Blog

Porzucone koszyki, czyli jak powinno wyglądać składanie zamówienia

11.03.2015 / / E-Commerce

Kupowanie w Internecie jest wygodne – nie trzeba wychodzić z domu, w jednym miejscu można przejrzeć ofertę wielu konkurencyjnych firm, a w razie zmiany zdania ma się 14 dni na zwrot towaru. I wiele osób z tego korzysta. Wg. CBOS’u w 2014 roku 47% osób badanych dokonało zakupu przez Internet, 6 lat wcześniej było to […]

Jak przekształcić konsumentów mobilnych w klientów?

10.03.2015 / / E-Commerce

Ruch mobilny w platformach sprzedażowych zaczyna przekraczać magiczną barierę 50% (pisałem o tym m.in. tutaj), niestety procent osób, które dokonują zakupu w tym kanale wynosi około 1%(więcej na ten temat).W związku z tym pojawiają się pytania: dlaczego użytkownicy mobilni nie kupują i – co ważniejsze – jak sprawić, aby ten trend się zmienił? Nie ma […]

Wyeliminuj „Ślepe Zaułki” i rozwijaj swój e-Commerce

3.03.2015 / / E-Commerce

Dziś poruszę temat tzw. ślepych zaułków, czyli miejsc bez wyjścia, które potrafią skutecznie zniechęcić klienta do realizacji zamówienia. Niestety większość przebadanych przeze mnie sklepów posiada takie miejsca. Klient, który do nich trafi, nie wie co ma dalej zrobić i po prostu się gubi. Mam dla Ciebie 5 przykładów stron, które zobrazują to zjawisko. Skontaktuj się […]

6 Inspirujących Wezwań do Akcji

24.02.2015 / / E-Commerce

Już niejeden raz poruszałem na blogu temat strony głównej, karty produktu i ich udziału w procesie zakupowym. Po ukazaniu się tych artykułów, otrzymałem liczne wiadomości od was z prośbą o napisanie kolejnego, który skupi się na poszczególnych detalach strony głównej w kontekście procesu zakupowego. Niniejszy artykuł będzie pierwszym z serii, który będzie dokładniej przyglądał się […]

Wielokanałowa obsługa klienta

19.02.2015 / / E-Commerce

W dzisiejszych czasach sprzedawcy zwracają szczególną uwagę na to, jak pracownicy działu obsługi klienta komunikują się z klientami w trakcie rozmowy telefonicznej, konwersacji na czacie itd. Kanały online to na dobrą sprawę całkowicie nowa gałąź komunikacji, która powinna być rozwijana, analizowana i przede wszystkim udoskonalona, przez dział obsługi klienta. Obsługa klienta w sprzedaży wielokanałowej Obsługa […]

Mobilny proces zakupowy na przykładach

17.02.2015 / / E-Commerce

Dziś skupimy się na przedstawieniu kilku przykładowych procesów zakupowych w mobilnych wersjach platform e-Commerce, które w moim odczuciu powinny być brane za wzór lub przynajmniej inspirować do stworzenia czegoś lepszego na własnym podwórku. Rozwój e-handlu, połączony z rozwojem technologii mobilnych, wpłynął na powstanie nowej gałęzi handlu internetowego – m-Commerce. W ten sposób cały proces zakupowy […]

6 Ciekawych stron potwierdzających wypisanie się z subskrypcji

12.02.2015 / / E-Commerce

Tematem jednego z pierwszych artykułów zamieszczonych na naszym blogu była rola odzyskania kontaktu z klientem, po tym, jak porzucił on koszyk. A co zrobić, jeśli klient już jest Twój, zakupił interesującego go produkty, zapisał się na newsletter, a następnie z niego rezygnuje? Niezależnie, co jest tego powodem, droga do wypisania się z subskrypcji powinna być […]

Konfigurator produktu – czy Twoja firma go potrzebuje?

10.02.2015 / / E-Commerce

Coraz wyższy poziom życia powoduje, że więcej klientów poszukuje produktów i usług w pełni dostosowanych do ich oczekiwań i potrzeb. Nie inaczej dzieje się na rynku e-Commerce. Konsumenci korzystający z platform online chcą mieć jak największy wpływ na wygląd, wymiary oraz dodatki produktu, zwłaszcza że nie widzą go na żywo i nie mogą dotknąć przed […]

Jaki jest najlepszy dzień na wysłanie maili do klientów?

5.02.2015 / / Marketing

Większości osób termin e-mail marketing kojarzy się z szeroko pojętym SPAM-em, który codziennie trafia na nasze skrzynki pocztowe. Jest w tym trochę prawdy,  natomiast z drugiej stron, jak pokazują ostatnie badania przeprowadzone przez IIBR na zlecenie Wirtualnej Polski, najpopularniejszą formą kontaktu zarówno ze znajomymi jak i w kontaktach biznesowych jest nadal eemail. Te wyniki zachęciły […]

e-Commerce: Jakie elementy powinny znaleźć się na sprzedającej karcie produktu?

3.02.2015 / / E-Commerce

W zeszły wtorek na naszym blogu mieliście okazję przeczytać artykuł o 6 przykładowych kartach produktu, które w naszej ocenie sprzedają. Po ukazaniu się wpisu otrzymałem wiele pytań, dlaczego wybrałem akurat takie strony i z czego wynika ten wybór. Otrzymane pytania zainspirowały mnie do napisania kolejnego artykułu. Tym razem, oprę się na badaniach przeprowadzonych przez firmę […]

Content Marketing w sprzedaży

29.01.2015 / / E-Commerce

Content marketing to jedna z bardziej efektywnych metod nie tylko do poprawy wizerunku firmy, ale także do zwiększenia jej obrotów. Coraz więcej firm przeznacza znaczne środki na content marketing – liczba ta rośnie z roku na rok. W dużej mierze wynika to z faktu, że klienci coraz większą uwagę przykładają do użyteczności zakupionych produktów. W […]

6 stron produktów, które zarabiają: Jak zamienić konsumenta w klienta

27.01.2015 / / E-Commerce

Zbyt często przy projektowaniu sklepu skupiamy się w większości na przepięknej stronie głównej, często zapominając, że zbliżony udział w całkowitej sprzedaży ma też strona produktu. Po przejrzeniu witryny wystawowej (strony głównej), klient wchodzi do środka i zaczyna bliżej przyglądać się produktom. W tym momencie często następuje niemiłe zderzenie z rzeczywistością i zarazem rozczarowanie, które niejednokrotnie […]