Wdrożenie systemu
sprzedaży Rugged.com.pl

Informacje o Decoking

O Rugged

Właścicielem marki Rugged jest ELMARK Automatyka, istniejąca na rynku od ponad 30 lat firma specjalizująca się w sprzedaży oraz serwisowaniu urządzeń automatyki przemysłowej w Polsce, oraz innych państwach Unii Europejskiej.

Dzięki systematycznej modernizacji i zaangażowaniu w rozwój firmy na terenie i poza granicami Polski wartość sprzedaży i usług w roku 2015 wyniosła ponad 56 milionów złotych.

Marka Rugged skupia się rozwiązaniach mobilnych, w szczególności dla budownictwa, przemysłu, wojska, służb mundurowych gdzie sprzęt elektroniczny jest wykorzystywany w ciężkich warunkach, a odporność na czynniki zewnętrzne jest ważnym aspektem. Atrybuty, które cechują produkty to praca w skrajnych warunkach i przystosowanie do norm ochrony takich jak, MIL-STD-810G, ATEX, Anti Fog czy Anti-Fungus. Aktulanie w ofercie są produkty trzech naszych dostawców: Getac, Durabook oraz RuggON.

Wdrożenie Rugged w trzech krokach

Rugged - strategia

Krok pierwszy:

Strategia i planowanie projektu

Początkowa faza projektu obejmowała ustalenie odpowiedniej strategii dla brandu Rugged. Nasz dział rozwoju zadbał o to, żeby na wstępnych spotkaniach obie strony zaadresowały odpowiednie pytania i wspólnie poszukały odpowiedzi. Ważne były nie tylko funkcjonalności, ale także cała strategia sprzedaży i odpowiednia komunikacja przewag konkurencyjnych.

Dotychczas żadna platforma on-line rodziny ELMARK nie kierowała sprzedaży poza granice Polski. Tym większe znaczenie miał dobrze opracowany plan wejścia, wraz z opisem celów, które firma chce osiągnąć, udostępniając swój asortyment za granicą. To, w połączeniu z profilem standardowego klienta, a także identyfikacją kluczowych zalet produktów oferowanych przez Rugged pozwoliło nam upewnić się, że prace będą podążały w dobrym kierunku.

Rugged - design

Krok drugi:

Kreacja, wdrożenie i integracje

Fazę realizacji projektu rozpoczęliśmy od identyfikacji i poprawienia wizualnego marki Rugged. Głównym celem był innowacyjny i awangardowy wygląd, który przyciągałby użytkowników i zapadał im w pamięci. W efekcie zaprojektowane i wymienione zostały praktycznie wszystkie widoki standardowego silnika Magento, co obecnie wcale nie jest częstą praktyką. Dzięki takiemu podejściu udało nam się uzyskać zupełnie nowe doświadczenia zakupowe w tym sektorze.

Do samego wdrożenia projektu wykorzystaliśmy zmodyfikowany pod sklep ELMARK silnik Magento, dzięki czemu zunifikowane zostało zarządzanie ofertą produktową i wizerunkiem obydwu platform. To aspekt bardzo istotny, bo nie tylko zmniejsza ilość powielonych danych, ale także optymalizuje prace po stronie biznesu i ułatwia późniejsze integracje z systemami wewnętrznymi przedsiębiorstwa. Dzięki wykorzystaniu wdrożonej wcześniej platformy dla sklep.elmark.com.pl oraz możliwości Magento mogliśmy pominąć etap integracji systemów oraz migracji danych. Etapy te zazwyczaj stanowią znaczącą część prac nad wdrożeniem sklepu internetowego co wyraźnie zmniejszyło koszty i skróciło czas implementacji systemu.

Rugged - kreacja

Poza funkcjonalnościami, które marka Rugged odziedziczyła po sklepie ELMARK, wdrożony został szereg indywidualnych rozwiązań, które wyróżniły sklep na tle konkurencji:

  • indywidualny proces zakupowy,
  • nowa polityka cenowa,
  • zaawansowane zarządzanie treścią,
  • geolokalizacja połączona z segmentacją użytkowników.

Warto bliżej przyjrzeć się segmentacji użytkowników. Doświadczenia zakupowe i funkcjonalności zostały rozróżnione między klientów polskich i zagranicznych. Dzięki temu sklep mógł jeszcze bardziej dostosować się do oczekiwań klientów różnych sektorów. Segmentacja użytkowników pozwoli w przyszłości prezentować bardziej indywidualną ofertę, co może okazać się kluczowe biorąc pod uwagę fakt, że Elmark dopiero będzie zdobywał doświadczenie w sprzedaży na rynki zagraniczne.

Rugged - details

Wdrożenie i integracja sklepu Rugged były częścią większej zmiany o charakterze strategicznym, organizacyjnym i technologicznym w firmie ELMARK Automatyka, o nazwie operacyjnej OPI. Szereg działań, które zostały podjęte, a których sklep Rugged był integralną częścią spowodowały:

  • udrożnienie możliwości rozwoju firmy w kanale on-line,
  • zwiększenie skali obsługi klientów,
  • zaawansowane zarządzanie treścią,
  • dostosowanie się do szerokiej grupy klientów indywidualnych i zagranicznych,
  • unifikacja środowisk i polityk cenowych.

Nasz udział w projekcie był kluczowy nie tylko ze względu na wdrożenie i integrację, ale także na płaszczyźnie koordynacji prac między firmami. Na tym etapie w projekt zaangażowany był w trybie ciągłym 4-osobowy zespół działu technologii.

Rugged - monitoring

Krok trzeci:

Obserwacja i planowanie kolejnych działań

Projekt został uruchomiony na początku września 2016. Mimo zakończenia fazy MVP, praca nad projektem i rozwojem marki nie została zakończona. Ważnym i długotrwałym zadaniem jest ciągła obserwacja, śledzenie i analizowanie aktualnych wyników, wyciąganie odpowiednich wniosków i planowanie kolejnych działań. Całość procesu odbywa się ze szczególnym uwzględnieniem feedbacku od klienta końcowego.

Nasz udział w projekcie obecnie skupiony jest wokół rozwoju funkcjonalności, które mają na celu osiąganie jeszcze lepszej konwersji sklepu Rugged.

Marek Ołdakowski

Kierownik działu sprzedaży
Decoking

Decyzja o wdrożeniu nowej platformy dla Rugged podyktowana była kilkoma czynnikami. Najważniejszą jest specjalizacja w danej dziedzinie. Podobnie jak ELMARK Automatyka w swoim segmencie, chcemy, by Rugged.com.pl stał się wiodącym dostawcą na rynku wzmocnionych rozwiązań mobilnych. Luka na polskim rynku w tym obszarze jest bardzo duża. Dzięki temu możemy być przodującą firmą oferującą użytkownikom rozwiązania renomowanych producentów, z dużo większym zakresem odporności na czynniki zewnętrzne.

Jak możemy pomóc?

Jeśli chcesz z nami zrealizować swój projekt, zostaw nam informację.
Na pewno skontaktujemy się z Tobą!

Możesz także napisać lub zadzwonić: