Integracja sprzedaży ze środowiskiem IT

Dzisiejsze dobrze prosperujące platformy e-Commerce funkcjonują wyłącznie w zewnętrznym (np. płatności, logistyka) lub wewnętrznym (np. ERP, CRM, F-K, Magazyn) otoczeniu informatycznym przedsiębiorstwa. Najwyższy czas, żebyś dogonił w tym aspekcie czołówkę.

Zasoby skrojone na miarę

Historia większości sklepów internetowych wywodzi się z dywersyfikacji sprzedaży tradycyjnej w nowe kanały dystrybucji, rzadziej odwrotnie. W związku z tym uwaga nie zostaje skupiona na rozwoju oprogramowania wspierającego sprzedaż (a także funkcjonowanie przedsiębiorstwa). Sytuacja rzadko występująca w firmach powstałych do sprzedaży on-line, w pozostałych przypadkach stanowi jedną z bardziej istotnych barier wejścia biznesu w sprzedaż wielokanałową.

W sytuacji idealnej, do której powinieneś dążyć, Twój sklep internetowy jest integralną częścią Twojego oprogramowania, a także realizuje wyłącznie konieczne operacje, resztę pobierając lub komunikując na zewnątrz.

Dlaczego?

Każdy scenariusz inny, niż opisany powyżej, powoduje wystąpienie jednej z trzech sytuacji:

  • pojawił się problem z podwojeniem informacji;
  • brak kluczowych informacji w całym procesie;
  • informacje są przenoszone nieefektywnie.

W efekcie dochodzi do zatorów lub co gorsza, obniżenia jakości obsługi klienta. Dlatego tak ważne jest maksymalne wykorzystanie potencjału środowiska i jak najlepsze wpasowanie Twojej platformy sprzedażowej.

obrazki na x-coding-02

Zintegrujemy Twoje systemy

Powierzając nam integrację swojej platformy z resztą środowiska informatycznego, decydujesz się na pewne efekty. Te najważniejsze, które z nami osiągniesz, to:

Pełna synchronizacja asortymentu

Zapewniasz sobie aktualizację w czasie rzeczywistym. Dotyczy zarówno indeksów, stanów magazynowych, jak i cenników itp. Przekłada się to na oszczędność czasu Twoich pracowników przy przenoszeniu oferty, a także powodujesz, że klienci widzą wszystko “na żywo”.

Automatyzacja

Co staje się dużym problemem dzisiejszych platform, które generują sprzedaż? To podstawowe, nieumyślne błędy ludzkie. Pomimo najszczerszych chęci Twoich pracowników i ogromnego zaangażowania wkładanego w wykonywane obowiązki, zdarzają im się pomyłki. Tam, gdzie można, powinieneś eliminować ryzyko pomyłki, automatyzując procesy za pomocą dobrze opracowanej integracji.

Niezawodność

Szczególną uwagę zwracamy na niezawodność i komunikację o błędach. Dzięki temu platforma automatycznie zareaguje na awarię, a Ty zostaniesz powiadomiony w przypadku nieprawidłowości.

Komunikacja online z offline

Kwestia komunikacji dotyczy szczególnie ofert indywidualnych oraz wszelkiego rodzaju promocji. Dzięki temu dajesz klientom alternatywę wyboru pomiędzy sprzedażą tradycyjną a online w wydaniu desktop / mobile. Ich warunki handlowe w każdym z tych miejsc zostaną takie same.

Zwiększenie szybkości i jakości obsługi

Integracja zapewniania znaczący wzrost wydajności działania Twojego systemu e-Commerce i m-Commerce. W szczególności jest to widoczne w sprawności i jakości obsługi klienta. Dzięki wprowadzeniu integracji z systemem ERP, CRM, klienci będą np. automatycznie informowani o bieżącym statusie zamówienia, numerze przesyłki, a to wszystko bez udziału Twoich pracowników. Zmniejsza to w sposób znaczący koszty operacyjne oraz poprawia jakość obsługi i komunikację z klientem.

Jeszcze lepsza analiza sprzedaży

Każde zamówienie, które zostanie złożone w sklepie internetowym lub jakimkolwiek innym serwisie (np. aukcyjnym) zintegrowanym z systemem ERP, będzie tam od razu widoczne. Większość dostępnych na rynku systemów ERP umożliwia stworzenie w łatwy sposób zestawień finansowych, analiz, co zapewnia uzyskanie jeszcze pełniejszej kontroli nad płynnością finansową Twojej firmy i umożliwia planowanie i prognozowanie, kolejnych działań.

Lepsza kontrola Twojej firmy

Integracja znosi potrzebę logowania się w kilku niezależnych systemach. Dzięki temu interesujące informacje można uzyskać w jednym miejscu, co też wpływa w znaczący sposób na zapewnienie lepszej kontroli działalności Twojej firmy.