Kanały w Akeneo PIM - jak je zdefiniować?

Kanały w Akeneo PIM – jak je zdefiniować?

Rozpoczynając projekt Akeneo PIM, nie zawsze łatwo jest ustalić, ile kanałów potrzebujesz. Nie jest to jednak bardzo skomplikowane. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zdefiniować Twoje kanały Akeneo.

Ile kanałów Akeneo PIM potrzebujesz?

Najpierw wróćmy do podstaw i przypomnijmy sobie kilka definicji:

  • Kanał jest zdefiniowany przez określone lokalizacje, drzewo kategorii i wymaganą kompletność produktu. Tylko produkty połączone z co najmniej jedną kategorią drzewa należącego do kanału będą tam eksportowane;
  • Miejsce docelowe to platforma, która przekazuje informacje o produkcie — może to być witryna internetowa, aplikacja mobilna, katalog drukowany, ERP…
  • Ustawienie regionalne jest kombinacją języka i kraju;
  • Kompletność jest wskaźnikiem lub procentem całkowitych produktów na kanał i według ustawień narodowych. Jest ona określona na poziomie rodziny i może różnić się w zależności od kanału;
  • Scopable attribute to atrybut, który może mieć różne wartości w zależności od kanału.

Kiedy potrzebujesz więcej niż jednego kanału?

  • Jeśli masz lub potrzebujesz atrybutów, które mogą zawierać różne wartości dla różnych miejsc docelowych — skalowalne atrybuty potrzebują różnych kanałów. Na przykład, jeśli Twój opis aplikacji mobilnej jest krótszy niż ten dla witryny e-Commerce, będziesz potrzebować dwóch różnych wartości dla atrybutu opisu;
  • Jeśli chcesz obsłużyć/zdefiniować inny poziom kompletności dla każdego miejsca docelowego (np. inne atrybuty wymagane są w przypadku witryny e-Commerce, niż w przypadku aplikacji wewnętrznej). Oznacza to, że jeśli masz jeszcze jedne wymagające miejsce docelowe, potrzebujesz jeszcze jednego kanału. Kiedy nie potrzebujesz kilku kanałów?

Kiedy nie potrzebujesz kilku kanałów?

  • Jeśli masz kilka miejsc docelowych z tymi samymi produktami i tymi samymi informacjami (nawet jeśli wybór produktu jest inny) będzie to tylko jeden kanał (a dokładnie jeden kanał dla kilku eksportów, z opcją wyboru różnych kategorii dla każdego eksportu);
  • Nie ma znaczenia wybór produktów: możesz stworzyć mnóstwo eksportów dla różnych miejsc docelowych za pomocą tylko jednego kanału (zrobisz to za pomocą dedykowanych atrybutów za pośrednictwem export connector).

Podsumowanie

Mam nadzieję, że teraz trochę lepiej orientujesz się, ilu kanałów Akeneo PIM potrzebujesz. Jeśli jednak dalej nie jesteś pewien — skontaktuj się ze mną. Jestem tu po to, aby Ci pomóc!