Budowanie wizerunku firmy

Identyfikacja wizualna firmy jest kluczowym elementem budowania przewagi rynkowej. Twój wizerunek powinien być unikalny, dostrzegalny w jednoznaczny sposób zarówno przez Twoich klientów, jak i konkurencję.

Wizerunek firmy

Po co firmie dobre Corporate Identity?

Najprostszym sposobem kształtowania Corporate Identity jest identyfikacja wizualna firmy – materiały graficzne, ulotki, wizytówki. Niestety wiele firm tylko z tym utożsamia pojęcie tożsamości firmy. A jest ono znacznie szerszym zagadnieniem i niejednokrotnie decyduje o sukcesie lub bankructwie danego przedsiębiorstwa na rynku. Tożsamość musi być budowana w taki sposób, aby była w pełni zgodna z wizją i strategią działania Twojej firmy oraz atrakcyjna dla Twojego audytorium. Nie należy także zapominać o wyróżnieniu marki na tle konkurencji. Dlatego też zbudowanie odpowiedniego CI przede wszystkim zaczyna się od znalezienia indywidualnego stylu. W przeciwnym wypadku prawdopodobnie skończysz jako podobny do otoczenia, przez co tracisz dość istotny argument rozpoznawalności marki.

Świat marki

Jak kreować tożsamość firmy?

CI jest odwzorowaniem niepowtarzalnych i charakterystycznych dla firmy atrybutów. Każdy element oznakowania lub komunikacji firmy, począwszy od nazwy, przez symbol, logo, kolorystykę, identyfikację wizualną i graficzną, aż po wszelkie materiały informacyjne i promocyjne kształtują tożsamość Twojej firmy. Na Corporate Identity składają się następujące elementy:

  • identyfikacja werbalna (nazwy, slogany, hasła);
  • identyfikacja wizualna (logo, system identyfikacji wizualnej);
  • formy komunikacji marketingowej (materiały marketingowe, reklamowe i promocyjne);
  • system zachowań pracowników i reprezentantów firmy (zwany także kulturą organizacji).

Wszystkie te cztery elementy identyfikacji firmy muszą się nawzajem wspierać, w ramach jednego spójnego systemu.

Zmiana Corporate Identity, wymóg, przymus, czy obowiązek?

Tak jak ofertę firmy odświeża się co jakiś czas, dodając nowe produkty i rozwiązania, tak też założone CI zmienia się z czasem. Wyróżnić można 3 główne powody zmiany Corporate Indetity:

  • Zmiana strategii biznesowej firmy, wprowadzenie nowych grup produktowych, próba wejście na nowe rynki, co często implikuje potrzebę dostosowania wizerunku do nowych wyzwań i możliwości rynkowych.
  • Działania prowadzone przez konkurencję, która nie śpi i stara się wyprzedzić Cię w biegu o klienta.
  • Negatywne wydarzenia, które dotknęły firmę lub problemy rynkowe, z którymi się spotkała. Słaba jakość obsługi, bardzo niska jakość produktów, nieterminowość lub nierzetelność może skutecznie sabotować wizerunek nawet najlepiej prowadzonej firmy.

Rebranding, jako sposób odświeżenia Corporate Identity

Antidotum na zbyt długo niewykonywaną zmianę w CI staje się między innymi rebranding firmy, który jest najczęściej wykonywanym krokiem przez instytucje na rynku. Takie działania są szczególnie widoczne w branży finansowej, gdzie co kilka lat odświeżany jest wizerunek danej instytucji. Taki stan wynika chociażby z faktu, że ludzie negatywnie reagują na kolejne kampanie marketingowe, które prowadzone są przez banki. Rebranding jest wówczas liftingiem, który zapewni im odpowiedni dopływ nowych klientów oraz utrzymanie starych.

Nasza oferta w zakresie Corporate Identity

Końcowym rezultatem prowadzonych prac nad zmianą CI jest księga zasad identyfikacji wizualnej, opisująca docelowy wizerunek marki i elementy, które mają go promować. Księga identyfikacji wizualnej to pigułka wiedzy na temat sposobów i zasad stosowania systemu identyfikacji wizualnej w różnych źródłach przekazu informacji na zewnątrz i wewnątrz firmy. Pomożemy Twojej firmie:

  • zaprojektować logo;
  • opracować odpowiednią kolorystykę;
  • dobrać elementy graficzne;
  • przygotować strategię spójnego przekazu;
  • opracować materiały promocyjne:
    • broszura informacyjna;
    • katalog firmowy;
    • wizytówka;
    • koperta;
    • papier firmowy;
    • oraz inne, w zależności od prowadzonej działalności biznesowej.