Sierpień w świecie e-Commerce

31.08.2018 / / E-Commerce

Zapraszamy na kolejne podsumowanie „Co nowego w świecie e-Commerce”! Jak widzisz, zdecydowaliśmy się zmienić nieco formę naszej prasówki i zamiast publikować ją co tydzień, przedstawić Ci krótkie podsumowanie co wydarzyło się w mijającym miesiącu. Oto kilka najciekawszych – naszym zdaniem – nowinek z sierpnia.

Jak firmy mogą wyjść z błędnego koła konkurowania ceną

Kiedy przedstawiciele Magento zasiadają do okrągłego stołu, aby omówić nowe strategie e-Commerce – wiemy już, że szykuje się rewolucja! W sierpniu, w Mumbaju, odbyło się spotkanie, w którym oprócz Magento uczestniczyli również Senior e-Commerce Marketerzy oraz reprezentanci Econsultancy i BORN Group. Celem spotkania było opracowanie rozwiązania problemu, który dręczy wielu internetowych sprzedawców – jak wyjść z zaklętego kręgu konkurowania ceną?

Uczestnicy rozmowy doszli do kilku ciekawych wniosków. Wszystkie zostały szczegółowo opisane w tym artykule, a ich krótkie podsumowanie znajdziesz poniżej:

  • W najbliższych latach warto skupić się na brandingu. Firmy muszą poświęcić więcej uwagi tworzeniu widocznej, rozpoznawalnej marki. Mocny brand sprawi, że aspekt konkurencyjności cen zejdzie na dalszy plan.

  • Dobre rezultaty zapewni też dopracowanie User Experience. Klienci docenią intuicyjną nawigację strony i prostą ścieżkę zakupową.

  • Aby mocniej zaangażować odbiorców, warto sięgnąć po content marketing. Użyteczne treści pomogą w budowaniu lojalności wobec marki oraz uczynią ją bardziej rozpoznawalną.

Amazon kontra podatki

Kto z nas nie chciałby zarabiać więcej, a jednocześnie płacić znacznie niższe podatki? To marzenie właśnie spełniło się brytyjskiemu oddziałowi Amazonu. Pomimo że w ciągu roku przychód firmy wzrósł prawie dwukrotnie, Amazon UK zapłacił najniższy podatek korporacyjny od 5 lat. Jak to możliwe? Cóż, w Wielkiej Brytanii podatek korporacyjny płaci się od zysków, a nie przychodów. Te z kolei były niskie, ponieważ firma spora inwestowała.

Co o postępowaniu Amazona sądzą Brytyjczycy? Kilka wartych uwagi wypowiedzi znajdziecie w tym artykule: Link do artykułu

Jak chronić swoją markę na Amazonie

Pozostając w temacie Amazonu, magazyn Entrepreneur pokusił się o stworzenie krótkiego poradnika jak chronić markę na tej platformie. Temat jest o tyle aktualny, że z roku na rok gwałtownie rośnie liczba jej użytkowników. Aktualnie stronę Amazonu codziennie odwiedza ponad 300 milionów klientów. Co więcej, Amazon nie ogranicza możliwości sprzedaży wyłącznie przez marki, co w praktyce oznacza, że każdy użytkownik może sprzedawać produkty dowolnych firm – również Twojej. Jak uchronić się przed ewentualnymi nieprzyjemnościami wynikającymi z tego faktu? Entrepreneur zaleca dwie taktyki – aktywne kontrolowanie dystrybucji już od samego początku oraz nadzorowanie treści związane z Twoją marką, które pojawiają się na Amazonie.

Przeczytaj

Innowacyjna aplikacja oparta o mechanizm Google

Japońska marka Uniqlo wypuściła na rynek pierwszą aplikację dla e-Commerce wykorzystującą sztuczną inteligencję, aby dostarczać klientom spersonalizowane doznania zakupowe.

Rozwiązanie bazuje na technologii AI oraz aplikacji Google Assistant i pozwala użytkownikom na odkrywanie produktów na kompletnie nowe sposoby — według okazji, rankingów godzinowych, a nawet… własnego horoskopu. Aplikacja dostarcza również spersonalizowanych porad dotyczących stylizacji, bazując na osobistych preferencjach użytkowników. Wszystko to, aby zbudować lepszą relację z odbiorcami i zamienić potencjalnych klientów w fanów marki.

Jak widać sklepy internetowe, coraz częściej korzystają z możliwości, jakie oferuje sztuczna inteligencja i machine learning. Czy przyszłość E-Commerce leży w AI?

Zobaczcie co na ten temat ma do powiedzenia Maciej Harbuz, CTO X-Coding IT Studio:

Czy przyszłość E-Commerce leży w AI?

„Wg mnie nie przyszłość, a już teraz większe firmy (dysponujące większym budżetem) oraz mniejsze, które miały to szczęście zatrudnić osoby zaznajomione z AI, wykorzystują rozwój Machine Learning w swoich biznesach. To, co widzimy jako użytkownicy końcowi tych sklepów (np. Boty, które wykorzystują postęp w NLP) to tylko czubek góry lodowej, która w swoich wnętrzach wykorzystuje inne, często o wiele bardziej spektakularne i bardziej zaawansowane, algorytmy sztucznej inteligencji czy uczenia maszynowego. Zastosowanie AI do wykrywania powiązań pomiędzy produktami nie na podstawie kategorii, zamienników czy znajomości produktów, a na podstawie zachowań użytkowników, ich zakupów czy poruszania się po stronie może skutecznie zwiększyć sprzedaż w sposób niedostępny jeszcze rok, czy kilka miesięcy temu. Rozwój procesowania obrazów i sieci CNN ma istotne znaczenie w rozpoznawaniu obiektów, co pozwala automatycznie poprawić np. zdjęcia produktowe.”

Cały artykuł tutaj

Rozwiązania dla B2B zbudowane na silniku Unity

bCommerce Visual Configurator to nowe rozwiązanie od Atlat Software, które ma za zadanie uprościć kontakty na linii dostawca-dystrybutor. Program daje firmom dostęp do oprogramowania 3D za pośrednictwem przeglądarki internetowej, gdzie mogą oni konfigurować gotowe produkty i przekazywać swoje wybory producentom w czasie rzeczywistym. Rozwiązanie powstało jako odpowiedź na dynamicznie zmieniające się oczekiwania co do produktów, za którymi od lat próbuje nadążyć sektor B2B.

Więcej informacji o bCommerce Visual Configurator znajdziesz w tym artykule.

To już koniec sierpniowego podsumowania newsów ze świata e-Commerce. Na zakończenie mamy dla Was jeszcze przydatną infografikę, którą stworzyliśmy w tym miesiącu – 6 prostych porad jak zwiększyć sprzedaż w Magento. Z ilu z nich korzystacie? A może macie też własne sposoby? Pochwalcie się nimi w komentarzach, a my wracamy za miesiąc z kolejną prasówką.

Link do infografiki