Mobilne kanały sprzedaży

Rozwój technologii mobilnych spowodował powstanie nowej gałęzi handlu elektronicznego – mobile commerce (m-Commerce). Dla co drugiego posiadacza smartfonu lub tabletu kanał mobilny jest głównym źródłem informacji pomagającym w podejmowaniu decyzji zakupowych. Czy w takiej sytuacji Twoja platforma sprzedażowa przygotowana jest na obsługę nowego typu klientów? Czy może jeszcze wahasz się z podjęciem ostatecznej decyzji? Jeśli tak to są to ostatnie chwile na podjęcie tak ważnego kroku mającego ogromny wpływ na rozwój Twojego sklepu.

Czy Twój sklep potrzebuje kanału mobilnego?

Czy wiesz, że:
  • Zgodnie z prognozami firmy konsultingowej PwC na koniec 2014 roku liczba smartfonów powinna w Polsce przekroczyć próg 27 milionów;
  • 61 % klientów uważa sklep internetowy za bardziej wiarygodny, jeśli oferuje on również mobilne wersję;
  • Ponad 60% koszyków zakupowych jest porzucanych jeśli sklep nie jest dostosowany do wyświetlania na urządzeniach mobilnych;
  • Globalny ruch mobilny stanowi ponad 31 % całego ruchu w internecie;
  • Wartość zakupów dokonywanych online przy użyciu smartfonów i tabletów osiągnęła w roku 2014 miliard złotych, w 2015 prognozowany jest wzrost o ponad 200%.

Jest to bardzo dobry sygnał dla właścicieli sklepów internetowych, ponieważ użytkownicy urządzeń mobilnych nie wykorzystują już ich tylko do poszukiwania informacji o produktach, lecz także zaczynają zostawiać w mobilnych sklepach internetowych coraz więcej pieniędzy.

Obecnie nie ma branży, w której zakupy z urządzeń mobilnych nie istnieją. Jeżeli wartość obrotu generowanego przez rynek mobilny będzie rosnąć – a nie ma żadnych przesłanek z rynku, aby miało być inaczej – to ogromna ilość potencjalnych klientów odejdzie od sklepów nie dostosowanych do zakupów mobile.

obrazki na x-coding-02

Wdrażamy kanał m-Commerce

Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom Twoich klientów, proponując Tobie przeniesie, dostosowanie Twojego platformy e-Commerce do sprzedaży w kanale mobilnym i zarazem otwarcia się na nowe rynki i nowych klientów. Cel ten realizujemy poprzez:

Responsive Web Design

Dzięki technice RWD Twój sklep internetowy będzie automatycznie dostosował swój wygląd do urządzeń na których jest wyświetlany. To wybór, na który decyduje się obecnie już ponad 25% e-biznesów (zgodnie z raport mGenerator z 2000 r.), które zdecydowały się na rozpoczęcie sprzedaży wielokanałowej. To co przemawia za wyborem tej technologi to przede wszystkim:

  • Skalowalność – platforma sprzedażowa tworzona jest raz i działa na tysiącach urządzeń o różnych parametrach ekranu.
  • Szybsze wprowadzanie modyfikacji – wprowadzona raz zmiana jest widoczna od razu, wszędzie i dla wszystkich.
  • Niższe koszty utrzymania – sklep działa w oparciu o jeden hosting i jeden adres url.
  • Optymalizacja kosztów – Jeden raz powstaje kod, koncepcja interfejsu, projektowana jest architektura informacji i projekt graficzny.
  • SEO i SEM – sklepy zbudowane w oparciu o technologie RWD, preferowane są przez wyszukiwarkę Google.

Należy pamiętać, że ta technologia ma swoje ograniczenia, natomiast jest jedną z najtańszych metod na dostosowanie Twojej platformy sprzedażowej do urządzeń mobilnych. Nie ma znaczenia, czy dopiero zaczynasz sprzedaż w kanale online, czy na rynku jesteś już od lat. W każdym wypadku możemy przeprojektować od nowa Twoją platformę e-Commerce wykorzystując technikę responsywną, by z powodzeniem obsługiwała klientów rosnącego rynku smartfonów i tabletów.

Aplikacje dedykowane

Na aplikacje dedykowane jako drogę uruchomienia sprzedaży w kanale mobilnym decyduje się obecnie około 4% sprzedawców w Internecie. Tak mała wartość wynika, m.in. z konieczności, poniesienia znacznych kosztów inwestycyjnych, na wdrożenie często kilku odrębnych aplikacji na poszczególne systemy operacyjne. Decydując się na aplikacje dedykowane, zyskujesz przede wszystkim:

  • Większą wydajność i funkcjonalność – aplikacje natywne są zwykle lepsze pod względem wydajności oraz możliwości wykorzystania funkcji takich jak geolokalizacja, aparat, kontakty czy żyroskop;
  • Rozbudowaną szatę graficzną – aplikacje dedykowane pozwalają na stworzenie rozbudowanej i ciekawej szaty graficznej, co dodatkowo zachęca klientów do częstszego korzystania z niej;
  • Szybkość działania – aplikacje pobierają tylko najważniejsze informacje, zdjęcia oraz pozostałe elementy graficzne są już zgromadzone na pamięci wewnętrznej telefonu lub tabletu;
  • Dodatkowe funkcjonalności – aplikacje mobilne mogą być dużo bardziej rozbudowane od stron internetowych.

Nasza oferta obejmuje obsługę najpopularniejszych mobilnych systemów operacyjnych:

  • Android;
  • iOS;
a także narzędzi cross-platformowych:
  • PhoneGap.

Niezależnie od Twojego wyboru, jesteśmy do dyspozycji w zakresie pełnej obsługi Twojego projektu.

Co zyskasz, dzięki wejściu w kanał mobilnej sprzedaży?

Uruchomienie mobilnego kanału sprzedaży umożliwia dostęp do:
  • Ponad 15 milionów użytkowników urządzeń mobilnych, co też bezpośrednio przekłada się na zwiększenie liczby potencjalnych klientów;
  • Klienci, którzy mają łatwiejszy dostęp do oferty sklepu częściej do niego zaglądają̨ i bardziej identyfikują̨ się̨ z marką sklepu;
  • Klient uzyskuje swobodę robienia zakupów w dowolnej chwili i w dowolnym miejscu;
  • Swobodne przełączanie się między sklepem internetowym, a jego wersja mobilną zapewnia Twoim klientom możliwość np. sprawdzania status realizacji zamówienia za pomocą urządzenia mobilnego niezależnie od miejsca, w którym znajdują się;
  • Stały kontakt i obcowanie kupującego ze sklepem sprzyjają przywiązaniu do marki;
  • Bardzo efektywny marketing szeptany – Twój klient ma możliwość pokazania np. ulubionych produktów z Twojego sklepu znajomym w czasie imprezy czy rodzinie przy niedzielnym obiedzie;
  • Profesjonalny i nowoczesny wizerunek – piękna szata graficzna w wersji mobilnej jest świetnym gadżetem podkreślającym Twoje zorientowanie na klienta;
  • Zwiększa się liczba klientów powracających na stronę Twojego sklepu.