Optymalizacja sprzedaży

Sprzedaż jest głównym czynnikiem decydującym o rentowności Twojego e-biznesu. Jak w takiej sytuacji zbudować efektywną sprzedaż, która przełoży się na większą ilość pieniędzy na Twoim koncie oraz umożliwi skuteczne pozyskanie nowych klientów oraz utrzymanie obecnych? Optymalizacja sprzedaży z natury jest procesem ciągłym, złożonym z kilku podstawowych zadań prowadzonych jednocześnie, zorientowanych na dwa główne nurty – zapewnienie solidnych fundamentów Twojego e-biznesu oraz umiejętności szybkiego wykorzystywania okazji, jakie niesie ze sobą dzisiejszy rosnący rynek e-Commerce, m-Commerce oraz Internetu Rzeczy.

Budujemy solidne fundamenty

W ujęciu e-biznesu o solidnych fundamentach wzrostu sprzedaży mówimy, gdy:

  • Każdy sklep, mobilny czy webowy, jest zbudowany na podstawie potrzeb jego odbiorców (kluczowy jest tu punkt widzenia użytkownika – klienta), nie Twój, nasz;
  • Aktywnie pozyskujemy leady (np. przez bazę newsletterową), mamy solidne dane do analizy i kontaktu z klientami;
  • Stosujemy narzędzia zwiększające realną wartość koszyka, cross-selling, up-selling, promocje, monitorujemy porzucone koszyki i trendy sprzedażowe;
  • Zapewniamy generowania ruchu na sklepie pochodzącego z:
    • porównywarek cen;
    • SEM;
    • content marketingu;
    • remarketingu;
    • social media;

    każde rozwijając indywidualnie.

Po pierwsze – pomagamy planować

Twój plan musi zawierać dokładnie sprecyzowane działania i narzędzia, które zostaną wykorzystane w ich realizacji. Określenie działań i narzędzi to z kolei efekt przyjęcia pewnych założeń i realnych oczekiwań, których oczekujesz od efektów pracy. W praktyce oznacza to, że aby myśleć o prowadzeniu efektywnej sprzedaży,  już w pierwszym miesiącu rozpoczęcia działalności e-sklepu, musisz rozpocząć działania zmierzające do uruchomienia procesów zmierzających do pozyskania potencjalnych klientów. W innym przypadku będziesz posiadał tylko ładny, funkcjonalny sklep, który nie będzie zarabiał.

Zwiększamy konwersję

Współczynnik konwersji jest pierwszym czynnikiem pozwalającym na szybkie porównanie źródeł generowania ruchu w serwisie, jak i ogólnej jego efektywności i użyteczności. Niski współczynnik konwersji jest sygnałem alarmowym, informującym o problemach w Twoim sklepie internetowym. Wartość współczynnika konwersji odnosi się bezpośrednio do dużej części generowanych przez Twój sklep obrotów. Aby mieć pewność, że nie tracisz klientów w procesie zakupowym, należy monitorować ich działanie, sprawdzać gdzie zakończono sprzedaż, a także ścieżkę, którą do tej pory przeszli. Skuteczna analiza konwersji i jej poprawa wymaga odpowiednich narzędzi. Nie tylko wszystko dla Ciebie przygotujemy, ale też pomożemy opracować dane i wyciągnąć wnioski na przyszłość.

Podnosimy wartość koszyka

To drugi, zaraz po konwersji, parametr, który określa rozwój Twojego e-biznesu, a zakładane kampanie się sprawdzają. Na średnią wartość zamówienia możesz znacznie łatwiej wpływać niż na współczynnik konwersji. Możesz tego dokonać poprzez:

  • Działania promocyjne wspierające uzyskanie większej wartości produktów w koszyku zakupowym, np. oferowanie klientom dodatkowych korzyści przy realizacji większych zamówień (program lojalnościowy, polityka rabatowa, darmowa przesyłka). Trzeba oczywiście mieć cały czas świadomość, że wszelkie takie korzyści wpływają na obniżenie realnej wartości średniego zamówienia.
  • Działania oparte o cross-selling oraz up-selling. Optymalizację w tym zakresie możesz wykonać samodzielnie poprzez głębszą analizy statystyk zebranych np. w Google Analytics lub  zastosowanie systemów rekomendacji bazujących na Big Data i wykonają tą pracę za Ciebie, dostosowując na bieżąco parametry do aktualnych trendów sprzedaży, a nawet profilu pojedynczego użytkownika (wykorzystując moduły behawioralne).

Przygotujemy dla Ciebie odpowiednie zestawienia, monitorując zachowania na sklepie. Dzięki temu łatwiej będzie Ci podnieść średnią wartość koszyka, przy minimalnych utraconych korzyściach. Dzięki temu nie tylko otrzymasz wiedzę, “co” zrobić. Powiemy Ci również “jak” zrobić to dobrze w Twoim biznesie.