma systemami zarządzania sprzedażą oraz magazynem.

Łatwe zarządzanie stanem magazynowym
Jedną z najbardziej istotnych dla klienta kwestii był sprawny system zarządzania stanem magazynowym. W tym celu wykorzystaliśmy Cron — program służący do harmonogramowania zadań w systemach operacyjnych, który co 15 minut aktualizuje stany magazynowe. Dodatkowo umożliwia on połączenie Magento z Subiektem — narzędziem wspierającym całościową obsługę sprzedaży i magazynu oraz aktualizację kodów kreskowych produktów w Magento na podstawie danych ze wspomnianego powyżej programu. W przyszłości planowana jest również pełna synchronizacja pomiędzy Magento a Falconem. Oznacza to, że każde nowe zamówienie w sklepie internetowym zostanie automatycznie dodane w programie magazynowym Falcon. Znaczącą zaletą tego rozwiązania jest automatyczna aktualizacja statusów zamówienia aż do momentu wysłania towaru pod wskazany adres.

Zarządzania wszystkimi kanałami sprzedaży z poziomu jednej platformy
Kolejnym planowanym działaniem jest integracja wszystkich kanałów sprzedaży wykorzystywanych przez Your Home Story w taki sposób, aby skupić w jednym miejscu zamówienia z różnych źródeł. Takie rozwiązanie pozwoli na znaczne uproszczenie procesu obsługi zamówień.