Magento Fashion – Co Magento ma do zaoferowania branży odzieżowej?

Jeśli mowa o e-Commerce, w X-Coding wierzymy, że nie ma uniwersalnego rozwiązania dla każdej branży. Poszczególne firmy różnią się między sobą nie tylko na poziomie asortymentu, ale również, jeśli chodzi o grupy odbiorców i sposób zarządzania sprzedażą. Co charakteryzuje branżę fashion i jak Magento może pomóc jej przedstawicielom realizować cele biznesowe? O tym w poniższym artykule.

Klient e-Commerce nie wybacza. Kiepski wygląd strony, zbyt długi czas jej ładowania, skomplikowana ścieżka zakupowa — to błędy, które mogą Cię słono kosztować, zwłaszcza jeśli adresujesz swoje produkty do wymagającego sektora fashion. Ale nie martw się, mamy też pozytywną wiadomość — polscy internauci najczęściej kupują właśnie odzież. Oznacza to, że po wyeliminowaniu wspomnianych powyżej błędów, jesteś już gotów na podbój największego segmentu e-Commerce w Polsce. W jaki sposób Magento może Ci w tym pomóc?

Atrakcyjna grafika

Magento oferuje ogromną ilość gotowych szablonów dedykowanych branży fashion, które pozwolą Ci w atrakcyjny sposób zaprezentować swój asortyment. Wolisz rozwiązania szyte na miarę? W tym przypadku Magento również wychodzi Ci naprzeciw. Jego oprogramowanie działa na zasadzie open-source, co oznacza, że możesz dowolnie modyfikować kod strony, a tym samym jej wygląd i funkcjonalności. Brzmi nieźle, prawda?

Mobile-friendly

Według raportu „E-Commerce w Polsce 2018”, opracowanego przez firmę badawczo-technologiczną Gemius, aż 58% Polaków deklaruje zakupy z użyciem smartfonów. Co więcej, Google od dawna wspiera responsywne strony internetowe. W praktyce oznacza to, że decydując się na rozwiązanie mobile-friendly, zwiększasz szanse swojego sklepu na czołowe pozycje w wynikach wyszukiwań. To kolejny argument za tym, aby postawić na Magento. Już nawet jego bazowa wersja pozwala na korzystanie ze wszystkich funkcjonalności na urządzeniach przenośnych.

Omnichannel

Omnichannel to podejście do sprzedaży skoncentrowane na kliencie. Ma na celu zapewnienie odbiorcy spójnych wrażeń we wszystkich kanałach online i offline. Decydując się realizować tę taktykę — do czego gorąco zachęcamy! — otrzymasz od Magento kilka przydatnych narzędzi umożliwiających:

  • integracje z systemami do obsługi stanów magazynowych,
  • automatyzacje kontaktu z klientem w sprawie realizacji zamówienia,
  • zarządzanie wysyłką mailingu informującego o nowych promocjach,
  • różne opcje składania zamówień, m.in. możliwość złożenia zamówienia online i odbioru w sklepie stacjonarnym.

Nieograniczone formy promocji

W branży fashion prawie nieustannie trwają promocje. Posezonowe obniżki, świąteczne wyprzedaże, przeceny na końcówkę kolekcji — to wszystko czeka na klientów w sklepach stacjonarnych. A jak wygląda sytuacja w e-Commerce? W przypadku Magento formy promocji są praktycznie nieograniczone. Platforma umożliwia oferowanie kuponów zniżkowych stałym klientom, darmową wysyłkę powyżej określonej kwoty, obniżki procentowe, promocje odbywające się w określonym czasie lub bazujące na wysokości zamówienia i wiele, wiele innych.

Podsumowując

Klienci kupujący ubrania za pośrednictwem sklepów on-line, z pewnością są wymagającą grupą docelową. Od e-sklepów oczekują maksymalnie funkcjonalnej strony internetowej, ułatwiającej im buszowanie po wirtualnych półkach sklepowych. Dobra wiadomość? Magento pomoże Ci spełnić ich oczekiwania.