Wdrożenie sprzedaży B2B/B2C
w ELMARK Automatyka

Informacje o ELMARK Automatyka

O ELMARK Automatyka

ELMARK Automatyka to jeden z czołowych dystrybutorów produktów automatyki przemysłowej na polskim rynku. Ponad 30 lat doświadczeń w branży powoduje, że ich klienci mogą liczyć nie tylko na profesjonalną obsługę, ale także doradztwo specjalistów, o czym świadczą liczne certyfikaty oraz prowadzone szkolenia. To co wyróżnia ELMARK Automatyka spośród konkurencji, to przywiązanie do jakości świadczonych usług oraz nowatorskie rozwiązania mające na celu łatwiejsze zapoznanie klienta z oferta firmy oraz możliwością zakupów za pośrednictwem internetu.

Dziś ELMARK Automatyka zwiększa swój zakres usług, realizując przeszło 19 000 zamówień rocznie co wiąże się z wartością 56 milionów złotych w 2015r.

Nowy system B2B / B2C

ELMARK Automatyka - potrzeby

Decyzja o wdrożeniu nowej platformy sprzedażowej spowodowana była głównie potrzebą dostarczania lepszych doświadczeń zakupowych klientom w segmencie B2B, automatyzacją obsługi sprzedaży klientom zagranicznym, a także otwarciem sprzedaży internetowej dla klientów detalicznych. To kierunek zgodny z trendem panującym w branży.

Do zadań X-Coding należało kompleksowe wdrożenie sklepu internetowego, który będzie spełniał jednocześnie potrzeby obu typów odbiorców, zintegrowanie go dwukierunkowo z systemami wewnętrznymi firmy (obsługa magazynowo księgowa: WF-MAG), a także z poprzednią wersją e-Commerce przedsiębiorstwa.

Wdrożenie projektu

ELMARK Automatyka - technologia

Technologia

W przypadku nowego sklepu ELMARK Automatyka naszą rekomendacją było Magento w wersji Community, które w segmencie Open Source jest najlepszym oprogramowaniem, gdy kluczowym wymaganiem biznesowym jest skuteczne wdrożenie strategii omnichannel. Możliwość dostosowania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb klienta i zaawansowane narzędzia ułatwiające różnego rodzaju integracje w tym przypadku odegrały kluczową rolę na etapie wdrożenia i dalszego rozwoju.

ELMARK Automatyka - UX

UX w obliczu specyficznej branży

Segment automatyki przemysłowej jest specyficzny, jeżeli chodzi o projektowanie interakcji z użytkownikami. Nie znajduje tutaj zastosowania wiele mechanizmów zwiększających wartość zamówienia, ponadto kluczowe jest dobre opracowanie nawigacji, ponieważ problemy z nią związane są głównym powodem porzuceń.

Z tego powodu na etapie przedwdrożeniowym dużo czasu poświęciliśmy na precyzyjne opracowanie makiet funkcjonalnych całego serwisu. Braliśmy przy tym pod uwagę zarówno target i specyfikę branży, jak i doświadczenia zakupowe z poprzednim sklepem.

Analiza przedwdrożeniowa zaowocowała w 14 dokładnie opisanych makiet funkcjonalnych, co ułatwiło projektowanie graficzne, ale też późniejsze prace nad systemem.

Dedykowane funkcjonalności

ELMARK Automatyka - funkcjonalności

Główną przewagą sklepu nad konkurencją miała być mnogość dedykowanych funkcjonalności, odpowiadających najbardziej wyrafinowanym potrzebom klientów firmy (którzy już teraz przyzwyczajeni są do wysokiego poziomu obsługi). Przede wszystkim zastosowaliśmy szereg najnowszych rozwiązań z rynku B2C.

Na potrzeby modyfikacji sklepu wdrożyliśmy 21 dedykowanych modułów. Dodatkowo dokupionych zostało 17 płatnych modułów, co pozwoliło znacznie obniżyć koszty wdrożenia. Jednym z kluczowych argumentów przemawiających często za wyborem Magento jest właśnie znaczna ilość tych ostatnich, dostępna poprzez platformę Magento Connect. Moduły, które szczególnie warto wskazać, to:

Subkonta

pozwalające na współpracę pomiędzy poszczególnymi działami parterów firmy ELMARK Automatyka w zakresie kompletowania i procesowania zamówienia, jak również rozdzielający prace różnych jednostek danego partnera, które nie powinny interferować na poziomie zakupów,

Multiwarehouse

zaimplementowaliśmy rozbudowaną strukturę informacji o produktach w ponad 20 lokalizacjach oraz system uprawnień dla poszczególnych partnerów decydujący o bardziej lub mniej szczegółowej informacji o dostępnych stanach magazynowych, dodaliśmy do tego możliwość wyboru odbioru osobistego w kilku lokalizacjach na podstawie dostępnych stanów magazynowych,

Limit kredytowy

partnerzy firmy ELMARK Automatyka mają możliwość uzyskania limitu kredytowego znacząco ułatwiającego rozliczenia oraz przyśpiesza proces realizacji zamówienia, limit ten jest uwzględniany przez nowy kanał e-commerce.

„Do ostatniego klienta”

Pierwszy raz mieliśmy do czynienia z projektem sklepu, który nie miał w założeniu zastąpić swojego poprzednika, ale stanowić dla niego na tyle atrakcyjną alternatywę, że klienci samodzielnie podejmą decyzję o wyborze nowego rozwiązania.

ELMARK Automatyka - architektura

Jednocześnie decyzja ta była odpowiedzią na konserwatyzm w branży dlatego szczególną uwagę należało zwrócić na ewolucyjny, a nie rewolucyjny charakter wprowadzanych modyfikacji.

Takie podejście miało jedną bardzo ważną konsekwencję – integracja musiała obejmować nie tylko systemy wewnętrzne firmy, ale także działać w obu kierunkach między sklepami tak, by klienci otrzymali jednolite informacje.

Stanęliśmy wobec tego przed zagadnieniem utrzymania spójności danych pomiędzy systemami, bezawaryjnej komunikacji i zgrania wszystkiego w czasie. Ostateczna komunikacja wyglądała następująco:

Podsumowanie

Wdrożenie nowego sklepu dla ELMARK Automatyka można podsumować następującymi słowami kluczowymi:

  • ponad 1600 przepracowanych godzin przed uruchomieniem projektu,
  • pół roku pracy podzielone na sprinty, czterech osób z zespołu projektowego,
  • zapewnienie ciągłości funkcjonowania platform dzięki integracjom,
  • innowacyjne rozwiązania sprzedażowe dla branży automatyki przemysłowej.

Obecnie, po uruchomieniu platformy on-line, przeszliśmy w tryb ciągłego rozwoju, by móc sprawnie odpowiadać na rosnące potrzeby sektora.

Jak możemy pomóc?

Jeśli chcesz z nami zrealizować swój projekt, zostaw nam informację.
Na pewno skontaktujemy się z Tobą!

Możesz także napisać lub zadzwonić: